دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مانیتور سامسونگ CRT .CRT یا مانیتور لوله اشعه کاتدی یک نمایشگر کامپیوتری است که با استفاده از تفنگ الکترونی تصاویر تولید می کند. در گذشته این نوع مانیتور سامسونگ محبوب ترین صفحه نمایش برای رایانه های شخصی بودند. آن‌ها در زمان خود پیشرفته‌تر به حساب می‌آمدند، اما اکنون با نمایشگرهای LCD جایگزین شده‌اند. در این مقاله، در مورد مانیتور CRT، مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد. همچنین به نحوه عملکرد، مزایای آن و آنچه در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، نگاه خواهیم کرد.

مانیتور سامسونگ CRT

مانیتور سامسونگ CRT لوله اشعه کاتدی

لوله اشعه کاتدی (CRT) قبل از معرفی صفحه‌نمایش‌های تخت، فناوری نمایشگرهای کامپیوتر، تلویزیون، ماشین‌حساب و سایر تجهیزات الکترونیکی بود و متأسفانه از آنجایی که نمایشگرهایی با وضوح پایین‌تر ممکن است ارزش زیادی برای فروش یا نوسازی نداشته باشند.

روشنایی آن توسط جریانی از الکترون‌هایی که از یک کاتد ساطع می‌شوند و توسط یک تفنگ الکترونی به یک پرتو فشرده متمرکز می‌شوند تا تصویری تولید کنند، تامین می‌شود.

عدم استفاده از مانیتور سامسونگ اشعه کاتدی

از آنجایی که مانیتور سامسونگ CRT روز به روز قدیمی تر می شوند، دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند، به خصوص با افزایش محبوبیت صفحه نمایش های تخت با استفاده از فناوری LCD و LED.

مانیتور سامسونگ قدیمی CRT به دلیل اندازه حجیم و مصرف انرژی بالا به تدریج از بازار حذف می شود. دلیل حجیم بودن مانیتور سامسونگ CRT این است که دارای لوله اشعه کاتدی است که جزء بسیار محکم مانیتور سامسونگ است.

مانیتور CRT آنالوگ

از آنجایی که مانیتور CRT آنالوگ هستند، قادر به نمایش تمام رنگ هایی که با فناوری دیجیتال عرضه می شوند، نیستند. مانیتور سامسونگ CRT همچنین نسبت به صفحه نمایش های LCD مدرن نرخ تازه سازی کمتری دارند، به این معنی که تصاویر متحرک کمتر روان به نظر می رسند.

با این حال، مانیتور سامسونگ CRT هنوز هم در اکثر آزمایشگاه‌های کامپیوتر یا کسب‌وکارهای فناوری یافت می‌شوند، زیرا سال‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود و هنوز هم می‌توانند نیاز فعلی به یک مانیتور سامسونگ اولیه را برآورده کنند.

آنها این مزیت را دارند که قیمت کمتری نسبت به سایر انواع نمایشگرهای رایانه دارند (به مانیتور سامسونگ ارزان قیمت امروز مراجعه کنید).

معنای مانیتور CRT

CRT مخفف لوله اشعه کاتدی است. آنها CRT نامیده می شوند زیرا نوری که تصاویر را نمایش می دهد از یک تفنگ الکترونی می آید که با تولید جریان های الکترون با اختلاف ولتاژ بالا تصویری ایجاد می کند.

کارکرد مانیتور سامسونگ CRT

یک مانیتور سامسونگ کامپیوتر CRT با استفاده از تفنگ الکترونی کار می کند که الکترون ها را با سرعت زیاد به بیرون پرتاب می کند. سپس الکترون ها با فسفرهای قرمز، سبز و آبی که داخل صفحه را می پوشانند، برخورد می کنند. این فرآیند به شما امکان می دهد تصویر را روی مانیتور سامسونگ خود مشاهده کنید.

یک مانیتور CRT از بسیاری از قطعات مختلف تشکیل شده است که برای عملکرد مطلوب با هم کار می کنند.

  • کابینت یا محفظه مانیتور سامسونگ، که اغلب از پلاستیک یا فلز ساخته شده است، جایی است که قلب مانیتور سامسونگ، حاوی لوله و بردهای پلاگین است.
  • این لوله شامل تفنگ الکترونی است که تصاویر را روی صفحه نمایش می دهد.
  • قسمت دیگر صفحه نمایش شیشه ای جلوی مانیتور سامسونگ است که می توانید تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر خود را در آن مشاهده کنید.

تاریخچه مانیتور CRT

CRT که مخفف عبارت لوله پرتو کاتدی است، یک فناوری است که برای چندین دهه در تلویزیون و مانیتور سامسونگ رایانه استفاده می شد. در سال ۱۸۹۷ توسط دانشمند آلمانی کارل فردیناند براون اختراع شد.

CRT او حاوی یک کاتد، یک سطح نمایشگر ساخته شده از شیشه ای که با یک ماده مات پوشیده شده بود، و یک صفحه فلزی با بار مثبت به نام آند بود. در طی چند دهه بعد، CRT ها به دلیل مقرون به صرفه بودن راه خود را به بازار باز کردند.

ویژگی مانیتور سامسونگ CRT

در حالی که به اندازه گذشته محبوب نیست، ویژگی های مانیتور CRT وجود دارد که بسیاری از گیمرها، طراحان گرافیک، و غیره دوست دارند بدانند، و آنها هستند.

  • مانیتور سامسونگ CRT اولین نمایشگرهای موجود بودند، از این رو یک فناوری قدیمی و قدیمی است
  • آنها از لوله اشعه کاتدی استفاده می کنند و در مقایسه با LCD ها بزرگ و حجیم هستند.
  • این مانیتور سامسونگ قیمت مناسبی دارند و استفاده از آن برای کاربران مبتدی و حرفه ای آسان است
  • یکی دیگر از ویژگی های بارز مانیتور سامسونگ کامپیوتر CRT نسبت کنتراست بالای آن است. سطوح سیاه عمیق تری تولید می کند. بنابراین شما می توانید تصاویر تاریک را به خوبی ببینید.

پیشنهاد مطالعه: ۷ مرحله عیب یابی روشن نشدن مانیتور سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 8 =