دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات مهم در تعمیر بلندگوی لپ تاپ

در هنگام بروز مشکل در بلندگوی لپ تاپ ، گاهی ممکن است صدا از بلندگوی لپ تاپ واضح شنیده نشود یا یکی از بلندگوها کار نکند. اگر هنگام تعمیر بلندگوی  لپ تاپ متوجه شدید که صدای لپ تاپ غیر طبیعی و گنگ و نامفهوم است علت این موضوع را میتوان در موارد زیر جست وجو کرد:

تعمیر بلندگوی لپ تاپ
تعمیر بلندگوی لپ تاپ

اختلال نرم افزاری

 اگر هر دو صدای شنیده شده از بلندگو ها و هدفون غیر طبیعی باشد احتمالا نرم افزار مربوط به کارت صدا خراب شده است. برای رفع این عیب باید نرم افزار راه انداز کارت صدا را از نو نصب کنید . اگر با نصب نرم افزار راه انداز مشکل حل نشد بهتر است سیستم عامل قبلی را حذف نموده و آن را از نو نصب کنید. در تعمیر بلندگوی لپ تاپ باید متخصصین به اختلالات نرم افزاری توجه ویژه داشته باشند.

کارت صدا معیوب است

اگر نصب مجدد نرم افزار ها کمکی به حل مشکل نکرد، احتمالا کارت صدا خراب شده است.از آنجایی که کارت صدای اغلب لپ تاپ ها آنبرد است دو گزینه پیش رو خواهید داشت : اگر لپ تاپ شما دارای شکاف آزاد Mini PCI  باشد میتوانید یک کارت صدای مجزا بروی این شکاف نصب کنید.

از یک کارت صدای خارجی استفاده نمایید

یکی از بلندگو های لپ تاپ صدایی خش دار و همراه با ترق ترق از خود تولید میکند و نصب مجدد نرم افزار راه انداز کارت صدا و سیستم عامل ویندوز نیز این مشکل را بر طرف نمیکند.

بلندگوی لپ تاپ خراب شده است

 صدای لپ تاپ را با یک هدفون استریو تست کنید. اگر یکی از دو گوشی دارای صدای طبیعی بود، برد صوتی سالم است و مشکل مربوط به یکی از بلندگو ها میباشد که باید یکی از انها را تعمیر و تعویض کرد.یکی از بلندگوهای لپ تاپ کار نمی کند اما بلندگو ی دیگر به خوبی کار میکند. در این مورد باید به بخش تنظیمات صدای لپ تاپ مراجعه کنیم.

تنظیمات صدای لپ تاپ به هم خورده است

بدین منظور به بخش تنظیمات رفته و بررسی کنید که هر دو بلندگو وصل باشند و صدای یکی از بلندگو ها قطع نباشد. همچنین ممکن است زبانه توازن صدا به سمت یکی از بلندگو ها متمایل شده و سبب قطع بلندگوی دیگر شده باشد. لذا جهت تعمیر بلندگوی لپ تاپ تنظیمات صدا را بررسی نمایید.

یکی از بلندگو ها خراب است

در حالی که لپ تاپ در حال پخش یک فایل صوتی است، یک هدفون استریو به ان وصل کنید. اگر صدا از هر دو گوشی هدفون دریافت شود مشخص میگردد که یکی از بلندگو های لپ تاپ خراب است و باید تعویض شود. همان گونه که ذکر شد در این موارد مهم ترین راه کار جهت تعمیربلندگوی لپ تاپ ، تعویض بلند گو می باشد.

انواع تعمیرات لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =