دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پشتیبانی خدمات پس از فروش چیست؟

پشتیبانی پس از فروش، که گاهی اوقات خدمات پس از فروش نامیده می شود، هرگونه خدماتی است که پس از خرید محصول توسط مشتری ارائه می شود. پشتیبانی پس از فروش ممکن است توسط خرده فروش، تولید کننده یا ارائه دهنده خدمات یا آموزش شخص ثالث به مشتریان ارائه شود. به طور معمول، نمونه های خدمات پس از فروش شامل پشتیبانی در مورد خدمات گارانتی، آموزش، یا تعمیر و ارتقا می شود. پشتیبانی پس از فروش نیز ممکن است بخشی از استراتژی کلی بازاریابی یک شرکت تلقی شود. برخی از مشتریان ممکن است محصولات یک شرکت را بر اساس خدمات پس از فروش آن جستجو کنند.

آشنایی با پشتیبانی خدمات پس از فروش

پشتیبانی پس از فروش به اطمینان حاصل می کند که مشتری تا حد ممکن از خرید خود استفاده و ارزش می برد. این ممکن است مستلزم آموزش ویژگی های موجود یا آموزش استفاده یا قابلیت های جدید باشد. استدلال تجاری پشت پشتیبانی پس از فروش این است که می تواند به وفاداری به نام تجاری و فروش مجدد کمک کند. مشتریان شادتر تمایل به ایجاد مشتریان مکرر دارند. خدمات خوب پس از فروش نیز می تواند به صورت دهان به دهان برای یک شرکت مثبت باشد. پشتیبانی ضعیف پس از فروش می تواند شرکت ها را از دستیابی به سابقه رضایت مشتری خوب و در نتیجه رشد باز دارد.

نمونه های پشتیبانی پس از فروش

برخی از نمونه های خدمات پس از فروش شامل شرکت هایی است که در فرآیند نصب (مانند نرم افزار رایانه)، نگهداری محصولات از طریق خدمات رایگان یا با تخفیف (تعویض روغن با خرید خودروی جدید یا از طریق طرح خدمات پولی)، یا داشتن یک سیاست مبادله و بازگشت واضح و ارائه شماره خدمات مشتری. برخی از نمونه های دیگر عبارتند از:

میز راهنما و خدمات پشتیبانی فنی

چنین پشتیبانی پس از فروش ممکن است با خرید یک کالا رایگان باشد و همچنین ممکن است به عنوان بخشی از یک برنامه خدمات جامع تر به فروش برسد، مانند اینکه چگونه Best Buy Co. برنامه های خدمات رایانه ای Geek Squad را می فروشد. خدمات ارائه شده از طریق میز راهنما یا پشتیبانی ممکن است شامل کمک فنی برای رایانه های شخصی، تلفن های همراه، نرم افزار، ماشین آلات و انواع دیگر محصولات باشد.

پشتیبانی آنلاین از زمان واقعی

پشتیبانی آنلاین در زمان واقعی شامل ایمیل، چت، انجمن ها و رابط رسانه های اجتماعی (و نظارت) است که به پاسخگویی به شکایات و انتقادات عمومی کمک می کند. این ممکن است شامل جابجایی برگشت ها یا تعمیرات باشد.

خطوط خدمات خودکار به مشتریان

خطوط خدمات خودکار مشتریان می توانند برای مسائل و سوالات مکرر یا حتی پیچیده توصیه و راه حل ارائه دهند. به طور معمول، پاسخهای خودکار و رباتها به جای به کارگیری بیشتر نمایندگان خدمات مشتری به مشتریان، به مشتریان اجازه می دهند در هر زمان به راحتی از طریق تلفن یا آنلاین به پشتیبانی دسترسی داشته باشند.

منابع پشتیبانی خودکار

این ممکن است شامل راه حل های آنلاین با سهولت دسترسی باشد که شامل انجمن هایی است که در آن مشتریان ممکن است با سایر کاربران یا متخصصان تعامل داشته باشند، سوالات خود را ارسال کنند یا پاسخ ها را جستجو کنند.

پشتیبانی از بهترین شیوه های پس از فروش

مشتریانی که تجربه بدی با یک محصول دارند بیش از هر زمان دیگری محل شکایت عمومی دارند. به این ترتیب، شرکت ها باید در برقراری ارتباط با مشتریان پس از خرید فعال باشند تا اطمینان حاصل شود که تجربه آنها تا آنجا که می تواند خوب باشد. رسیدن زودهنگام به مشتریان می تواند از بازگشت محصول و شکایات عمومی جلوگیری کند، که می تواند منجر به برداشت منفی مردم شود. چنین تعاملی نیز باید ادامه داشته باشد و به مشتریان این فرصت را بدهد که تصمیم خود را برای خرید محصول مجدداً اعتبار دهند. شرکتها همچنین باید برای مشتریان راضی کنند که تجربیات خود را با محصولات خود به اشتراک بگذارند، مانند ارائه فرصت برای ارسال نظرات، ایده ها و داستانها در رسانه های اجتماعی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =