دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برای رفع مشکل باز نشدن فلش در تلویزیون چکار کنیم؟

به طور کلی سه دلیل عمده برای خوانده نشدن فلش در تلویزیون وجود دارد که عبارتند از: وجود ایراد ساختاری در فلش یا هارد اکسترنال، فرمت نامناسب فلش و صدمه دیدن پورت USB تلویزیون.

برای یافتن علت عدم شناسایی هارد یا فلش توسط تلویزیون و حل آن اقدامات زیر را انجام دهید:

اطمینان از سلامت فلش یا هارد اکسترنال

فلش یا هارد اکسترنال را با دستگاه دیگری امتحان کنید. اگر دیوایس شما مشکلی نداشت مطمئن می‌شوید که ایراد از پورت USB در تلویزیون شماست.

بررسی پورت یو اس بی تلویزیون

وجود نشانه‌های تغییر شکل پورت USB یا حتی جسم مانع و گرد و غبار را چک کنید. در صورت وجود گرد و غبار پورت یو اس بی را تمیز کنید.

بروزرسانی سیستم عامل تلویزیون

گاهی اوقات قدیمی بودن فریم‌وورک تلویزیون باعث می‌شود تا سیستم عامل تلویزیون، فرمت فلش را پشتیبانی نکند. می‌توانید با اتصال به اینترنت سیستم عامل دستگاه تلوزیون را آپدیت کنید.

تغییر فرمت فلش USB به FAT32 یا exFAT

اکثر فلش مموری‌ها به طور پیش فرض دارای فرمت NTFS هستند. برخی تلویزیون‌ها که مدل پایین تری دارند این فرمت را پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین ناچارید تا به کمک کامپیوتر فلش خود را فرمت کنید (دقت کنید که با فرمت کردن، تمام اطلاعات روی فلش پاک می‌شود. پس قبل از انجام آن محتویات حافظه ی مموری را به رایانه منتقل کنید).

هر یک از مراحل بالا را با حوصله و به ترتیب دنبال کنید. چنانچه مشکل کار نکردن پورت یو اس بی تلویزیون حل نشد، به احتمال زیاد بایستی پورت USB و برد اصلی تلویزیون مورد بررسی قرار گرفته و در صورت آسیب، تعویض شود. برای تعویض و یا تعمیر پورت USB تلویزیون بهتر است از یک تعمیرکار باتجربه تلویزیون‌های هوشمند ال جی یا سامسونگ کمک بگیرید.

دلایل کار نکردن USB تلویزیون و خوانده نشدن فلش در تلویزیون

چند سالی هست که پورت (USB (Universal Serial Bus در دستگاه‌های تلویزیون هوشمند تعبیه شده است. پورت یو اس بی، این امکان را به شما می‌دهد که محتویات فلش یا هارد اکسترنال را مستقیماً روی صفحه نمایش تلویزیون ببینید و به تماشای فیلم و عکس بپردازید.

دلیل اصلی خرابی پورت USB در تلویزیون

پورت‌های USB یک رابط جهانی استاندارد هستند که دو کار انجام می‌دهند: اول اینکه اتصال جهت انتقال داده و اطلاعات را فراهم می‌کنند و دوم اینکه با عبور مقدار مشخصی جریان برق به راه‌اندازی و شارژ دیوایس‌ها کمک می‌کند. بطور کلی، آمپر عبوری از پورت USB در تلوزیون به اندازه‌ای است تا بتواند یک هارد دیسک یا فلش درایو را راه‌اندازی کند.

بنابراین پورت‌های یو اس بی در تلویزیون‌ها با توجه به اینکه جریان برق کمی از خود عبور می‌دهند، صرفاً برای انتقال تصاویر و فیلم مناسب هستند. اگر برای شارژ کردن از پورت USB در تلویزیون استفاده کنید، یا اینکه دیوایسی مانند گوشی هوشمند که از پورت یو اس بی تغذیه می‌کند را به درگاه یو اس بی تلویزیون متصل کنید، به علت گرمای زیاد پورت USB تلویزیون خراب می‌شود. چرا که این پورت به برد اصلی دستگاه متصل بوده که سینک خنک کننده روی آن نصب نشده است و کلاً دستگاه تلویزیون فاقد فن می‌باشد.

توصیه ی ما به شما اینست که دیوایس‌ها را به مدت طولانی به پورت USB در تلویزیون متصل نکنید تا با مشکل خرابی و کار نکردن پورت USB تلویزیون مواجه نشوید. به محض اینکه تماشای محتوای ویدئویی یا شنیدن فایل صوتی تمام شد، هارد یا فلش را جدا کرده و مدتی با تلویزیون کار نکنید تا پورت و اتصالات خنک شود.

نکات پایانی در مورد مشکل پورت یو اس بی تلویزیون

در اینجا به مواردی که در نشناختن فلش توسط تلوزیون بندرت پیش می‌آید و ممکن است به کارتان بیاید اشاره‌ای خواهیم کرد. همچنین چند توصیه در ارتباط با استفاده از پورت USB تلویزیون بیان می‌کنیم.

گاهی اوقات ظرفیت بالای فلش باعث می‌شود تا تلویزیون فلش را پشتیبانی و شناسایی نکند.

در بعضی موارد دستکاری و تغییر ناخواسته ی تنظیمات تلویزیون باعث باز نشدن فلش در تلویزیون می‌شود، در این حالت تلویزیون را ریست کنید. در تلویزیون ال جی در setting قسمت General و گزینه Reset to Initial Settings را انتخاب و تأیید کنید. برای بازگشت به تنظیمات کارخانه در تلویزیون سامسونگ مراحل کمی پیچیده است. برای این کار به راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

برخی دستگاه‌ها بطور خودکار محتویات فلش را نمایش نمی‌دهند. بنابراین باید از قسمت input گزینه USB را انتخاب کنید.

خیلی افراد که با خرابی پورت USB تلویزیون مواجه شده‌اند، فلش یا هارد را بطور پیوسته به تلویزیون متصل نگه داشته‌اند. مخصوصاً که کوچک بودن فلش و یا جای پورت به گونه‌ای است که کمتر در معرض دید است و حتی ممکن است هفته‌ها بدون استفاده در همان جا باقی بماند (همانطور که گفته شد این کار باعث گرم شدن پورت و برد اصلی تلویزیون می‌شود).

به هیچ وجه دیوایس‌های قابل شارژ با پورت یو اس بی را مدت طولانی به تلویزیون وصل نکنید. برای شارژ دیگر تجهیزات دیجیتال از دستگاه تلویزیون استفاده نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =