نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه قرارگیری بلندگوهای سینما خانگی ۵.۱

به طور کلی، این بسیار ساده است. بلندگوی مرکزی شما مستقیماً به زیر تلویزیون و جلوی تلویزیون می رود. بلندگوهای جلویی سمت چپ و جلو راست شما (که بعضی اوقات بلندگوهایی با کف ایستاده هستند) در دو طرف آن قرار دارند. دو بلندگوی ماهواره ای باقیمانده در دو طرف موقعیت گوش دادن شما قرار می گیرند، معمولاً به دیوار پیچ می شوند یا روی پایه های بلندگو جداگانه قرار می گیرند.

مکان ساب ووفر

ساب ووفر کمی بیشتر کار می برد. شما باید متصل شوید و آن را در موقعیت گوش دادن قرار دهید – به عبارت دیگر، روی کاناپه. سپس، با پخش برخی از محتوای سنگین باس، مانند موسیقی، باید روی زمین بخزید و ببینید که صدای باس را از کجا بیشتر دوست دارید. این زمانی است که شما ساب ووفر خود را قرار می دهید.

بله، عجیب به نظر می رسد، اما این مانور خاص به خزیدن ساب ووفر معروف است و کار می کند. ضمناً، در مورد بالا بردن ساب ووفر سنگین خیلی استرس نداشته باشید – بیشتر مواردی که با سیستم ۵.۱ ارائه می شوند نسبتاً سبک هستند. به عنوان مثال نمونه ای که با سیستم SVS Prime Satellite 5.1 ارسال می شود، فقط ۲۷ پوند وزن دارد.

بررسی تنظیمات

برای اینکه سیستم خود را در بهترین حالت تجربه کنید، ممکن است لازم باشد تنظیمات خود را پس از گوش دادن اولیه تنظیم کنید. در اینجا چند نکته اضافی آورده شده است. یک مسیر واضح بین خود و بلندگوهای خود ایجاد کنید – اگر بلندگو را نمی بینید، به احتمال زیاد صدا مسدود شده است و عملکرد صوتی حاصل ممکن است به دلیل عوامل صوتی خارجی و نه خود سیستم، از بهترین حالت دور باشد.

شما همچنین می توانید با به حداقل رساندن دیوارها و کف های برهنه به صدایی کاملا متعادل تر دست پیدا کنید. با این اوصاف، بسیاری از گیرنده های AV دارای تنظیمات و پیش تنظیمات انعطاف پذیر هستند، به شما امکان می دهد سطح را تنظیم کنید – نه تنها بین بلندگوها، بلکه همچنین بین میزان گفتگوی فیلم یا موسیقی پس زمینه و جلوه های ویژه. این می تواند تفاوت چشمگیری در تجربه مشاهده شما ایجاد کند.

اگر و در صورت وجود ما توصیه می کنیم از کالیبراسیون داخلی اتاق استفاده کنید که معمولاً استفاده از میکروفون اندازه گیری (همراه با گیرنده) است. شما نیازی به آکوستیک و مهندس صدا ندارید – فقط گذاشتن میکروفن در وضعیت توصیه شده و فشار دادن یک دکمه تمام آنچه لازم است است.

پردازش صوتی داخلی DSP فرکانس ها و سطح را از ساب ووفر و هر بلندگوی ماهواره اندازه گیری می کند و آنها را متناسب با اتاق شما بهینه می کند! ضمناً، اگر نگران نحوه اتصال گیرنده خود هستید، نگران نباشید.

تطبیق آمپر با بلندگوها: توزیع توان

هر سیستم سینمای خانگی حداقل دارای دو چیز است: گیرنده یا تقویت کننده و مجموعه ای از بلندگوها. درست؟ (لطفاً بگویید بله. متشکرم.) اکنون واضح است که این گیرنده است که نیرو را به بلندگوها می فرستد و برای گرفتن بهترین نتیجه از سیستم خود، باید تقریباً میزان صحیح خاموش برق را برای درایورهای بلندگو ارسال کنید. برای انجام این کار، به آماری به نام RMS wattage اعتماد می کنیم.

RMS چیست؟

RMS مخفف Root Mean Square است. لطفا جیغ اجرا نکنید شما کاملاً نیازی به دانستن ریاضیات نحوه کار برای درک معنای ساده آن یعنی وات RMS ندارید. این میزان توان یک آمپلی فایر یا گیرنده برای مدت زمان طولانی است. بعضی اوقات، می بینید که از آن به عنوان وات پیوسته یاد می شود. با داینامیک یا اوج وات کمی متفاوت است.

این بلندترین حالت مطلوب است که یک آمپ در مدت زمان کوتاهی می تواند داشته باشد. تفاوت بین RMS و دینامیک را تفاوت بین ماراتن و دو سرعت بدانید. چرا این مهم است؟ خوب، هر مجموعه ای از بلندگوها دارای قدرت خاصی هستند – معمولاً به عنوان محدوده تقویت کننده خاصی ذکر می شوند (به عنوان مثال، برخی از بلندگوها در سیستم ELAC Debut 2.0 5.1 دارای قدرت آمپلی فایر توصیه شده ۱۰-۱۶۰ وات در هر کانال هستند. این بدان معنی است که، در حالت ایده آل، شما به یک تقویت کننده نیاز دارید که RMS و توان پویا هر دو در آن محدوده باشند.

ما در حالت ایده آل می گوییم زیرا در بیشتر موارد، شما در مورد تطبیق بلندگوها و آمپرها خیلی فکر نمی کنید. مگر اینکه بخواهید برای مدت زمان طولانی کارها را با حجم فوق العاده بالا انجام دهید، احتمالاً فقط کسری از میزان انرژی مورد نیاز برای آسیب رساندن به یک بلندگو را تأمین می کنید. تا زمانی که آمپ با قدرت RMS کمتر از حداقل مورد نیاز یک بلندگو را متصل نکنید (که واقعاً بد خواهد بود) خوب خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =