نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون

عدم شناسایی هارد اکسترنال در کنار مشکل خواندن هارد اکسترنال در تلویزیون در برخی مواقع تحت تاثیر عدم هماهنگی بین فرمت این تجهیزات با سیستم مدنظر رخ می‌دهد. در حالت کلی مواجهه با عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون با مشکلاتی خصوصا در مواقع ضروری همراه بوده که باید درصدد رفع آن برآییم.

مشکل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون

یکی از قابلیت‌های ارائه شده در اثر دیجیتال ورود هارد‌های اکسترنال برای ذخیره برنامه، ویدئو و اطلاعات در فرمت‌های مختلف مستقل از محیط کامپیوتر و لپ تاپ است. امکان اتصال این تجهیزات به سیستم عامل‌های گوناگون شرایط اتصال آن به دستگاه‌های مختلف مثل تلویزیون را فراهم کرده است.

در این میان مواجهه با ایراداتی مثل مشکل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون از سری مواردی بوده که بهره‌مندی از امکانات ایت تجهیزات را دشوار می‌کند. مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون زمان اتصال USB این وسیله با دستگاه با پیغامNot Recognized روی نمایشگر نمایان می‌شود.

رفع این خطا مسیر دسترسی شما به اطلاعات ذخیره شده در هارد اکسترنال را هموار و مشکل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون را از بین می‌برد.

رفع مشکل نشناختن هارد بعد از اتصال به تلویزیون

روش‌های زیادی برای رفع این مشکل از تعویض کابل ارتباطی تا نصب انواع نرم افزار در محیط‌های متعدد وجود داشته که در بخش بعدی به معرفی بهترین و رایج ترین آنها می‌پردازیم.

اطمینان از پشتیبانی تلویزیون از این قابلیت

در هنگام مواجهه با مشکل اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون از اینکه آیا سیستم داخلی این وسیله قابلیت پشتیبانی از انواع فلش مموری و هارد اکسترنال را دارد یا نه مطمئن شوید.بنابراین هنگام اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون تنظیمات داخلی را در بخش‌های نامبرده بصورت زیر چک کنید.

ضبط و پخش قابلیت HDD در برخی مواقع از طریق USB SSD انجام نمی‌شود.

نوع خاصی از هارد اکسترنال بنام هارد‌های وسترن دیجیتال رمزگذاری شده بوده و باید قبل از استفاده در دستگاه‌های مثل تلویزیون در کامپیوتر decode یا غیر فعال شوند.

فعال بودن قابلیت YouView تلویزیون قابلیت‌های Satellite و HDD REC از دسترس خارج می‌کند.

با بررسی دفترچه راهنمای تلویزیون هوشمند خود یا ورود به سایت سازنده این قبیل تلویزیون‌ها در هنگام مواجهه با مشکل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون از وجود این قابلیت در دستگاه اطمینان حاصل بفرمایید.

شرایط اتصال هارد اکسترنال در گیرنده دیجیتال و تلویزیون

یکی از دلایل اصلی بروز مشکل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون عدم اتصال صحیح کابل به پورت تعبیه شده در دستگاه است. علاوه بر این مورد محدودیت‌های اندازه یا عدم هماهنگی فضای هارد اکسترنال با مدل تلویزیون در عدم خوانایی وشناسایی هارد پس ار اتصال تاثیر دارد.

در این شرایط مدل تلویزیون و میزان حجم تعیین شده برای حافظه این دستگاه در شناسایی هارد نقش دارد.

رفع عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون‌های هوشمند

پس از اطمینان از اتصال صحیح پورت هارد به تلویزیون هوشمند باید مراحل رجیستر شدن هارد در تلویزیون را انجام دهید. قبل از انجام این کار توجه داشته باشید که پس از رجیستر شدن هارد در تلویزیون دیگر امکان استفاده از آن در محیط کامپیوتر و ویندوز وجود ندارد.

برای رجیستر کردن ابتدا هارداکسترنال را به تلویزیون وصل کنید.

برای تلویزیون‌های اندرویدی مسیر HOME > Settings > Recording HDD Set-up > HDD Registration را دنبال کنید.

برای مدل های دیگر مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Registration را طی کنید.

سپس دستوراتی که برای رجیستر هارددیسک به شما نمایش داده می شود را دنبال کنید. حداکثر ۸ درایو هارددیسک را می توان رجیستر کرد.

برای لغور رجیستر درایو هارددیسک مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Deregistration را طی کنید. دستگاه را برای لغو رجیستر انتخاب کنید. پس از لغو رجیستر، داده های ضبط شده دیگر قابل پخش نخواهند بود.

مشکل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون با نرم افزار

تا به این قسمت روش‌هایی را برای رفع مشکل نشناختن هارد اکسترنال در تلویزیون ارائه دادیم که وابسته به سیستم داخلی خود دستگاه قابل انجام است. در این بخش روش هماهنگ کردن فرمت هارد برای اتصال به تلویزیون را معرفی می‌کنیم.

بعنوان مثال می‌توان به نرم افزار Fat32Formatter که وظیفه‌ی فراهم کردن شرایط را برای ساپورت فرمت‌های بالای هارد در تلویزیون ال جی، سونی و غیره را برعهده داشته اشاره کرد. علاوه بر این با کاربرد نرم افزار MiniTool Partition Wizard می توانید فرمت GPT را به MBR تبدیل کنید و مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در گیرنده دیجیتال تان را حل کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال در مک

از آنجایی که لپ تاپ‌های مک یا سیستم‌های گیرنده دیجیتال طراحی شده تحت این سیستم عامل از محورهای ایمنی ios بهره مند هستند، بنابراین جای تعجب ندارد که اتصال هارد اکسترنال به آنها با شرایط ساده و راحتی همراه باشد. یادگیری نحوه اتصال هارد اکسترنال به مک تا حد زیادی در رفع عدم شناسایی آن تاثیر دارد.

نحوه اتصال هارد اکسترنال به مک

برای این کار کافی است هارد اکسترنال خود را با فایل سیستمی که برای ویندوز مک قابل پشتیبانی باشد فرمت کنید. اما قبل از اینکه با دیگر مراحل فرآیند اتصال هارد اکسترنال به مک آشنا شوید توجه داشته باشید که پس از فرمت کردن کلیه اطلاعات شما پاک می‌شود.

اگر هارد شما همچون بیشتر هاردهای موجود در بازار از قبل با فرمت NTFS فرمت شده باشد، اطلاعات موجود در آن برای لپ تاپ‌های Mac OS X تنها قابل خواندن (read only) است و شما نمی‌توانید از لپ تاپ خود چیزی به هارد اضافه کنید.اگر امکان اتصال هارد به دستگاه شما وجود نداشته از نصب یک مبدل برای وصل شدن آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 18 =