نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه برطرف کردن صدای بلندگو

راه اندازی بلندگوها می تواند چالش برانگیز باشد و یکی از بدترین کارها این است که آنها را تنظیم کنید تا دریابید که صدای بلندگو قطع شده است. این مشکلی است که بسیاری از مردم آن را تجربه کرده اند، بنابراین تصمیم گرفتم کمی بیشتر تحقیق کنم که می توانید برای حل آن چه کاری انجام دهید.

چگونه می توان صدای بلندگو بی صدا را رفع کرد

اگر سیستم صوتی بلندگو شما جدید است، به احتمال زیاد صدای خفه شده از تنظیمات نامطلوب ناشی می شود، اگرچه ارزش بررسی همه چیز نیز به درستی را دارد. با این حال، من همیشه سیم کشی را بررسی می کنم (راهنمای من در مورد سیم کشی را بخوانید)، زیرا این معمولاً دلیل این است که همه چیز درست به نظر نمی رسد.

همه بلندگوهای صدای بلندگو باید به صورت مرحله ای یا متوالی به هم متصل شوند. این بدان معناست که یک راه درست برای اتصال بلندگوها وجود دارد و بسیاری از راه های اشتباه وجود دارد. به احتمال زیاد بلندگوهای شما دارای راهنمای نصب هستند، اما تنظیمات به طور کلی برای اکثر مارک ها سازگار است.

اساساً، هر سخنران دو اتصال دارد: یکی مثبت و دیگری منفی. این اتصالات مربوط به اتصالات پشت گیرنده شما است، اگرچه ممکن است به یک شکل کدگذاری رنگی نداشته باشند. با این حال آنها برچسب گذاری می شوند، بنابراین تطبیق همه چیز بسیار دشوار است.

بررسی بلندگو

بنابراین نقطه شروع شما برای رفع صدای خفه شده روی بلندگوها باید بررسی صحت و امنیت تمام سیم کشی باشد. داشتن ارتباطات خوب بسیار مهم است، زیرا اتصالات بد می تواند باعث افت کیفیت صدا شود و می تواند به مشکل مبهم شما کمک کند.

در غیر این صورت، یکی دیگر از دلایل متداول خفه شدن صدای بلندگو، نداشتن گیرنده در تنظیم صحیح صدا است. این احتمالاً دلیل کمتری است، اما قطعاً ارزش بررسی آن را دارد.

به عنوان مثال، برخی از سیستم های صوتی بلندگو دارای یک کانال مرکزی نیستند، که معمولاً همان مجرایی است که صداها از آن پخش می شوند. با این حال، صدای رسانه و گیرنده AV همچنان سعی در ارسال سیگنال به این بلندگوهای کانال مرکزی ندارند، به این معنی که می توانید برخی از صدای مهم را از دست بدهید.

اگر سیستم صوتی بلندگو شما کانال مرکزی ندارد، مطمئن شوید که گیرنده خود را روی تنظیم صحیح تنظیم کرده اید. این امر می تواند به تغییر بلندگوهایی که صدا را برای آنها ارسال می کند، کمک کند، که امیدوارم مشکل صدای خفه شده را حل کند. همچنین امکان تغییر این عملکرد در برخی از دستگاه های رسانه ای مانند پخش کننده های DVD و Blu Ray و کنسول های بازی وجود دارد.

چرا صدای بلندگو خفه می شود

همراه با دانستن چگونگی تعمیر صدای بلندگو صدا، قطعاً دانستن اینکه چرا می تواند در ابتدا خفه شود مفید است. همانطور که می بینید، دلایل متعددی وجود دارد، اما همچنین دلیل واضح تری وجود دارد که باعث می شود صدای بلندگو قطع شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =