دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فناوری قرار است دنیا را ساده تر کند. اما، زمانی که مشکلی پیش می‌آید (مثل یک پرینتر سامسونگ معیوب)، به جای اینکه کار شما را آسان‌تر کند، یک مشکل کاملاً جدید برای شما اضافه می‌کند که باید آن را حل کنید. اگر تا به حال با پرینتر سامسونگ گیر کرده اید که سیاه چاپ نمی کند، این مقاله را بخوانید.

پرینتر سامسونگ

مرحله ۱. بررسی اصول

دلایل مختلفی وجود دارد که پرینتر سامسونگ شما ممکن است سیاه چاپ نشود. برای اینکه پرینتر سامسونگ شما دوباره کار کند، باید علت مشکل را شناسایی کنیم. اولین قدم بررسی اصول اولیه است.

اطمینان حاصل کنید که از ساخت و مدل پرینتر سامسونگ خود، از جمله نوع پرینتر سامسونگی که استفاده می کنید، اطلاع دارید. مثلا پرینتر سامسونگ تک رنگ است یا رنگی؟ لیزر یا جوهرافشان؟ همچنین احتمالاً نیاز به دسترسی به اسناد مربوط به پرینتر سامسونگ خود (دفترچه راهنمای کاربر و غیره) دارید.

  • یک چرخه کامل برق انجام دهید – قبل از اینکه به ادامه کار برویم، مطمئن شوید که یک چرخه کامل برق را روی پرینتر سامسونگ خود انجام داده اید. این یک راه فانتزی برای گفتن خاموش کردن و دوباره روشن کردن آن است. پرینتر سامسونگ را به طور کامل خاموش کنید، منبع برق را بردارید و همه کابل ها را جدا کنید. چند لحظه صبر کنید، سپس آن را دوباره فعال کنید و ببینید آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.
  • چاپ یک صفحه آزمایشی – صفحه آزمایشی روشی ساده برای تعیین عملکرد پرینتر سامسونگ شما و دیدن اینکه آیا جوهر سیاهی روی صفحه وجود دارد یا خیر. باید بتوانید این گزینه را در صفحه نمایش پرینتر سامسونگ خود پیدا کنید. ممکن است نام دیگری مانند “گزارش تشخیص کیفیت” داشته باشد.
  • سطوح کارتریج را بررسی کنید – سطوح جوهر تخمینی کارتریج های پرینتر سامسونگ خود را بررسی کنید و هر کم یا خالی را جایگزین کنید.
  • بررسی کنید که پرینتر سامسونگ به درستی تنظیم شده است – به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید و مطمئن شوید که تنظیمات پرینتر سامسونگ درست است

مرحله ۲. شناسایی مشکلات کارتریج

علاوه بر سطح جوهر، مشکلات احتمالی دیگری در کارتریج پرینتر سامسونگ وجود دارد که به این معنی است که پرینتر سامسونگ شما سیاه چاپ نمی کند.

  • مطمئن شوید که آنها به درستی نصب شده اند – کارتریج های پرینتر سامسونگ معمولاً در شکاف های مربوطه خود می چسبند. مطمئن شوید که آنها به درستی و در نقاط مناسب نصب شده اند.
  • دریچه کارتریج را بررسی کنید – هنگام نصب کارتریج های جدید پرینتر سامسونگ، به راحتی می توان قطعه کوچک نواری را که دریچه را می پوشاند از دست داد. اطمینان حاصل کنید که این کارتریج برداشته شده است تا کارتریج به درستی تهویه شود و همانطور که انتظار می رود کار کند. همچنین بررسی کنید که دریچه ها به هیچ وجه مسدود یا مسدود نشده باشند. اگر چنین هستند، ویدیوی زیر را ببینید تا نحوه تمیز کردن آنها را بیاموزید.
  • کارتریج ها را تعویض کنید – حتی اگر کارتریج های شما خالی نباشند، ممکن است یک خطای کمتر واضح دیگر وجود داشته باشد که به این معنی است که پرینتر سامسونگ سیاه چاپ نمی کند. اگر امکانات دیگر را تمام کرده اید، ایده خوبی است که تمام کارتریج های پرینتر سامسونگ خود را جایگزین کنید تا مشکل را حل کنید. برای بهترین نتایج، استفاده از کارتریج های سازنده تجهیزات اصلی (OEM) را توصیه می کنیم.

برای مطالعه بیشتر : نحوه تمیز کردن پریمنر سامسونگ لیزری و کارتریج تونر

مرحله ۳. شناسایی مشکلات هد چاپی

هد چاپ جزء محفظه کارتریج های جوهر است که قطرات جوهر را روی صفحه اعمال می کند. با گذشت زمان جوهر خشک می تواند در هد چاپ جمع شود و مشکلاتی مانند مسدود کردن جوهر برای رسیدن به صفحه ایجاد کند.

تمیز کردن هد پرینتر سامسونگ بخشی جدایی ناپذیر از نگهداری پرینتر سامسونگ است. دو رویکرد اصلی وجود دارد:

  • تمیز کردن خودکار هد چاپ – اکثر پرینتر سامسونگهای مدرن دارای ویژگی‌های تمیز کردن خودکار سر چاپ هستند که می‌توانید از منوی تعمیر و نگهداری پرینتر سامسونگ خود انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد چندین بار این ویژگی را اجرا کنید تا هد چاپ خود را باز کنید.
  • تمیز کردن دستی هد چاپ – در حالی که ویژگی تمیز کردن خودکار ساده ترین راه برای حل مشکلات هد چاپ است، اگر بتوانید هد چاپ خود را بردارید، تمیز کردن دستی آن می تواند نتایج بهتری به دست آورد. اطمینان حاصل کنید که از اسناد مخصوص پرینتر سامسونگ خود استفاده می کنید تا مطمئن شوید که به آن آسیب نمی رسانند.

مشکل دیگری که می تواند پرینتر سامسونگ شما را از چاپ جوهر سیاه باز دارد، تراز کردن هد چاپ است.

  • تراز کردن هد چاپ – بسیاری از پرینتر سامسونگها گزینه “Align Printhead” را در منوی نگهداری یا پانل کنترل خود دارند. این کار، موقعیت‌های نصب هم‌ترازی هد چاپ را کالیبره می‌کند، رنگ‌ها و خطوط منحرف را بهبود می‌بخشد و گاهی اوقات پرینتر سامسونگ شما را دوباره سیاه می‌کند.

مرحله ۴. شناسایی مشکلات نرم افزار

اگر بررسی کرده اید که سخت افزار به درستی کار می کند، مرحله آخر به دنبال مشکلات نرم افزار است.

  • عیب‌یاب پرینتر سامسونگ – عیب‌یاب پرینتر سامسونگ را در رایانه خود باز کنید، پرینتر سامسونگ مشکل‌دار را انتخاب کنید و امیدوار باشید که راه‌حلی پیدا کند.
  • تنظیمات درایور را بررسی کنید – درایورها نرم افزاری هستند که به رایانه و پرینتر سامسونگ شما اجازه می دهند با هم ارتباط برقرار کنند. بررسی کنید آخرین درایورهای پرینتر سامسونگ خود را نصب کرده‌اید، درایورهای پرینتر سامسونگ خود را حذف نصب و مجدداً نصب کنید یا تنظیمات درایور را تغییر دهید (تعدیل تنظیمات کاغذ برای حل مشکل شناخته شده است).
  • به طور کامل پرینتر را مجدداً پیکربندی کنید – اگر همه موارد دیگر موفق نشدند، می توانید به طور کامل پرینتر خود را دوباره پیکربندی کنید. این به این معنی است که همه نرم افزارهای مرتبط را از لپ تاپ خود حذف کرده و دوباره آن را از ابتدا راه اندازی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 18 =