دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی باعث می شود تا صفحه تلویزیون به حالت خالی برود؟

صفحه خالی تلویزیون سامسونگ می تواند چندین علت داشته باشد. در برخی موارد، این مشکل در منزل عیب یابی و برطرف می شود. در سایر موارد، صفحه خالی بیانگر این است که تلویزیون خراب شده است و باید سرویس شود.

 

موارد قابل تعمیر

هنگامی که صفحه تلویزیون سامسونگ خالی بوده و پاسخی نمی دهد، اتصالات بین تلویزیون و منبع برق، جعبه کابل، DVD پلیر و سایر دستگاه های جانبی را چک کنید. اتصالات شل و منابع برق غیرفعال معمولا علت هایی برای پاسخ ندادن تلویزیون ها می باشند.

پس از آنکه مشخص شد که اتصالات ایمن هستند، تلویزیون را روشن کنید. اگر تلویزیون روشن شده اما صفحه هنوز خالی است، دکمه منوی روی ریموت را بزنید. اگر منو در تلویزیون ظاهر شد، پس تلویزیون به خوبی کار می کند و مشکل می تواند به دلیل منبعی مانند جعبه کابل، DVD پلیر یا کامپیوتر باشد.

اگر چنین بود، تلویزیون ممکن است دارای ورودی اشتباهی باشد، دستگاه منبع ممکن است برق نداشته باشد و کابل اتصال بین دو دستگاه نیز احتمالا خراب است. دکمه source روی ریموت را زده تا ورودی ها دیده شوند، و تنظیمات ورودی را وارد کنید، دستگاه های مختلف را برای تست ویدئو وصل نموده، و یا کابل دیگری را برای اتصال دستگاه منبع به تلویزیون بکار بگیرید.

در موارد نادر، تایمر خواب تلویزیون می تواند فعال بوده و باعث شده تا تلویزیون به صورت تصادفی خاموش شود. تنظیمات تایمر خواب را در منوی راه اندازی تلویزیون چک کنید.

 

سایر علت ها

اگر هیچ یک از این راه حل ها مشکل را رفع نکردند، پس احتمالا خود تلویزیون خراب شده و فقط تکنسین ماهر می تواند آن را تشخیص داده و تعمیر کند.

طبق CNET، مشکل رایج تلویزیون های سامسونگ مربوط به خازن داخل تلویزیون است. تلویزیون هایی که این مشکل خاص را دارند معمولا روشن نشده و یا یک تصویر را نشان می دهند. در عوض، چراغ استندبای قرمز تلویزیون چشمک زده و خود تلویزیون صدایی را منتشر می کند. گاهی اوقات، تلویزیون پس از مدتی معمولا از ۳۰ ثانیه یا ۵ دقیقه تا نیم ساعت بالا می آید. در سایر موارد، صفحه خالی می شود.

در سال ۲۰۱۲، این مشکل خازن با طرح دعوی مواجه شد. به دنبال طرح دعوی، سامسونگ قبول کرد تا مدلهای موردنظر را بطور رایگان تعمیر کند. موضوع خازن اغلب به مدل های بین ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ مربوط می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =