نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ممکن است هنگام ضربه زدن، کشیدن انگشت یا بزرگنمایی، و به طور کل استفاده از صفحه نمایشگر زمانی پیش آید که صفحه نمایش لمسی تبلت شما از پاسخ دادن خودداری ‌کند. چگونه بر این موضوع غلبه می‌کنید و عملکرد لمسی را باز می گردانید؟ در این مقاله همه چیزهایی است که باید در مورد نحوه تعمیر صفحه نمایش لمسی بدانید، قرار داده شده است.

چرا صفحه لمسی تبلت سامسونگ شما پاسخ نمی دهد؟

صفحه نمایش لمسی تبلت به عنوان حالت اصلی تعامل بین شما و برنامه هایتان، بسیار مهم است. هر گونه آسیب وارد شده – ضربه به دستگاه، خط و خش یا بدتر – صفحه نمایش لمسی را تخریب می کند.

چه چیزی ممکن است باعث شود صفحه نمایش لمسی پاسخ ندهد؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • افتادن یا ضربه خوردن ناگهانی صفحه تبلت که به طور ناگهانی کار نمی کند ممکن است دیجیتایزر صفحه نمایش لمسی کنده شده باشد.
  • افتادن یا بهم ریختن تبلت می تواند بر کابل اتصال دیجیتایزر به مین برد تأثیر بگذارد و در نتیجه نمایشگر و پاسخگویی مشکل ایجاد شود.
  • کثیفی، گرد و غبار، مو و سایر ذرات می توانند صفحه لمسی را گیج کنند
  • خراش و ترک باعث کاهش قابلیت اطمینان صفحه نمایش لمسی می شود

چندین کار وجود دارد که می توانید برای کمک به این موضوع انجام دهید.

  • از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید
  • از یک جعبه تبلت با فضای داخلی نرم استفاده کنید – ممکن است چند دلار اضافی هزینه داشته باشد اما در دراز مدت ارزش آن را دارد
  • از قرار دادن تبلت به صورت رو به پایین روی سطوح سخت خودداری کنید زیرا کوچکترین کثیفی می تواند باعث ایجاد خراش های مخرب بر روی صفحه نمایش شود.

نکات زیر – همچنین برای تلفن های هوشمند مناسب است – به شما کمک می کند مشکلات پاسخگویی صفحه لمسی تبلت خود را حل کنید.

  1. RAM بیشتری در دسترس قرار دهید

شاید بهترین مکان برای شروع در عیب یابی مشکلات پاسخگویی صفحه نمایش، در دسترس قرار دادن رم سیستم بیشتر باشد. این ممکن است یک لحظه طول بکشد، اما باید به شما ایده دهد که مشکل چقدر بد است.

کاربران اندروید گزینه های زیادی برای آزاد کردن فضا در تبلت سامسونگ دارند، مانند پاک کردن حافظه پنهان برنامه یا استفاده از برنامه های شخص ثالث. راهنمای ما برای تمیز کردن بهاره اندروید شما باید در اینجا مفید باشد.

پس از بستن همه برنامه‌هایی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، تبلت سامسونگ شما باید پاسخگوتر باشد. در همین حال، آیپدهای جیلبریک می توانند برنامه های مدیریت وظایف را اجرا کنند، که به شما کمک می کند تا هر فرآیند در حال اجرا را که نیاز ندارید ببندید.

اگر صفحه لمسی مایکروسافت سرفیس شما کار نمی کند یا از تبلت ویندوز ۱۰ دیگری استفاده می کنید، قبل از جابجایی به صفحه شروع، تا جایی که می توانید برنامه های دسکتاپ را ببندید. سپس:

  • برای نمایش نمای تعویض کار، WIN+TAB را نگه دارید
  • روی X روی هر برنامه ضربه بزنید تا بسته شود

اگر آزاد کردن مقداری رم به پاسخگویی تبلت صفحه لمسی شما کمک می کند، این تنها کاری است که باید انجام دهید.

  1. صفحه نمایش لمسی کار نمی کند؟ تبلت خود را مجددا راه اندازی کنید

با راه اندازی مجدد سامسونگ می توانید عیب یابی بیشتری را انجام دهید. با راه اندازی مجدد دستگاه، اکثر برنامه ها بسته می شوند.

راه اندازی مجدد تبلت به این معنا نیست که فقط روی دکمه پاور برای خاموش کردن صفحه ضربه بزنید. در عوض، کل دستگاه باید خاموش شود و دوباره روشن شود.

برای کاربران سامسونگ ، این روش نباید سخت باشد. فقط دکمه پاور را نگه دارید و Restart را انتخاب کنید.

  1. تعمیر تبلت سامسونگ

اگر صفحه نمایش لمسی تبلت شما کار نمی کند، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه می توانید آن را به روشی معنی دار عیب یابی کنید.

پس از همه، چگونه می توان یک صفحه نمایش لمسی پاسخگو را برطرف کرد، در حالی که اکثر گزینه های شما از طریق صفحه در دسترس هستند؟ پاسخ به طرز شگفت آوری ساده است: یک ماوس را وصل کنید. بعد از وصل ماوس می توانید به صورت مقطعی مشکل را برطرف نمایید

  1. از برنامه های سیستمی برای شناسایی نواحی صفحه لمسی که پاسخگو نیستند استفاده کنید

اغلب هنگامی که صفحه لمسی تبلت سامسونگ پاسخ نمی دهد، می توان مشکل را در بخشی از صفحه نمایش محلی کرد.

دانستن اینکه کدام ناحیه(های) صفحه لمسی به درستی پاسخ نمی دهد می تواند در تشخیص خرابی، مفید باشد. این اطلاعات برای هر مهندسی که در نهایت تبلت را تعمیر کند مفید خواهد بود.

یک وسیله مفید برای بررسی اینکه کدام قسمت از صفحه نمایش شما کار می کند و کدام یک کار نمی کند، استفاده از چند برنامه است.

با یک برنامه ماشین حساب می توانید ضربه های ساده روی صفحه نمایش را آزمایش کنید. از عملکرد چرخش صفحه برای بررسی تبلت سامسونگ در همه جهت ها استفاده کنید.

در همین حال، یک برنامه نقشه می تواند برای تعیین مشکلات مربوط به کشیدن و کوچک کردن برای زوم استفاده شود.

  1. صفحه لمسی تبلت خود را کالیبره کنید

کالیبره کردن صفحه نمایش تبلت می تواند بسیاری از مشکلات تشخیص صفحه لمسی را حل کند. در اندروید، برنامه‌های کالیبراسیون و آزمایش رایگان در دسترس هستند. کالیبراسیون صفحه لمسی به شما کمک می کند تا مشکلات مربوط به پاسخگویی صفحه لمسی را تشخیص دهید. در همین حال، تست صفحه لمسی طراحی شده است تا به شما کمک کند مناطق خاصی را پیدا کنید که ورودی شناسایی نمی شود.

کاربران ویندوز ۱۰ می توانند تبلت خود را برای لمس یا قلم کالیبره کنند.

  1. روی Start ضربه بزنید و “کنترل پنل” را تایپ کنید
  2. روی Control Panel > Hardware and Sound کلیک کنید
  3. روی Tablet PC Settings کلیک کنید
  4. Calibrate the screen for pen and touch input را انتخاب کنید
  5. صفحه نمایش را انتخاب کنید و سپس روی کالیبره کردن کلیک کنید
  6. ورودی قلم یا ورودی لمسی را انتخاب کنید
  7. دستورالعمل ها را برای کالیبره کردن نمایشگر دنبال کنید
  8. با یک مهندس تماس بگیرید تا صفحه لمسی تبلت شما را تعمیر کند

همانطور که ممکن است قبلا متوجه شده باشید، برخی از مشکلات صفحه لمسی تبلت به قدری بد هستند که به یک مهندس نیاز خواهید داشت.

برای دستگاه هایی که دارای گارانتی هستند، این به معنای تماس با سازنده و هماهنگی برای بازگشت یا مراجعه به فروشگاه است. برای مثال، آی‌پدها را می‌توان به فروشگاه‌های اپل برد. تبلت های سامسونگ را می توان به طور مشابه به فروشگاه های سامسونگ برد. در برخی موارد، تعمیرات درب منزل امکان پذیر است، جایی که دستگاه در یک کارگاه تلفن همراه مورد تایید سامسونگ که در خارج از خانه شما پارک شده است، تعمیر می شود. اگر صفحه لمسی تبلت سامسونگ شما کار نمی کند، این گزینه تعمیر سریع ممکن است در دسترس باشد.

  1. صفحه نمایش تبلت را دوباره تنظیم کنید

این یک گزینه خطرناک است که گاهی اوقات نتیجه می دهد. با این حال، فقط در صورتی که دستگاهی دارید که گارانتی ندارد و توانایی پرداخت هزینه تعمیر حرفه ای را ندارید، اقدام کنید. این روش بیشتر برای تبلت‌های اندرویدی ارزان‌تر مناسب است تا تبلت‌های برتر سامسونگ. اساساً شامل حذف و تنظیم مجدد نمایشگر با هدف بهبود پاسخگویی صفحه لمسی می شود.

قبل از برداشتن تبلت، بررسی کنید که آیا می‌توانید ابزار و دستورالعمل‌های جدا کردن دستگاه خود را پیدا کنید.  با این حال، این قدم را ساده نگیرید. قبل از اینکه تبلت خود را باز کنید تا جایی که ممکن است تحقیق کنید.

مقالات مرتبط:

بازگشایی قفل تبلت سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =