دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حالت استندبای در تلویزیون سامسونگ

استندبای حالتی است که در آن تلویزیون بدون هیچ گونه فعالیت خاصی روشن می ماند. عموما در اکثر دستگاه های دیجیتال زمانی که از سیستم استفاده نمی کنید، حالت آماده باش به صورت اتوماتیک فعال می گردد. اما گاهی ممکن است فرمان استندبای از سوی تلویزیون در هنگام بروز مشکل در آن اجرا شود. در کنار مدارها و اتصالات مختلف تلویزیون که وظایف گوناگونی دارند، مدارهای عیب یابی خاصی طراحی و به کار گرفته شده اند که در صورت کارکرد صحیح قطعات اصلی تلویزیون غیر فعال هستند، اما به محض آن که ایرادی در دستگاه ایجاد شود، وارد میدان شده و با تحریک سیستم کنترل تلویزیون، فرمان اجرای حالت استندبای صادر می نمایند. به هنگام اجرای حالت استندبای در تلویزیون سامسونگ ، تلویزیون خاموش می شود و چراغ پاور شروع به چشمک زدن می کند.

اگر تلویزیون به دفعات در حین استفاده به حالت استندبای منتقل می شود، مشکلی وجود دارد که نیازمند تعمیر است. در این مقاله قصد داریم شما را با اختلالاتی که پیدایش حالت استندبای تلویزیون های سامسونگ را به دنبال دارند، آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

خرابی پاور و حالت استندبای در تلویزیون سامسونگ

خرابی پاور از اصلی ترین دلایلی است که باعث بروز حالت استندبای در تلویزیون سامسونگ می شود. پاور یا همان منبع تغذیه ی تلویزیون، بخش مهمی از سیستم دستگاه است که وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز تلویزیون را بر عهده دارد. کوچک ترین اختلال در این بخش موجب روشن نشدن کلی سیستم تلویزیون و یا فرو رفتن آن در حالت استندبای می شود.

برای شناسایی اختلالات پاور و رفع مشکلات آن جهت مقابله با حالت استندبای در تلویزیون سامسونگ مراجعه به مراکز تعمیراتی معتبر امری حیاتیست. در این راستا نمایندگی رسمی سامسونگ برترین گزینه ی انتخابی است که با ارائه ی سرویس های تعمیر در محل کلیه ی تداخلات پاور تلویزیون های سامسونگ را برطرف می سازد. لازم به ذکر است که اگر آسیب وارده بر پاور غیر قابل تعمیر باشد، کارشناسان ما با استفاده از نمونه ی اورجینال مشابه آن را تعویض خواهند کرد.

نقش مین برد در پیدایش حالت استندبای تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از اختلالاتی که باعث پیدایش حالت استندبای در تلویزیون سامسونگ می شود، عملکرد نامناسب مین برد است. این قطعه از دستگاه نقش قلب سیستم را ایفا می کند. کلیه ی اتصالات داخلی مرتبط با صدا و تصویر و ورودی ها و خروجی های مختلف دستگاه تحت کنترل مستقیم مین برد قرار دارند. زمانی که مین برد در اثر نوسانات برقی و یا موارد مخربی چون ضربه و نفوذ مایعات دچار از کار افتادگی می شود، سیستم عیب یابی تلویزیون فرمانی در راستای اجرای حالت استندبای صادر می کند.

مین برد از قطعات زیادی تشکیل شده و دارای حساسیت تعمیراتی بالایی می باشد. بر روی این قطعه، اجزای مهمی چون پردازشگر تلویزیون و حافظه رم و ورودی و خروجی های صدا، تصویر، USB و HDMI قرار گرفته اند. ناکارآمدی هر یک از این اجزا نیز می تواند مسبب حالت استندبای باشد. کارشناسان ما در نمایندگی مجاز سامسونگ ساختار مین برد را به طور دقیق عیب یابی نموده و آن را بر اساس پارامترهای استاندارد بازیابی می نمایند.

در انتخاب کابل HDMI تلویزیون دقت کنید.

کیفیت کابل HDMI در نحوه ی عملکرد تلویزیون موثر است. استفاده از کابل های نامرغوب و اتصال آن ها به تلویزیون، باعث سوختن cpu و در نهایت خرابی مین برد خواهد شد. بنابراین انتخاب کابل های اورجینال را در روند کاری تلویزیون مورد استفاده دست کم نگیرید. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، نداشتن صدای تصویر در حال پخش، قطع و وصل شدن تصویر، روشن نشدن دستگاه و مواردی از این دست از نشانه های خرابی مین برد هستند که امکان دارد در اثر تداوم استفاده از کابل تقلبی پدید آمده باشند.

گاهی ضعیف شدن مین برد با حالت استندبای در تلویزیون سامسونگ نمایان می شود. به هر حال مشکل هر چه باشد باید در اسرع وقت تعمیر گردد تا به سایر اجزای سیستم سرایت نکند. نمایندگی رسمی سامسونگ در کنار شما بوده و تمامی خدمات مرتبط با ترمیم و بازیابی کارایی مین برد را در سطح کیفی بالایی انجام می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =