نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طول عمر مانیتور سامسونگ

طول عمر مانیتور سامسونگ به نوع منبع نوری که استفاده می کند و چند ساعت استفاده از مانیتور در روز بستگی دارد. دو مانیتور معروف که تا سال ۲۰۱۰ مورد استفاده قرار گرفتند، مانیتورهای لوله اشعه کاتدی (CRT) و نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) هستند.

مانیتورهای لوله کاتد ری

مانیتورهای CRT حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۰.۰۰۰ ساعت استفاده می کنند. اگر از مانیتور هشت ساعت در روز استفاده می کنید، هشت تا ۱۰ سال طول می کشد تا به ۳۰.۰۰۰ ساعت برسد. یک مانیتور CRT از یک تفنگ الکترونی در داخل لوله خلاء برای شلیک الکترونها به سمت صفحه فلورسنت استفاده می کند. این مانیتورها عموماً عمیق، شکننده و سنگین هستند.

مانیتورهای صفحه نمایش کریستال مایع

نمایشگرهای LCD معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ هزار ساعت استفاده می کنند که اگر ۸ ساعت در روز مانیتور را کار کنید، ۱۰ تا ۲۰ سال است. این مانیتورها دارای صفحه تخت هستند و از محلول کریستال مایع بین دو ورق مواد قطبی برای منبع نور خود استفاده می کنند. برای افزایش طول عمر مانیتور موارد زیر را رعایت کنید.

 طول عمر مانیتور

استفاده از ویژگی استندبای، راهکار افزایش طول عمر مانیتور

هنگامی که از سامسونگ برای افزایش طول عمر استفاده نمی کنید، مانیتور خود را خاموش کنید. همچنین می توانید از ویژگی های “Standby” و “Powersave” مانیتور خود برای افزایش طول عمر آن استفاده کنید. این ویژگی ها هنگام استفاده از منبع نور مانیتور، آن را خاموش می کند.

نحوه عیب یابی مانیتور AOC

مانیتور AOC یک مانیتور رایانه استاندارد است که با هر مارک رایانه ای کار می کند. برای استفاده کامل از همه کاره بودن آن، ضروری است که آن را به همان شکلی که می خواهید ادامه دهید. اگر شروع به نمایش رفتارهای غیرمعمول مانند نمایش متن بسیار کوچک یا تاریک صفحه کرد، اغلب می توانید این مشکلات را خودتان با کمی عیب یابی برطرف کنید.

مرحله ۱: جداسازی مانیتور از برق، راهکار افزایش طول عمر مانیتور

مانیتور را از پریز برق جدا کنید. در لایه لاستیکی کابل برق هر برش باز را جستجو کنید. در صورت وجود، مانیتور می تواند کوتاه شود یا آتش روشن کند. در این صورت از مانیتور استفاده نکنید.

مرحله ۲: قطع اتصال کابل VGA

اگر مانیتور شما توسط سامسونگ شناخته نمی شود، کابل VGA، کابل اتصال مانیتور به سامسونگ را جدا کنید. به پین ​​های فلزی داخل کانکتور نگاه کنید. سیم های خم شده می توانند باعث شوند که مانیتور با سامسونگ کار نکند. پیچ گوشتی را بردارید و پین ها را با دقت صاف کنید.

مرحله ۳: تنظیم نور و کنتراست، راهکار افزایش طول عمر مانیتور

روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید. این دکمه ها در جلوی مانیتور هستند و هرکسی می تواند با آن کار کند. اگر روشنایی تا انتها کم شود، به نظر می رسد که مانیتور کار نمی کند. اگر کنتراست تمام بالا یا پایین باشد، به نظر می رسد که لوله رنگ خراب شده است. اینها را تنظیم کنید تا رنگ و روشنایی مانیتور طبیعی به نظر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =