نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اهمیت خدمات پس از فروش چیست؟

خدمات پس از فروش به رفتار مشتریان پس از فروش اشاره دارد. به عنوان مثال، پس از فروش دوچرخه، خدمات پس از فروش ممکن است شامل تعمیر و نگهداری رایگان دوچرخه برای چند هفته باشد.

خدمات پس از فروش بخش مهمی از رقابت غیرقیمتی است که اغلب در oligopoly یافت می شود. خدمات پس از فروش می تواند راهی برای ترغیب مردم به خرید محصول باشد. می توان از آن برای توجیه قیمت بالاتر برای خوب استفاده کرد. همچنین بر شهرت بلند مدت شرکت تأثیر می گذارد و می تواند بر فروش آینده تأثیر بگذارد. با این حال، هزینه هایی را نیز به شرکت ها تحمیل می کند.

نمونه ای از خدمات پس از فروش

  • ضمانتنامه. یک مثال متداول خدمات پس از فروش ارائه ضمانت نامه برای کالا است. گارانتی اجازه می دهد تا کالا در صورت خرابی در مدت زمان معینی پس از خرید تعمیر یا تعویض شود.
  • خدمات رایگان پس از شش ماه (به عنوان مثال ماشین/دوچرخه)
  • راهنمایی در مورد نحوه استفاده از محصول (مراقبت از Apple)
  • شرکت ها با تماس تلفنی با مشتری از او می پرسند که محصول چگونه کار می کند.

اهمیت خدمات پس از فروش

  • خدمات پس از فروش خوب به بهبود تصویر بلند مدت برند و وفاداری به نام تجاری کمک می کند.
  • ارائه خدمات پس از فروش می تواند به متقاعد کردن مصرف کنندگان در اعتماد به شرکت و خرید خدمات در ابتدا کمک کند.
  • فروش تحت تأثیر توصیه دهان به دهان قرار می گیرد. خدمات پس از فروش خوب می تواند تفاوت ایجاد کند. در عصر رسانه های اجتماعی – خدمات پس از فروش ضعیف می تواند به بررسی و شهرت شرکت ها آسیب برساند.
  • خدمات پس از فروش هزینه اضافی را به شرکت ها تحمیل می کند. برای شرکت ها، آنها باید بین راضی نگه داشتن مشتری و تحت فشار قرار نگرفتن تعمیر و نگهداری گران، تعادل ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک سرویس رایگان ارائه دهد، اما سپس قیمت مشخصی برای خدمات آینده داشته باشد.
  • ارائه خدمات پس از فروش از نظر اهمیت بسته به نوع کالا متفاوت است. به عنوان مثال، خدمات پس از فروش و ضمانت نامه های طولانی مدت برای کالاهایی مانند کالاهای برقی و خودروهای جدید مهم است.
  • خدمات پس از فروش نیز می تواند فرصتی برای فروش محصولات مرتبط باشد. مثلا،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 8 =