نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون از طریق میراکست

اتصال گوشی به تلویزیون غالباً با هدف تماشای محتواهای چند رسانه‌ای انجام می‌پذیرد. زیرا گوشی های هوشمند به دلیل داشتن صفحات نمایشی کوچک ابزار چندان مناسبی برای تماشای عکس‌ها‌ و فیلم‌ها به شمار نمی‌آیند. از این رو برخی از کاربران ترجیح می‌دهند تا با اتصال گوشی تلفن همراه خود به تلویزیون، تماشای محتواهای چندرسانه‌ای را از این طریق انجام دهند.

اگر شما نیز جزو این دسته از کاربران هستید می‌توانید با دنبال کردن آموزش‌های ارائه شده در بخش زیر کار اتصال گوشی به تلویزیون را انجام دهید. انجام این کار به روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است که از میان آنها می‌توان به اتصال از طریق کابل HDMI، اتصال از طریق وای فای، اتصال از طریق میراکست و مواردی از این دست اشاره کرد. انتخاب یکی از این روش‌ها بستگی به سلیقه کاربر و امکاناتی دارد که در دسترس اوست.

انواع روشهای اتصال گوشی به تلویزیون

نکته: به منظور اتصال گوشی به تلویزیون از طریق میراکست حتما توجه کنید که گوشی شما دارای سیستم عامل اندروید ۴.۲ یا نسخه‌‌های بالاتر از آن باشد. به علاوه تلویزیون شما نیز از قابلیت میراکست پشتیبانی کند.

میراکست روی تلویزیون را فعال نمایید. اگر تلویزیون شما این قابلیت را ندارد باید از دانگل میراکست یا کرم کست استفاده نمایید.

میراکست روی گوشی را فعال کنید و تلویزیون یا دانگل میراکست یا کروم کست را انتخاب کنید.

Miracast “ON” or “ON” > Share & Connect > Network > Setting >‌ Menu

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI

اولین استاندارد برای اتصال گوشی به تلویزیون، استاندارد MHL (لینک ارتباطی کیفیت بالا موبایل) است که از پورت اصلی USB گوشی برای اتصال استفاده می‌کند. البته در صورت استفاده از این روش، کاربر نیاز به یک کابل مخصوص دارد (کابلی که تصویر خروجی گوشی را به فرمت قابل قبول در تلویزیون تبدیل می‌کند و کابل USB TO HDMI نام دارد).

علاوه بر این، به یک کابل استاندارد (MHL, High-Definition Link) نیاز است. (توجه داشته باشید که این کابل متفاوت از کابل های میکرو اچ دی ام آی (micro HDMI ) است. تقریبا تمامی مدلهای گوشی موجود در بازار اعم از سامسونگ، سونی، اچ تی سی و… از این کابل پشتیبانی می‌کنند. برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق این کابل می‌بایست کابل سرهای USB و HDMI کابل را به پورت گوشی وصل کرد و سپس به به محل مورد نظر در تلویزیون وصل کرد.

برای برقراری ارتباط کافی است پورت ورودی تلویزیون را از آنتن به HDMI تغییر داد. در صورت استفاده از این روش باید توجه داشت که کابل USB را حتما به پورت یو اس بی موجود در پشت تلویزیون وصل کرد زیرا برق اتصال توسط این کابل تامین می‌شود. در صورتی که تلویزیون شما فاقد پورت یو اس بی است می‌توانید از شارژر موبایلتان استفاده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای

یکی دیگر از روش‌های موجود جهت اتصال گوشی به تلویزیون، اتصال این دو دستگاه از طریق وای فای است. در صورت در اختیار داشتن یک تلویزیون هوشمند دیگر نیازی به کابل گوشی جهت اتصال نیست و می‌توان این کار را به آسانی و از طریق شبکه WIFI انجام داد. اما اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای در گوشی های هوشمند اندروید و IOS  نیاز به مراحل خاص و انتخاب گزینه های متفاوت دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

نحوه اتصال گوشی IOS به تلویزیون با وای فای: چنان چه تلویزیون مورد استفاده شما امکان اتصال به وای فای را دارد، در گوشی های با سیستم عامل IOS  می توانید با کمک  AIRPORT EXPRESS PORTABLA HOTSPOT ، اتصال گوشی به تلویزیون را انجام دهید.

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون: اتصال گوشی به تلویزیون در صورتی که سیستم عامل گوشی اندروید باشد، با استفاده از برنامه  ALLSHARE انجام می‌شود. با این روش می‌توان به تلویزیون وصل و کلیه فایل های ذخیره شده در گوشی را بر نمایشگرهای بزرگی هم چون  تلویزیون مشاهده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =