دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اهمیت تاچ پد لپ تاپ سامسونگ در چیست؟

تاچ پد لپ تاپ همان صفحه مستطیل شکل در قسمت است که کار موس را در دستگاه انجام می دهد. تاچ پد در واقع یک حسگر لمسی مسطح است که حرکت و موقعیت انگشت کاربر را به موقعیت نسبی صفحه ‌نمایش تبدیل می‌کند.

تاچ پد لپ تاپ سامسونگ

این قطعه در لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا رابط کاربری کاربر و پل ارتباطی با دستگاه محسوب می شود. با حرکت انگشت روی تاچ پد، پیکان ماوس در روی صفحه به حرکت در می آید و امکان دسترسی به بخش های مختلف لپ تاپ را فراهم می آورد. تعمیر تاچ پد سختی ها و پیچیدگی های زیادی دارد، زیرا کمترین و کوچکترین بی احتیاطی می تواند منجر به خرابی صد در صدی این بخش از لپ تاپ شود.

تاچ پد لپ تاپ سامسونگ

تاچ پد ظاهری ساده دارد. در نگاه اول تصور می کنیم که این قطعه نباید خیلی مهم در لپ تاپ باشد، ولی در حقیقت این طور نیست. به طوری که خرابی آن عملا امکان استفاده از دستگاه را منتفی می کند. در این صورت یا باید دستگاه جدیدی تهیه کنید یا اینکه همیشه یک موس همراه خود داشته باشید. همواره به یاد داشته باشید که این قطعه حساسیت های بسیار بالایی دارد. اگر آسیب های تاچ پد جدی و شدید باشد، گزینه تعمیر کاملا رد می شود و همواره امکان تعمیر وجود ندارد.

اهمیت تاچ پد لپ تاپ سامسونگ
اهمیت تاچ پد لپ تاپ سامسونگ

چگونه تاچ پد لپ تاپ Samsung را تعمیر کنیم؟

سیستم را ری استارت کنید

از بی مشکل بودن سیستم عامل مطمئن باشید، اگر سیستم عامل دستگاه شما هنگ کرده باشد، نه تنها تاچ پد لپ تاپ که هیچ یک از اجزای لپ تاپ عملکرد درستی را ارائه نمی دهند.

به تنظیمات تاچ پد مراجعه کنید

کلیدهای Windows و S کیبورد را هم‌زمان بفشارید و سپس در بخش جستجو، عبارت change mouse settings  را وارد کنید. به این ترتیتب به بخش تنظیمات تاچ پد وارد خواهید شد. در این بخش باید جلوی عبارت  Devices ،تاچ پد لپ‌تاپ قرار گرفته باشد. تاچ پد را انتخاب و فعال کنید.

از فعال بودن تاچ پد مطمئن شوید

برای این کار می توانید تاچ پد لپ‌تاپ خود را غیرفعال و مجددا فعال کنید. باید از یک موس جانبی برای این کار استفاده کنید. به بخش Device Manager  بروید، راست کلیک کنید و تاچ پد لپ تاپ سامسونگ را غیر فعال و دوباره فعال کنید

اهمیت تاچ پد لپ تاپ سامسونگ
اهمیت تاچ پد لپ تاپ سامسونگ

به روزرسانی درایور تاچ پد لپ تاپ سامسونگ

در ویندوز‌۷ و ۸ به My Computer و در ویندوز ۱۰ به قسمت This PC بروید و روی Manage  کلیک کنید. در پنل   Computer Management، به قسمت Device Manager بروید و روی Mice and other pointing devices   دابل کلیک کنید. اکنون برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ سامسونگ روی تاچ پد خود دوبار کلیک و سپس از پنجره باز شده، به سربرگ Driver بروید. سی‌دی درایورهای لپ‌تاپ سامسونگ را در DVD Rom قرار داده و سپس در سربرگ Driver روی Update Driver  کلیک کنید. مراحل نصب به روزرسانی آغاز می شود. به کمک اینترنت پر سرعت نیز می توانید این کار را آنلاین انجام دهید.

تعمیر لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =