نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تصوراتی در مورد گوشی های هوشمند آینده

انقلاب گوشی هوشمند باعث شده تا در عرض چندین سا به این وسایل اعتماد کرده و به آنها وابسته شویم. در یک دهه گذشته، گوشی های هوشمند چیزی بودند که برای برقراری تماس تلفنی استفاده می شوند اما امروزه، به وضوح کاربردهای زیادی دارند.

 

گوشی هوشمند ۲۰۲۰

همانطور که قطعا توجه کرده اید، گوشی های هوشمند هر ساله قدرتمندتر و متنوع تر می شوند، تا جایی که این دستگاه ها با سایر دستگاه های محاسباتی استاندارد رقابت می کنند. اگر شما گوشی هوشمند رده بالایی دارید، احتمالا این گوشی بسیار قدرتمند از کامپیوتر اصلی شما نسبت به چند سال گذشته است. آیا فکر کرده اید که این نوع پیشرفت ظرفچند سال ما را به کجا می برد؟

مطمئنا این مقاله به این نکته اشاره می کند: باید تصور کرد که گوشی های هوشمند احتمالا در چند سال آینده شبیه چه کاری خواهند بود و اینکه چگونه این دستگاه ها شیوه ارتباط با یکدیگر را تغییر داده و حتی با فناوری ارتباط برقرار می کنند. بیایید نگاهی به آینده بیندازیم و تصور کنیم.

 

سوپر کامپیوتر جیبی

اگر بخاطر داشته باشید، گوشی هوشمند هرگز به اندازه آخرین رایانه های موجود در هر زمان مشخص قدرتمند نخواهد بود. حتی لپ تاپ به اندازه یک رایانه رومیزی کاملا دارای ویژگی قدرتمندی نیست: کوچک سازی هزینه بر است، و اغلب بین قدرت محاسبات محض یا اندازه کوچکتر تبادل ایجاد می شود. صرف نظر از این واقعیت، پیشرفت های فناوری به اندازه کافی سریع اتفاق می افتند که ظرف ۱۰ سال، گوشی های هوشمند مطابق با استانداردهای امروزی قابل مقایسه با سوپر کامپیوترهای جیبی می باشند.

در واقع، این شانس خوب وجود دارد که تحولات آینده از نظر رابط کاربری به ما این امکان را بدهد که قابلیت استفاده از گوشی های هوشمند را به طرز چشمگیری گسترش داده و آنها را به عنوان رایانه های واقعی مفیدتر و مطمئن تر ارائه داد. در آینده گوشی شما به آسانی سیگنال ویدیویی را به هر صفحه نزدیک پخش می کند و به راحتی از صفحه کلیدهای هولوگرافی در اندازه ورودی استفاده می کند. وقتی آن زمان فرا برسد، شما به مراتب قادر خواهید بود به گوشی خود خیلی بیشتر از مرورگر یا پیام رسانی تکیه کنید.

 

خروجی هولوگرافی

با فرض اینکه فناوری ایجاد کیبوردهای هولوگرافی با اندازه کامل به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت (که این فرضیه ایمنی است، زیرا نمونه های اولیه در حال حاضر ایجاد شده اند)، سپس خروجی واقعی هولوگرافی فیلم یک پیشرفت منطقی می باشد. درست است؟

در آینده نزدیک، تماس های ویدیویی ممکن است به نفع سیستمهای هولوگرافی بسیار پیشرفته از رده خارج شوند که این امکان را می دهند تا طرح های افرادی که با آنها تماس می گیرید را همانطور که در همان اتاق هستند مشاهده کنید. در حالی که هیچ سیستم هولوگرافی واقعی در زمان نگارش ایجاد نشده است، تحقیقات گسترده در حال انجام هستند. ظرف یک دهه، فناوری هولوگرافی شبیه به یک واقعیت خواهد شد و قرار گرفتن آن در گوشی های هوشمند باید قدم بعدی منطقی باشد.

 

استقلال متحیر کننده

گوشی های هوشمند مدرنی وجود دارند که با یک بار شارژ چندین روز بطور فشرده استفاده می شوند. از دید بسیاری افراد، این گوشی ها مطمئنا خوب هستند. اما از نظر شخصی، ماهرگز کاملا راضی نخواهیم شد، در حالی که تلفن همراه هنگام مسافرت به خارج از شهر باید چند روز شارژر داشته باشد.

در بین انرژی خورشیدی، سیستم های شارژ جنبشی و انتقال برق بی سیم، احتمالا مدت زیادی طول نمی کشد تا باتری های قابل شارژ لیتیوم- یون قبل شارژ ما کاملا منسوخ شوند. روزی فرا می رسد که گوشی های هوشمند ما به ظاهر انرژی خود را از هوا بیرون می کشند، به گونه ای به آنها اجازه داده تا عملا برای همیشه با یک بار شارژ کار کنند.

 

چیزی شبیه تلفن نیست

ما هنوز بطور عادت به گوشی هوشمند به عنوان یک دستگاهی مانند تلفن نگاه می کنیم، اما در آینده هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین کنوانسیون های قدیمی منسوخ شوند … به خصوص پس از آنکه تولید کنندگان سخت افزار وسایل ورودی و خروجی پیشرفته تری را توسعه داده اند. وقتی آن زمان فرا برسد، شاید دیگر نیازی به نمایشگر صفحه لمسی در تلفن های ما نباشد، و شاید میکروفن ها آنقدر پیشرفته شوند، که دیگر نیازی به استفاده از آداپتور بلوتوث نباشد.

وقتی این زمان فرا برسد، دیگر دلیلی برای چسبیدن به فاکتور شکل فعلی گوشی های هوشمند مدرن وجود نخواهد داشت. در آن زمان، شاید گوشی های هوشمند کاملا متفاوت به نظر برسند. ممکن است همانند دستبند یا گردنبند یا شکل دیگری که بتوان آنرا حمل کرد، ساخته شوند. این استدلال ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما در آینده گوشی های هوشمند حتی ممکن است تبدیل به تراشه های کوچکی شوند که زیر پوست کاشته می شوند. چه کسی می داند؟ حقیقت موضوع این است که گوشی های هوشمند امروزی چیزی شبیه به گوشی های دوار سنتی ۲۰ سال پیش هستند. بنابراین، ۲۰ سال از هم اکنون … چه کسی می داند گوشی ها شبیه به چه خواهند شد؟

 

اتصال فوری با سایر دستگاه ها

اگر زمانی برسد که گوشی های هوشمند تبدیل به دستگاه های محاسباتی بسیار قدرتمندی شوند که چیزی شبیه تلفن می شوند، انرژی آنها تقریباً بی حد است و اندازه آنها تقریبا ناچیز می باشد. در چنین شرایطی، فرصت خوبی وجود دارد که الگوهای محاسباتی کاملا به شدت تغییر کنند. آیا می توان آینده ای را تصور کرد که کامپیوترها برای افزایش قدرت محاسبه یکپارچه با یکدیگر ترکیب شوند؟

هنگامی که شما به خانه می آیید، گوشی هوشمند شما صرفاً به صورت بی سیم با برق بیشتر به دستگاه محاسبات خانگی شما متصل می شود. هنگامی که در محل کار هستید، می توانید قدرت محاسباتی تلفن خود را با ۱۰ همکار ترکیب کنید که به طور موثر با یک فوق رایانه چند هسته ای قابل مقایسه می شوند.

به همه امکانات فکر کنید! صرف نظر از اینکه گوشی هوشمند آینده به چه شکلی به نظر می رسد، یا ویژگی های پیشرفته ای دارد،  ناگفته نماند که این دستگاه به تجهیزات کاملا گسترده ای برای شهروندان جهان آینده تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =