نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه آپدیت فریمور پرینتر سامسونگ

فریمور، یک سیستم عامل می باشد، که همانند اندروید و ویندوز، قابل نصب بر روی چاپگرها می باشد. شرکت هایی که به تولید پرینتر، می پردازند، بعد از اینکه به طراحی و تولید و فروش پرینترها، پرداختند، زمانی می رسد، که در حین کار، به گزارش هایی مبتنی بر ایراد یا مشکلات چاپگر، برمی خورند، آنها اولین اقدامی که انجام می دهند، بررسی موضوع می باشد و در صورتی که هر گونه مشکلی در دستگاه، وجود داشته باشد، برای رفع مشکل، نرم افزار به روز شده ای را ارائه می دهند و به روز رسانی فریمور را در رفع مشکل دستگاه، موثر می دانند.

در اکثر مواقعی که کاربران نیاز به آپدیت فریمور دارند، دستگاه پرینتر، خطاهای ۷۹ و یا ۴۹ را به کاربر اعلام می دارد، تا هشدار دهد که فریمور باید به روز رسانی شود، در واقع این پیغام و خطاها اعلام می دارند، که باید به روز رسانی چاپگر، را با آخرین نسخه، انجام داد، در صورتی که فریمور را آپدیت کردید، ولی همچنان مشکل وجود داشت و برطرف نشد، به احتمال زیاد، ایراد از کامپیوتر یا ویندوزتان، می باشد. برای بررسی این مشکل، می توانید، چاپگر را روی کامپیوتر دیگر نصب نمایید و یا با تعویض ویندوز مشکل را برطرف سازید.

اگر روش های ذکر شده در قسمت های قبل، مشکل را رفع نکرد، احتمال می رود، که ایراد از پرینترتان، باشد، که برای بررسی آن باید، به مراکز معتبر و مجاز رجوع کرده، تا به رفع ایراد دستگاه بپردازید. در ادامه مطلب، روش آپدیت فریمور چاپگر آورده شده است.

آپدیت چاپگر اصلا کار مشکلی نبوده و کار بسیار آسانی می باشد، با این وجود، اگر به آن تسلط ندارید، از انجام آن صرف نظر کنید، زیرا هر گونه اشتباه در این امر، موجب می شود، تا پرینتر دچار مشکل شود و نیز دانلود فریمور به صورت ناقص انجام شود، در نتیجه در کار چاپگر اختلال بوجود آمده و نتواند، به کار خود ادامه دهد و باید آن را برای تعمیر، بدست متخصصان بسپارید. قبل از آپدیت کردن، اطلاع از ایرادات و شرایط آن می تواند، به شما کمک کند.

نحوه آپدیت فریمور چاپگر سامسونگ:

برای آپدیت کردن فریمور، اولین اقدام، آن است که، چاپگر مورد نظرتان را به کامپیوتر، از طریق USB متصل سازید و به صورت کامل به نصب درایور بپردازید، تا در زمان آپدیت، احتمال خطا، وجود نداشته باشد.

  1. وارد کنترل پنل پرینتر شوید و گزینه Administration را انتخاب کنید، بعد به انتخاب گزینه Report پرداخته و به قسمت Configuration/Status Pages  وارد شوید.
  2. از صفحه باز شده Configuration باید به انتخاب گزینه Print بپردازید.
  3. در قسمت Firmware Bundle Version نسخه فریمور را می بینید و از آخرین ورژن دستگاه تان باخبر خواهید شد.
  4. اگر نسخه فریمور برابر با ۳.۲ و یا ۳.۲.۰ بود، باید به ارتقای آن پرداخته و آن را به نسخه ۳.۲.۳ یا ۳.۲.۵ و حتی بالاتر برسانید.
  5. برای به روز رسانی آن، ابتدا به جستجوی مدل پرینتر سامسونگ تان، در گوگل پرداخته و بعد وقتی نوع چاپگر و سیستم عامل تان را دیدید، در صورتیکه نوع سیستم عامل نصب شده پرینتر با آن، متفاوت بود باید گزینه Change را انتخاب کرده و به تغییر سیستم عامل بپردازید. از قسمت های دیگر به انتخاب گزینه Firmware پرداخته، تا با باز شدن صفحه آن، آخرین ورژن فریمور پرینترتان را ملاحظه نمایید. در صورتی که، نسخه موجود، جدیدتر از نسخه نصب شده روی دستگاه تان بود، آن را دانلود نموده و در غیر این صورت، نسخه نصب شده تان به روز می باشد.

برای اعمال تغییرات روی فریمور، می توانید، با کلیک بر روی Details ، آن را انجام دهید.

بعد از اینکه دانلود فریمور، به پایان رسید، به اجرای آن پرداخته و در کادر Select Printer To Update می توانید، به انتخاب چاپگر سامسونگ مورد نظرتان، بپردازید، بعد از آن، برای آپدیت چاپگر باید گزینه Send firmware  را انتخاب نمایید. در صورتی که قادر به آپدیت نسخه به روز نیستید، راه حل دیگری نیز وجود دارد، که در زیر آورده شده است:

  1. به باز کردن مرورگر وب خود بپردازید.
  2. به دقت به وارد کردن آدرس IP پرینتر خود بپردازید و بعد Enter را انتخاب کنید.
  3. در صورتی که هشدار در مورد گواهی امنیت سایت، دیده شد، شما می توانید، گزینه Continue to this web site را انتخاب کرده و بعد به انتخاب سربرگ General بپردازید. بعد از آن، در صفحه ظاهر شده، در سمت چپ، به انتخاب گزینه Energy settings بپردازید.

در تنظیمات Timer Sleep باید توجه داشته باشید که Wake/Auto On Events باید به صورت انتخاب  All Events باشد، اگر چنین نبود، باید به انتخاب گزینه All Events  پرداخته و گزینه Apply  را بزنید.

چند نکته برای آپدیت نمودن پرینتر

  • دستگاه چندین مرتبه، در زمان آپدیت پرینتر، ریستارت می شود، که اصلا جای نگرانی ندارد.
  • در هنگام آپدیت به کامپیوتر یا چاپگر نباید دست بزنید و باید اجازه دهید، تا عملیات آپدیت به پایان رسد.
  • بعد از اینکه آپدیت نمودن تان، تمام شود، چاپگر به عالت عادی خود باز خواهد گشت و شما می توانید، با پرینت مجددConfiguration Report ، از تغییر ورژن چاپگرتان، مطلع شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =