نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل مهم کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون و کولر گازی

تلویزیون، رسیور، کولر گازی، دی وی دی یا سی دی پلیر و غیره؛ یکی از اشتراکاتی که این دستگاه های بسیار متفاوت با یکدیگر دارند، قابلیت تنظیم و کاربری از طریق ریموت کنترل است. ریموت کنترل یا کنترلر وسیله ای بسیار کاربردی و نه چندان پیچیده ایست که به کمک آن می توان دستگاه مور نظر اعم از تلویزیون، کولر گازی، رسیور و غیره را کنترل و استفاده نمود. اما قطعا برای شما هم پیش آمده که با زدن دکمه های ریموت کنترل، هیچ پاسخی از دستگاه خود دریافت نکرده و نگران شوید که چرا ریموت کنترل کار نمی کند ؟ و ایراد از کنترلر است یا دستگاه؟

در این مطلب از کاراباما به بررسی ۳ علت کار نکردن کنترل تلویزیون، کولر گازی و… می پردازیم و همچنین نحوه تست ریموت کنترل تلویزیون، کولر گازی و غیره را برای اطمینان از سلامت کنترلر به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید تا در سری بعد کار نکردن کنترل تلویزیون خود قادر به عیب یابی سریع مشکل و برطرف کردن آن باشید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل کولر گازی خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه کاراباما در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

  • استان*
  • استان محل سکونت
  • تلفن همراه خود را وارد کنید*
  • تلفن همراه

اصولاً اغلب ریموت کنترل یا کنترلرهای لوازم اطراف ما با استفاده از امواج مادون‌ قرمز (infrared signal) کار می‌کنند و از این طریق است که با دستگاه‌ دیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

زمانی که شما یک ریموت کنترل را به سمت دستگاه گیرنده نشانه می‌روید و دکمه آن را می‌فشارید و اتفاقی نمی‌افتد (البته بعد از چند بار زمین زدن کنترل!)، مطمئن می‌شوید که ریموت کنترل کار نمی‌کند و از خود خواهید پرسید که چرا کنترل تلویزیون یا کولر گازی کار نمی کند ؟

پاسخ این سوال شما را می توان در ۳ علت کار نکردن ریموت کنترل خلاصه کرد:

  • تمام شدن باطری ریموت کنترل
  • خراب شدن ریموت کنترل
  • ایراد در برد دستگاه گیرنده

۱- تمام شدن باطری ریموت کنترل

ممکن است علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ یا ال جی شما بسیار ساده باشد. پیش از آنکه کلافه شده و ریموت کنترل تلویزیون یا کولر گازی خود را با ضربات محکم دست بشکنید، بهتر است باتری های آن را چک کنید که تمام نشده باشند. باتری های جدید را در کنترل قرار داده و مجددا تست کنید. توجه کنید که اغلب افراد به سراغ باتری هی قدیمی می روند که از سلامت آنها و کارکرد ۱۰۰% آنها نیز هیچ اطمینانی ندارند. بهتر است از یک جفت باتری استفاده نشده برای اینکار استفاده کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید گزینه‌های بعدی را چک کنید.

علت کار نکردن کنترل کولر گازی

۲- خراب شدن ریموت کنترل ( تست ریموت کنترل هوشمند )

زمانی که از سلامت باطری مطمئن شدیم نوبت به تست ریموت کنترل تلویزیون یا کولر گازی می‌رسد که به دو طریق می‌توانید این کار را انجام دهید:

کنترل را به سمت یک رادیو روشن نشانه می‌رویم و یکی از دکمه‌های کنترل را می‌فشاریم. اگر صدای نویز از بلندگوی رادیو به گوش رسید، کنترل سالم است و در غیر این صورت کنترل خراب است.

  • راه مطمئن‌تر تست کنترل با دوربین است.
  • روش تست ریموت کنترل تلویزیون یا کولر گازی و…

ابتدا دوربین موبایل یا عکاسی خود را روشن کرده و چشمی ریموت کنترل را مانند تصور (۱) روبروی دوربین قرار دهید و یکی از دکمه‌ها را بفشارید. اگر مانند شکل شماره (۳) نور بنفش یا قرمز از چشمی کنترل ساطع شد، کنترل سالم است. ولی اگر با فشار دادن دکمه کنترل مانند شکل (۲) اتفاقی نیفتاد و چشمی هیچ تغییری نکرد و بی رنگ بود، مطمئناً کنترلر خراب است.

۳- ایراد در برد دستگاه گیرنده

اگر مشخص شد که کار نکردن کنترل تلویزیون یا رسیور شما به دلیل خرابی ریموت نیست، قطعا علت کار نکردن کنترل کولر گازی یا تلویزیون شما به ایراد دستگاه گیرنده یعنی تلویزیون یا کولر گازی یا رسیور شما مربوط است. این ایراد می تواند در دو بخش وجود داشته باشد.

در حالت اول چشمی دستگاه گیرنده مشکلی دارد که بهتر است چک کنید چیزی (مثل یک لکه رنگ یا آلودگی) مانع رسیدن سیگنال مادون قرمز کنترل به چشمی دستگاه نشده باشد. در حالت دوم ایراد در برد الکترونیکی دستگاه شماست که سیگنال را دریافت نمی کند و یا آن را پردازش نمی کند. در هر صورت لازم است تا با یک تعمیرکار ماهر جهت بازدید از تلویزیون یا کولر گازی خود هماهنگ کنید تا مشکل را به صورت اصولی و بدون آسیب به دستگاه برطرف سازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سیزده =