دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرینترهای چند کاره سامسونگ

احتمالاً نام پرینترهای چندکاره سامسونگ را شنیده اید. این پرینترها قابلیت های دیگری نیز غیر از چاپ کردن اسناد دارند. پرینترهای چند منظوره می توانند علاوه بر پرینت، کارهای دیگری از قبیل کپی، اسکن و فکس را نیز انجام دهند. امروزه این نوع پرینترها به دلیل به صرفه بودن و قابلیت چندکاربری خود از محبوبیت زیادی در میان کاربران برخوردار هستند. با این حال این پرینترها برای کارهای کم حجم طراحی شده اند و برای استفاده در مراکزی با حجم کاری بالا اصلاً گزینه مناسبی نیستند.

پرینترهای چند کاره سامسونگ می توانند ۶ تا ۲۵ صفحه را در هر دقیقه (بسته به مدل دستگاه) پرینت و کپی بگیرند. برخی از مدل های پرینترهای چند کاره سامسونگ از قابلیت اتصال بی سیم و چاپ مستقیم اسناد ذخیره شده بر روی کارت حافظه برخوردار هستند. این قابلیت ها موجب افزایش محبوبیت آنها شده است. چاپگرهای چندکاره به ویژه در صنعت چاپ عکس کاربرد داشته و برای کسانی که در این حرفه اشتغال دارند گزینه مناسبی هستند. با این حال، این نوع پرینترها کاستی هایی نیز دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب پرینترهای چند کاره سامسونگ

پرینترهای چندکاره دارای معایب و مزایایی هستند. جمع شدن چندین دستگاه در یک پرینتر، اولین و مهمترین مزیت این نوع دستگاه ها است. کاربران برای استفاده از سایر قابلیت ها مجبور به خرید دستگاه های جداگانه نیستند و تنها با خرید یک پرینتر چند منظوره سامسونگ می توانند نیاز خود را برطرف کنند. صرفه جویی در فضا نیز دومین مزیت پرینترهای چند منظوره است. این دستگاه ها کوچک بوده و به فضای کمی نیاز دارند.

همچنین پرینترهای MFP یا چندکاره، همزمان می توانند فکس ها، اسناد چاپی، اسکن تصاویر و کپی‎ها را ارسال کنند. اما از معایب این نوع دستگاه ها باید گفت که هزینه نگهداری آنها تقریباً بالا است. مقدار انرژی مصرفی لازم برای عمل چاپ، اسکن و کپی دستگاه پرینتر چند کاره بالا است و زمانی هم که باید تعمیر شوند معمولاً هزینه زیادی را برای کاربر به همراه دارند. همچنین سرعت چاپ در این پرینترها نسبت به پرینترهای تک کاره تا حدودی پایین تر است.

انواع پرینترهای چند کاره سامسونگ

پرینترهای چند کاره سامسونگ به دو دسته پرینترهای لیزری چندکاره و پرینترهای چندکاره جوهر افشان تقسیم می شوند. هر یک از این پرینترها مشخصات و قابلیت های خاص خود را دارند. پرینترهای چند کاره جوهر افشان، از رایج ترین انواع پرینتر های موجود هستند که از رنگ مایع استفاده می کنند. این پرینترها دارای مخزن هایی به نام کارتریج هستند که مخزن ذخیره رنگ شناخته می شوند. بسته به اینکه نوع پرینتر از پرینترهای رنگی باشد یا سیاه و سفید، تعداد کارتریج های این نوع پرینتر متفاوت است.

پرینترهای چند کاره
پرینترهای چند کاره

نوع دیگر از پرینترهای چند کاره سامسونگ ، پرینترهای چندکاره لیزری هستند. در این نوع چاپگرها بر خلاف پرینترهای جوهرافشان، به جای جوهر از پودری به نام تونر استفاده می شود. این پرینترها دارای قیمت گرانتری نسبت به پرینترهای جوهری هستند اما مزایای آنها بیشتر و از نظر هزینه های چاپ در حجم بالا، کاملا به صرفه تر هستند. پرینتر چندکاره لیزری سامسونگ مدل Xpress M2070، پرینتر لیزری چندکاره سامسونگ مدل Xpress M2070FW و پرینتر چندکاره لیزری سامسونگ مدل MultiXpress K2200 برخی از پرفروش ترین پرینترهای لیزری چندکاره سامسونگ هستند.

تعمیر پرینتر چند کاره سامسونگ

یکی از موضوعات مهم در خصوص پرینترهای چند کاره سامسونگ، تعمیر آنها است. پرینترها دستگاه های پر مصرفی هستند که پس از مدتی نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می کنند. کارتریج، درام، مین برد، یونیت اسکن، فیوزینگ و یونیت اسکن از بخش هایی هستند که بیشترین حجم تعمیرات را به خود اختصاص می دهند. همانطور که گفتیم، تعمیر پرینتر چند کاره سامسونگ نسبت به مدل های تک کاره هزینه بیشتری دارد. این موضوع به دلیل ساختار پیچیده و قطعات بیشتر این نوع پرینترها است. با این حال، در نمایندگی تعمیر پرینتر سامسونگ، تعمیر این نوع چاپگرها با استفاده از تجهیزات سازگار و دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =