نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرید یخچال سامسونگ. یخچال سامسونگ شما که معمولاً یخچال سامسونگ نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین لوازم خانه شما است، و بنابراین مهم است که در یافتن مدل مناسب برای نیازهای خود کمی فکر کنید. به چه ظرفیتی نیاز دارید؟ آیا یک فریزر بالا می خواهید یا یک فریزر پایین؟ آیا به وسایل اضافی نیاز دارید؟ صدها مدل برای انتخاب و هزاران اصطلاح فنی برای درک وجود دارد، بنابراین راهنمای خرید ما را بخوانید تا بدانید هنگام خرید یخچال سامسونگ به چه چیزی توجه کنید.

خرید یخچال سامسونگ

نوع درب و طراحی و خرید یخچال سامسونگ

ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع یخچال سامسونگی می خواهید. انواع مختلفی از یخچال سامسونگ و فریزر در بازار وجود دارد که هنگام خرید یخچال سامسونگ باید در مورد نیاز خود و خانواده تان تصمیم بگیرید.

فاکتورهای خنک کننده درب

سنتی‌ترین نوع یخچال سامسونگ‌ها، یخچال سامسونگ‌های سرد مستقیم معمولاً تک در هستند و عملکردی در برابر سرما ندارند. این بدان معناست که فریزر بخشی از فضای داخل یخچال سامسونگ را اشغال می کند و هر از چند گاهی باید با فشار دادن دکمه یخ زدایی آن را به صورت دستی یخ زدایی کنید.

این نوع یخچال سامسونگ ها برای یک فرد مجرد یا یک خانواده دو نفره مناسب هستند زیرا فضای قفسه و سطل های درب کافی برای نگهداری دو نفر یا حداکثر سه نفر دارند.

اندازه یخچال سامسونگ مستقیم سرد می تواند از ۵۰ لیتر تا ۲۷۰ لیتر متغیر باشد و قیمت آنها در بین انواع یخچال سامسونگ کمتر است، زیرا گزینه های اضافی کمی دارند و همچنین جزو ابتدایی ترین مدل ها هستند و آنها را به یک راه حل مقرون به صرفه تبدیل می کند. برخی از اینها یک کشوی خشک جداگانه برای سبزیجات مانند پیاز و سیب زمینی در پایین دارند.

دو درب در خرید یخچال سامسونگ

یخچال سامسونگ های دو درب دارای محفظه های جداگانه برای فریزر و مواد غذایی تازه هستند. اینها معمولاً مدل‌های بدون یخ هستند و جریان ثابتی از هوا را برای جلوگیری از تجمع یخ به گردش در می‌آورند.

سینی سبزیجات داخل یخچال سامسونگ قرار دارد و از آنجایی که این یخچال سامسونگ‌ها نسبتا بزرگ‌تر از یخچال سامسونگ‌های تک در هستند، برای خانواده‌های چهار نفره یا بالاتر مناسب هستند. آنها فضای قفسه بیشتری نسبت به یخچال سامسونگ های تک در دارند، و همچنین قفسه بندی قابل تنظیم است، بنابراین می توانید فضای مورد نیاز برای نگهداری ظروف خود را تغییر دهید.

فریزر می تواند در بالا یا پایین باشد. اندازه این نوع یخچال سامسونگ از ۲۰۰ لیتری تا ۵۰۰ لیتری متفاوت است و قیمت آنها متوسط ​​است اما در سایز بزرگتر می تواند بالاتر باشد.

فریزرهای بالادست

اینها هنوز هم رایج ترین نوع در یخچال سامسونگ های دو در هستند و همانطور که از نامشان پیداست، در این مورد، فریزر در بالای محفظه مواد غذایی تازه قرار می گیرد.

اینها نسبت به هر نوع دیگری بازده انرژی بیشتری دارند، زیرا کمپرسور بسیار دور از فریزر قرار دارد، به این معنی که هیچ منبع گرمایی در نزدیکی واحد وجود ندارد.

از آنجایی که گرما وجود ندارد، فریزر برای خنک نگه داشتن نیازی به کار بیشتر ندارد. اما یک عیب آشکار این است که چون محفظه غذای تازه پایین تر است، برای دسترسی به آن قسمت باید خم شوید یا خم شوید. از آنجایی که قسمت غذاهای تازه پر استفاده ترین قسمت یخچال سامسونگ است، افرادی که مشکلات کمر دارند ممکن است در کار با یخچال سامسونگ مشکل داشته باشند.

فریزر پایین در خرید یخچال سامسونگ

این یک طراحی جدیدتر است و در اینجا واحد فریزر در پایین با قسمت غذاهای تازه در بالا قرار دارد. آنها برای افراد مسن و برای کسانی که به سختی خم می شوند بسیار خوب هستند زیرا دسترسی به اکثر چیزها در بالا آسان است.

با این حال، یخچال سامسونگ‌های فریزر پایین انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، زیرا کمپرسور بسیار نزدیک به فریزر قرار دارد و منبع گرما با این بسته به این معنی است که فریزر باید بیشتر کار کند تا خنک بماند. علاوه بر این، اگر مقدار زیادی گوشت/ماهی و غیره استفاده نمی کنید، ممکن است استفاده از غذاها و سبزیجات تازه در سطح دسترسی آسان تر مفید باشد.

Side-by-Side

یخچال سامسونگ ساید بای ساید که یک شرکت نسبتا جدیدتر در بازار هند است، دارای دو در است که مانند یک کمد با محفظه های جداگانه در داخل باز می شود.

باز شدن یک درب روی دمای طرف دیگر تاثیری ندارد. اینها معمولاً در اندازه های بسیار بزرگتر موجود هستند و می توانند از ۴۰۰ لیتر تا ۸۰۰ لیتر برسند و قیمت ها نیز در سطح بالاتری قرار دارند. برخی از مدل‌های بالاتر دارای دستگاه پخش‌کننده آب و یخ در بیرون هستند، بنابراین نیازی به باز کردن درب‌ها ندارید.

برخی نیز دارای ویژگی درب در درب برای افزایش فضای ذخیره‌سازی هستند و اکثر آنها دارای مناطق دمایی جداگانه هستند که در سراسر فضای داخلی پخش شده‌اند.

یخچال سامسونگ چند دری یا فرانسوی

در این سبک یخچال سامسونگ، درها/کشوهای متعددی وجود دارد و محفظه غذای تازه در بیشتر موارد در بالای آن قرار دارد. محفظه سبزیجات نیز در برخی موارد مجزا است و یخچال سامسونگ مناطق دمایی جداگانه را در هر بخش حفظ می کند.

مانند یخچال سامسونگ‌های ساید بای ساید، ممکن است یخ/آب‌پاش‌کننده‌های جداگانه روی در وجود داشته باشد و ویژگی‌ها و اندازه‌های دسترسی سریع درب درب نیز بزرگ هستند. یک یخچال سامسونگ فرانسوی که به عنوان یخچال سامسونگ درب فرانسوی نیز شناخته می شود در اندازه های ۳۰۰ لیتری تا ۸۰۰ لیتری عرضه می شود. اینها از نظر انرژی کارآمدتر هستند، اما برای دسترسی به واحد فریزر باید خم شوید.

رتبه بندی ستاره و مصرف انرژی

رتبه بندی بهره وری انرژی (EER) به شما می گوید که یخچال سامسونگ شما چقدر کارآمد است. امتیاز ستاره بالاتر به معنای کارایی بیشتر است. همیشه به دنبال لوگوی دفتر بهره وری انرژی (BEE) با رنگ آبی و سبز باشید تا از صحت رتبه بندی EER اطمینان حاصل کنید.

اگر نگران قبوض برق خود هستید، به سراغ یخچال سامسونگی با EER بالاتر بروید (زیرا هزینه کارکرد آنها کمتر است)، حتی اگر در ابتدا کمی گران تر به نظر برسد.

قبل از خرید بدانید که یک یخچال سامسونگ در سال چند واحد برق مصرف می کند (برحسب کیلووات ساعت). اما لطفاً به یاد داشته باشید که چقدر برق یخچال سامسونگ شما واقعاً مصرف می کند به الگوهای استفاده شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، باز نگه داشتن درب بیش از حد لازم، انرژی بیشتری مصرف می کند زیرا یخچال سامسونگ بیش از حد کار می کند تا دمای داخل آن حفظ شود.

همچنین اگر یخچال سامسونگ را تا حد ظرفیت پر کنید، برای گردش هوای سرد در داخل به نیروی بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود یخچال سامسونگ را همیشه ۲۰ درصد خالی نگه دارید تا گردش هوا بهینه انجام شود. کمپرسور دیجیتال یا اینورتر نیز باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی یخچال سامسونگ می‌شود، بنابراین لطفاً هنگام خرید یخچال سامسونگ، نوع کمپرسور را بررسی کنید.

ویژگی های افزودنی

یک یخچال سامسونگ معمولی هزینه کمتری خواهد داشت و با نصب هر ویژگی اضافی در آن، قیمت واحد افزایش می یابد. بنابراین در حالی که یک یخچال سامسونگ خنک مستقیم هزینه کمتری نسبت به یخچال سامسونگ بدون یخ خواهد داشت، یک واحد با آب سردکن قیمت بسیار بیشتری دارد. تمام ویژگی‌های افزودنی یخچال سامسونگ شما را بسنجید و بررسی کنید که واقعاً به چه تعداد از این ویژگی‌ها نیاز دارید.

آیا واقعاً به یخ‌ساز روی در نیاز دارید؟ آیا به یک محفظه لبنیات جداگانه نیاز دارید؟ آیا به ویژگی درب در درب نیاز دارید؟ آیا یک چرخ دنده برای تنظیم ترموستات انجام می دهد یا به صفحه نمایش دیجیتال نیاز دارید؟

هر ویژگی اضافی که انتخاب می‌کنید هزینه اولیه را برای شما افزایش می‌دهد، و بنابراین، بهتر است در همان ابتدا تصمیم بگیرید که واقعاً به چه تعداد از این ویژگی‌ها نیاز دارید و/یا هنگام خرید یخچال سامسونگ استفاده می‌کنید.

این با اندازه یخچال سامسونگ که در بالا ذکر کردیم متفاوت است. این بیشتر به فضای داخل یخچال سامسونگ و انعطاف پذیری آن نسبت به نیازهای شما مربوط می شود.

اگر غذای منجمد می خورید، احتمالاً به فضای فریزر بیشتری نیاز خواهید داشت، بنابراین به دنبال یخچال سامسونگی با یک فریزر بزرگ یا یک یخچال سامسونگ ساید بای ساید باشید که نیمه فریزر و نیمی از محفظه مواد غذایی تازه دارد.

پیشنهاد مطالعه: علت های اصلی گرم شدن یخچال سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =