دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه جداسازی SyncMaster از صفحه نمایش

مانند هر صفحه، جداسازی LCD، SyncMaster شما در برخی مواقع نیاز به تعمیر دارد. این معمولاً به دلیل مشکلات نور پس زمینه یا اینورتر در داخل مانیتور است. برای تعمیر، عیب‌یابی یا تعویض هر یک از این دستگاه‌ها باید مانیتور SyncMaster سامسونگ خود را جدا کنید. در حالی که انجام این روش توسط خودتان امکان پذیر است، اما این احتمال وجود دارد که با انجام این کار، گارانتی مانیتور LCD خود را باطل کنید.

مرحله ۱: خاموش کردن مانیتور

مانیتور SyncMaster را خاموش کنید. سیم برق را از پریز برق و از کانکتور پشت مانیتور جدا کنید. کابل داده سریال را از پشت مانیتور و کامپیوتر جدا کنید.

مرحله ۲: بستن مانیتور به سطح محکم

مانیتور را به یک سطح کاری محکم ببرید. مانیتور را رو به پایین قرار دهید و پیچ های سر فیلیپس را که پایه را به محفظه پشتی مانیتور بسته اند بردارید. پایه را از مانیتور بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۳: جدا کردن پنل مانیتور

تمام پیچ های سر فیلیپس را از پانل محفظه عقب SyncMaster باز کنید. پانل پشتی را از مجموعه مانیتور با یک پیچ گوشتی سر صاف جدا کنید. این نشان می دهد که پوشش فلزی اجزای داخلی مانیتور را پوشانده است. پیچ‌های سر فیلیپس را بردارید و گیره‌های نگهدارنده که پوشش فلزی را در جای خود محکم می‌کنند، جدا کنید. هر مدل SyncMaster متفاوت است.

 جداسازی SyncMaster

مرحله ۴: جدا کردن بدنه مانیتور

هر طرف بدنه فلزی مانیتور را بگیرید و محفظه را مستقیماً از مجموعه مانیتور بالا و خارج کنید. هر کابلی را از محفظه فلزی جدا کرده و محفظه فلزی را از مانیتور جدا کنید. این موضوع مادربرد اصلی مانیتور را نشان می دهد. تمام کابل ها را از مادربرد جدا کنید و تمام پیچ های مادربرد را در جای خود باز کنید. مادربرد را از مجموعه مانیتور خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله ۵: اتصال پیچ های صفحه نمایش

پیچ‌های سر فیلیپس را که صفحه نمایش LCD را به محفظه جلویی مانیتور متصل می‌کنند، باز کنید. هر طرف صفحه LCD را بگیرید و آن را از بدنه مانیتور خارج کنید. صفحه LCD را به یک سطح بزرگ و صاف ببرید.

چگونه به صفحه صورتی در رایانه کمک کنیم؟

صفحه نمایش صورتی یک مشکل غیر معمول برای کاربران کامپیوتر نیست. ویژگی های صفحه صورتی می تواند متفاوت باشد. برخی از کاربران گزارش می دهند که کل صفحه نمایش رنگ صورتی دارد، برخی دیگر گزارش می دهند که فقط مناطق خاصی از مانیتور دارای پیکسل یا خطوط صورتی است. صرف نظر از اینکه صفحه صورتی چگونه خود را نشان می دهد، مشکل می تواند ناامید کننده باشد. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای عیب یابی و تعمیر صفحه صورتی انجام دهید.

مرحله ۱: اتصال کابل رایانه و مانیتور

بررسی کنید تا مطمئن شوید کابل بین رایانه و مانیتور به طور ایمن وصل شده است. به آرامی اتصال را تکان دهید. اگر این تغییر یا بهبود صفحه نمایش صورتی، اتصال کابل شل است. کابل را محکم به شکاف وصل کنید.

مرحله ۲: جدا کردن کابل مانیتور

کابل مانیتور را به طور کامل جدا کنید. انتهای آن را برای پین های شل یا خمیده بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه نقص کابل را تعویض کنید.

مرحله ۳: برگرداندن مانیتور به حالت کارخانه

تنظیمات مانیتور خود را به حالت پیش فرض کارخانه بازنشانی کنید. این اطمینان حاصل می کند که رنگ صورتی صرفاً نتیجه تغییر تنظیمات رنگ مانیتور نیست.

مرحله ۴: تعویض مانیتور

مانیتور را تعویض کنید. اگر مراحل بالا کمکی نکرد، ممکن است مانیتور شما خراب شود. اگر مانیتور نو یا گران نباشد، تعمیر آن غیرعملی است. در این مورد، به سادگی مانیتور سامسونگ  را تعویض کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =