دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش رفع مشکل باز و بسته شدن درب ماشین ظرفشویی

درب ماشین ظرفشویی با باز کردن درب ماشین ظرفشویی خواهید توانست سبد داخل را به راحتی بیرون آورید و خیلی ساده ظرف‌ها را در آن بچینید یا بردارید. مهم نیست در طول روز یا هفته چند بار از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، با گذشت زمان اجزای آن ساییده یا فرسوده خواهد شد. درب ماشین ظرفشویی صرفنظر از اینکه گیر کرده باشد یا باز نمی‌شود، بخشی مهمی محسوب می‌شود. درب ناقص همواره مانعی جهت استفاده از ماشین ظرفشویی است، مطلبی که هیچ گزینه‌ای جز شستن ظرف‌ها با دست برایتان باقی نمی‌گذارد!

بخش‌های معینی از ماشین هستند که دچار نقص می‌شوند و باعث می‌شود مشکل در باز و بسته شدن درب به‌وجود آید. هنگامی که درب مقداری کج شده یا گیر کرده باشد، می‌توانید برای تشخیص چنین مشکلی ادامۀ مطلب را دنبال فرمائید.

قفل درب

اگر برای باز کردن درب ماشین ظرفشویی با مشکل رو‌به‌رو شده‌اید و هیچ توفیقی در این راه نداشته‌اید باید بدانید اینقدرها هم ساده نیست که هر کاری از آن خواستید انجام دهد -اخم نکنید، این فقط یک شوخی بود، در واقع مشکل از قفل آن است! با انجام چند بررسی ساده می‌توانید دریابید آیا در واقع مشکل مذکور از قفل است یا خیر!

اطمینان حاصل فرمائید درب به شکل صحیح بر روی چفت قرار می‌گیرد.

باید چفت درون میکرو‌سوئیچ قرار گیرد. در غیر اینصورت، به احتمال زیاد باید مشکل از خود قفل باشد. در صورت نیاز به تعویض این بخش، به قفلی جدید نیاز پیدا خواهید کرد. برای کمک به شما در زمینه تعویض قطعات خراب، دستور‌العمل ساده‌ای تهیه دیده‌ایم که شما را برای طی کردن مراحل لازم جهت دستیابی به درون پانل و متعاقباً یافتن محل قفل یاری ‌رساند و در تعمیر آن توسط خودتان شما را کمک ‌کند.

چفت در

در صورت فرسوده شدن چفت درب ماشین ظرفشویی، دستگاه به کار نمی‌افتد. وجود چفتی سالم ضروری است زیرا درب را محکم در جای خود می‌چسباند و اجازه نشت آب به بیرون را نمی‌دهد و اینکه به منظور روشن شدن دستگاه، با میکرو‌سوئیچ در ارتباط است.

اول ایمنی!

 درب دستگاه را باز کنید و بخش کنترل دستگاه را جدا فرمائید.

 چفت در و میکرو‌سویئچ را که در پشت این بخش قرار گرفته است برای یافتن هرگونه علامتی از بروز آسیب دیدگی بررسی کنید.

در صورت نیاز به تعویض چفت می‌توانید با ما تماس حاصل فرمائید تا جهت تعمیر دستگاه شما را یاری کنیم. جهت کسب اطلاعات مفصل‌تر راجع به نحوه تعویض چفت در، دستور‌العمل ما را در اینباره مطالعه فرمائید.

بازوهای درب

چنانچه ماشین ظرفشویی‌تان بازوهایی دارد که از افتادن درب جلوگیری می‌کند امکان آسیب دیدگی یا پوسیدگی به‌خاطر گذشت زمان وجود دارد. بازوهای مذکور نیز مثل اغلب قطعات در نهایت پوسیده یا خراب می‌شوند. جهت حذف و تعویض بازو می‌توانید از مراحل سادۀ زیر پیروی کنید.

این فرآیندها بسته به مدل دستگاه با هم فرق دارد.

اول ایمنی!

 در همه مدل‌ها اول از همه صفحه فوقانی را که معمولاً با دو پیچ به پشت دستگاه وصل شده است جدا سازید.

 سپس پیچ‌های پانل‌های جانبی را که جلو و بالای دستگاه قرار دارد باز کنید.

 اکنون به فنرها، قرقره‌ها، ترمز و کابل/بازو دسترسی دارید.

اکنون می‌توانید دریابید آیا بازو خراب شده است یا خیر و در اینصورت چنانچه لازم باشد آن را تعویض کنید.

اگر به این نتیجه رسیدید که بازوها نقص دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه تعویض آن‌ها مقاله ما را مطالعه بفرمائید.

دستگیره در

تنها با نگاه کردن به درب ماشین ظرفشویی نمی‌توانید سریعاً آثاری از خرابی را مشاهده کنید. پس از اجرای چند تست برای حصول اطمینان از اینکه قفل درب واقعاً کار می‌کند و قفل‌ها و قرقره‌ها آسیب ندیده‌اند بهتر است در مرحله بعدی نگاهی به دستگیرۀ در بیندازید.

دستگیره در داخل درب ماشین ظرفشویی قرار دارد.

 صرفاً با دست کشیدن داخل دستگاه کافی است تا بفهمید آیا دستگیره ایراد دارد یا خیر.

 چنانچه دستگیره را می‌توان حرکت داد یا در صورت داشتن مقاومت کم یعنی دستگیره ایراد دارد و نیازمند تعویض است.

در صورت لزوم تعویض دستگیره، برای اطلاع از نحوه حذف و تعویض قطعه ناقص اصلی دستور‌العمل سادۀ ما را در اینباره مطالعه فرمائید.

لولا

وجود لولاهایی سالم برای فعالیت ماشین ظرفشویی الزامی است، در صورتی که درب به‌دلیل خراب بودن لولا درست باز و بسته نشود، دستگاه‌ چیزی جز وسیله‌ای جا گیر و به‌درد نخور نخواهد بود. با وجود این دوست داریم در بررسی لولا‌ها جهت حصول اطمینان از اینکه آن‌ها ریشه نقص در باز و بسته شدن صحیح درب هستند یا خیر به شما کمک کنیم.

برای شناسایی اینکه آیا لولا‌ها دلیل نقص باز و بسته شدن صحیح درب هستند یا خیر، طبق مراحل ذیل عمل فرمائید.

 درب را تا جای امکان باز کنید، بدین شکل خواهید توانست لولا‌ها را برای شناسایی هرگونه آسیب دیدگی کاملاً وارسی فرمائید.

 چنانچه علامت آسیب دیدگی وجود داشت، برای شستشوی تمیز ظرف‌ها لازم است لولا‌ها را عوض کنید.

در صورت نیاز به تعویض لولاها، دستورالعمل‌ ما را در اینباره مطالعه فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نوزده =