نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه بازنشانی تلویزیون چگونه است؟ هیچ چیز به اندازه برخورد با یک تلویزیون ناکارآمد خسته کننده نیست – انجماد صفحه نمایش، بافر بی پایان، عدم دسترسی به برنامه ها یا خاموشی کامل. خوب، اگر کاربر سامسونگ هستید، یک بازنشانی ساده اغلب به شما کمک می کند بر این مشکلات غلبه کنید و عملکرد تلویزیون خود را بازیابی کنید.

این راهنمای جامع چهار روش عملی را برای بازنشانی تلویزیون سامسونگ ارائه می‌کند – چه از راه دور خود را داشته باشید یا نه. از برخورد با صفحه نمایش سامسونگ منجمد گرفته تا صفحه سیاه، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از هر روش بهترین استفاده را برای دمیدن زندگی جدید به تلویزیون خود داشته باشید. بیا شروع کنیم.

نحوه بازنشانی تلویزیون
نحوه بازنشانی تلویزیون

تنظیم مجدد نرم یک راه حل سریع برای نحوه بازنشانی تلویزیون

تنظیم مجدد نرم، که به عنوان چرخه برق نیز شناخته می شود، اغلب اولین قدم در عیب یابی اشکالات فنی رایج در تلویزیون سامسونگ شما است. این ساده، سریع است و هیچ گونه تنظیمات یا داده های شخصی را پاک نمی کند. اگر می‌خواهید چگونه یک سامسونگ منجمد را مجدداً راه‌اندازی کنید، تنظیم مجدد نرم راه‌حل شماست. در اینجا یک راهنمای گام به گام دقیق تر آورده شده است:

  • تلویزیون خود را از برق بکشید: سیم برق را با احتیاط از پشت تلویزیون یا پریز برق جدا کنید. لازم است در طول این فرآیند ملایم باشید تا از آسیب فیزیکی به سیم یا تلویزیون جلوگیری کنید.
  • صبر کنید: اجازه دهید تلویزیون حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خاموش بماند. این استراحت کوتاه به اجزای داخلی تلویزیون اجازه می دهد تا به طور کامل خاموش شوند و اشکالات جزئی یا یخ زدگی را از بین ببرد.
  • دوباره وصل کنید: پس از مدت کوتاهی انتظار، سیم برق را دوباره به تلویزیون یا پریز برق وصل کنید. از ایمن بودن اتصال برای عملکرد بهینه اطمینان حاصل کنید.
  • تلویزیون خود را روشن کنید: از کنترل از راه دور برای روشن کردن مجدد تلویزیون استفاده کنید.

مزایای تنظیم مجدد نرم چند برابر است. این نه تنها راهی سریع برای رفع مشکلات رایج است، بلکه به تلویزیون اجازه می‌دهد تا سیستم خود را تازه‌سازی کند و عملکرد آن را بدون از دست دادن اطلاعات بهبود بخشد. تنظیم مجدد نرم به ویژه برای حل مشکلاتی مانند صفحه سیاه تلویزیون Onn یا زمانی که تلویزیون سامسونگ شما با چشمک زدن چراغ قرمز روشن نمی شود مفید است.

آیا تا به حال به دلایل روشن شدن خود به خودی تلویزیون فکر کرده اید؟ اگر این سوال برای شما هم به یک دغدغه و چالش تبدیل شده، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « ۶ دلیل روشن شدن خود به خود تلویزیون سامسونگ » را یکبار مطالعه کنید.

تنظیم مجدد نرم تلویزیون
تنظیم مجدد نرم تلویزیون

بازنشانی سخت از منوی تلویزیون

برای مسائل مهم تر، ممکن است بازنشانی سخت ضروری باشد. بازنشانی سخت، تلویزیون سامسونگ شما را به تنظیمات کارخانه باز می‌گرداند، دقیقاً مانند زمانی که برای اولین بار آن را از جعبه خارج کردید. این روش شامل استفاده از کنترل از راه دور برای پیمایش در منوی تلویزیون است، بنابراین امیدواریم که کنترل از راه دور شما کاربردی باشد. اگر در مورد نحوه راه‌اندازی مجدد تلویزیون سامسونگ با ریموت مطمئن نیستید، روش دقیق در اینجا آمده است:

  1. دسترسی به صفحه اصلی: با استفاده از کنترل از راه دور، دکمه “Home” را فشار دهید تا به صفحه اصلی سامسونگ بروید.
  2. به تنظیمات بروید: از دکمه‌های پیکان روی کنترل از راه دور برای رفتن به «تنظیمات» استفاده کنید و برای انتخاب آن «OK» را فشار دهید.
  3. به سیستم بروید: در منوی تنظیمات، به «سیستم» بروید و دوباره «OK» را فشار دهید.
  4. تنظیمات پیشرفته سیستم را انتخاب کنید: در منوی سیستم، «تنظیمات پیشرفته سیستم» را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  5. بازنشانی کارخانه را انتخاب کنید: در اینجا گزینه “بازنشانی کارخانه” را مشاهده خواهید کرد. آن را انتخاب کنید و کد روی صفحه را وارد کنید تا تصمیم خود را تأیید کنید.
  6. تأیید بازنشانی: پس از وارد کردن کد، از شما خواسته می‌شود برای آخرین بار تنظیم مجدد را تأیید کنید. از کنترل از راه دور برای انتخاب «OK» استفاده کنید و تلویزیون سامسونگ شما فرآیند بازنشانی کارخانه را آغاز می کند.

انجام بازنشانی سخت با استفاده از منوی تلویزیون و کنترل از راه دور می‌تواند مشکلات شدیدتری را حل کند، مانند نحوه بازنشانی تلویزیون سامسونگ با صفحه سیاه. با این حال، به خاطر داشته باشید که این روش تنظیمات و داده های شخصی شما را پاک می کند، بنابراین فقط در صورت لزوم آن را در نظر بگیرید.

بازنشانی سخت از منوی تلویزیون
بازنشانی سخت از منوی تلویزیون

تنظیم مجدد بدون کنترل از راه دور یک راه نحوه بازنشانی تلویزیون

گاهی اوقات، کنترل از راه دور شما ممکن است عامل ایجاد مشکل باشد، یا ممکن است به سادگی آن را اشتباه قرار دهید. اما نگران نباشید! همچنان می‌توانید با استفاده از دکمه بازنشانی فیزیکی، یک هارد ریست را در تلویزیون سامسونگ خود انجام دهید. اگر از خود می‌پرسید “محل دکمه تنظیم مجدد تلویزیون Onn کجاست؟”، در اینجا یک راهنمای دقیق وجود دارد:

  1. دکمه تنظیم مجدد را پیدا کنید: دکمه تنظیم مجدد در تلویزیون سامسونگ شما معمولاً در پشت یا زیر دستگاه قرار دارد. این یک دکمه کوچک و فرورفته است که برای فشار دادن آن به یک جسم نازک مانند سنجاق یا خلال دندان نیاز دارید.
  2. دکمه ریست را فشار داده و نگه دارید: با استفاده از پین یا خلال دندان خود، دکمه ریست را به آرامی فشار دهید. شما باید این را برای حدود ۱۵-۲۰ ثانیه نگه دارید. حتما این کار را به آرامی انجام دهید تا آسیبی نبینید.
  3. منتظر بمانید تا تلویزیون راه اندازی مجدد شود: پس از رها کردن دکمه تنظیم مجدد، تلویزیون شما خاموش و راه اندازی مجدد می شود.
  4. این روش زمانی که کنترل از راه دور شما در دسترس نیست یا کار نمی کند و باید تلویزیون سامسونگ را بدون ریموت ریست کنید، جایگزین بسیار خوبی است.

بازنشانی کارخانه با برنامه موبایل سامسونگ

بازنشانی تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه تلفن همراه سامسونگ بسیار راحت‌تر است. این روش زمانی مفید است که با تلویزیون سامسونگ منجمد یا کد بازنشانی کارخانه سامسونگ سروکار دارید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. برنامه موبایل سامسونگ را نصب کنید: برنامه موبایل سامسونگ را از فروشگاه Google Play یا Apple App Store بر روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید.
  2. تلفن هوشمند خود را با تلویزیون خود جفت کنید: برنامه را باز کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا تلفن هوشمند خود را با تلویزیون سامسونگ خود جفت کنید.
  3. دسترسی به تنظیمات: پس از جفت شدن، به گزینه «تنظیمات» در برنامه بروید.
  4. سیستم را انتخاب کنید: در منوی تنظیمات، به «سیستم» بروید و آن را انتخاب کنید.
  5. تنظیمات پیشرفته سیستم را انتخاب کنید: در منوی سیستم، «تنظیمات پیشرفته سیستم» را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  6. Reset Factoryرا انتخاب کنید: گزینه Factory Resetرا در اینجا پیدا خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و کد نمایش داده شده را برای تایید تصمیم خود وارد کنید.
  7. تأیید بازنشانی: پس از وارد کردن کد، از شما خواسته می‌شود که تنظیم مجدد را تأیید کنید. روی «OK» ضربه بزنید تا تلویزیون سامسونگ شما فرآیند بازنشانی کارخانه را آغاز کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =