نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ در مواقعی که به آن نیاز دارید می تواند خسته کننده باشد. اما موضوع فقط در یک یا دو روز به وجود نمی آید. قبل از اینکه لپ‌تاپ سامسونگ دچار چنین مشکلی شود، علائمی از خود نشان می‌دهد. در زیر به شناسایی این علائم کمک می کنیم و نحوه رفع روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ را توضیح می دهیم. چه لپ تاپ سامسونگ شما روشن نشود یا روشن شود اما فوراً خاموش شود، این مقاله برای شما مناسب است.

روشن نشدن لپ‌ تاپ سامسونگ
روشن نشدن لپ‌ تاپ سامسونگ

علت روشن نشدن لپ‌ تاپ سامسونگ

اگر لپ تاپ سامسونگ شما روشن نشود، از کار افتاده باشد یا به دکمه استارت پاسخ ندهد، ممکن است مشکلات جدی وجود داشته باشد. گاهی اوقات این باتری است که طبیعی است. با این حال، اگر مشکل مربوط به نرم افزار باشد، با توجه به اینکه لپ تاپ سامسونگ شما روشن نمی شود، ممکن است رفع آن زمان ببرد.

برخی از دلایل رایج روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ شما می تواند این باشد:

  • منبع تغذیه معیوب
  • خرابی دکمه استارت
  • گرمای بیش از حد غیر ضروری
  • باتری خالی/غیرفعال شده
  • نمایش خطاهای آداپتور
  • مشکلات مربوط به مادربرد
  • خطا در واحدهای پردازش / رم

روش های برای رفع روشن نشدن لپ‌ تاپ سامسونگ

این مشکلات رایج ممکن است از روشن شدن لپ تاپ سامسونگ شما جلوگیری کند. با این حال، جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این مشکلات قابل حل هستند، به شرطی که مشکل را شناسایی کرده باشید.

اگر لپ تاپ سامسونگ شما به چیزی پاسخ نمی دهد، باید به یک مرکز خدمات مراجعه کنید، زیرا با دستگاه آجر کاری نمی توان کاری انجام داد. با این حال، اگر دستگاه به فشردن کلید پاور پاسخ دهد، هنوز امید وجود دارد. می‌توانید رفع کنید لپ‌تاپ سامسونگ من روشن نمی‌شود، اما چراغ پاور با دنبال کردن این اصلاحات روشن می‌شود.

شماره ۱ – منبع تغذیه را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا منبع تغذیه به درستی وصل شده است یا خیر. منبع تغذیه، ما به باتری یا منبع تغذیه ای اشاره می کنیم که دستگاه شما از طریق آن برق کار می کند. گاهی اوقات، لپ تاپ سامسونگ به دلیل آن کار نمی کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید –

  • مطمئن شوید که کابل های شارژر شما محکم وصل شده اند.
  • مطمئن شوید منبع تغذیه روشن است.
  • بررسی کنید که آیا کابل ها یا سوکت های متصل آسیب دیده است.
  • بررسی کنید که آیا برق در سوکتی که استفاده می کنید موجود است یا خیر.
  • اطمینان حاصل کنید که باتری داخلی به درستی وصل شده است.

شماره ۲ – سخت افزار معیوب را حذف کنید

فرض کنید بعد از اینکه یک دستگاه USB خارجی یا هر پورت متصل دیگری را وصل کردید، مشکل روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ را دارید. در این صورت، خطا ممکن است در سخت افزار متصل باشد.

فوراً سخت افزار معیوب را از دستگاه جدا کنید و سعی کنید لپ تاپ سامسونگ خود را بوت کنید. اگر دستگاه شما برای مدتی خاموش بوده است، آن را به شارژر وصل کرده و دکمه پاور رایانه خود را فشار دهید. اگر از درایوهای USB محلی و کابل های تصادفی با رایانه شخصی خود استفاده می کنید، ممکن است این مشکل بیشتر رخ دهد.

شماره ۳ – رفع مشکلات گرمای بیش از حد

درک ظرفیت سیستم شما می تواند کار را بسیار آسان تر کند. برای هر کاربری، دانستن اینکه چقدر می‌تواند دستگاه‌های خود را فشار دهد بسیار مهم است، زیرا ممکن است منجر به استفاده بیش از حد و مشکلات گرمایشی در سیستم شود. اگر اخیراً از دستگاه خود استفاده کرده اید و روشن نمی شود، به احتمال زیاد مادربرد و سایر اجزای سیستم شما بیش از حد گرم شده اند.

در چنین شرایطی، بهترین کار این است که لپ تاپ سامسونگ خود را همانطور که هست رها کنید. فشار دادن آن را برای اجرا یا شروع متوقف کنید. بگذارید خنک شود؛ پس از این کار به طور خودکار شروع به کار می کند. گاهی اوقات این مشکل زمانی رخ می دهد که کاربران بدون بهینه سازی لپ تاپ سامسونگ برای بازی، بازی ها را انجام می دهند.  اگر بازی‌های سنگینی را نیز روی لپ‌تاپ سامسونگ خود انجام می‌دهید، این خطاها به راحتی می‌توانند به شما کمک کنند.

شماره ۴ – تمام دریچه های خنک کننده را بررسی کنید

اگر لپ‌تاپ سامسونگ بازی دارید که خطا را به شما نشان می‌دهد، احتمالاً دریچه‌های خنک‌کننده لپ‌تاپ سامسونگ شما مسدود شده‌اند. این ممکن است به دلیل گرد و غبار یا دلایل دیگر رخ دهد. تمیز کردن دریچه های خنک کننده و اطمینان از اینکه آنها به درستی کار می کنند تا گرما را به طور منظم دفع کنند، ممکن است به رفع خطای روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ کمک کند. ببینید، دریچه های ورودی هوا بسیار مهم هستند. مطمئن شوید که این دریچه ها به درستی کار می کنند.

شماره ۵ – مشکلات باتری را حل کنید

مشکلات باتری در لپ تاپ سامسونگ بیش از هر چیز دیگری رایج است. این احتمال وجود دارد که باتری لپ تاپ سامسونگ شما یا به درستی کار نمی کند یا آنطور که باید وصل نشده باشد.

این مشکل در لپ‌تاپ سامسونگ‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که باتری‌های قابل جابجایی دارند، رایج است. هنگامی که کاربر سیستم را از روی میز به دامان و سپس از دامان به سطح دیگری پرتاب می کند، ممکن است باتری شل شود و منجر به روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ شما شود.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که مانند هر قطعه دیگری در لپ تاپ سامسونگ شما، عملکرد باتری نیز با گذشت زمان کاهش می یابد. ممکن است ماده شیمیایی خشک شود و باعث شود شارژ به طور کامل از باتری عبور نکند. از این رو توصیه می شود که به طور مرتب آن را بررسی کنید.

شماره ۶ – لپ تاپ سامسونگ را در حال شارژ بگذارید

وقتی لپ‌تاپ سامسونگ را بعد از چند روز و هفته بی‌کار روشن می‌کنید، ممکن است آنطور که می‌خواهید پاسخ ندهد. باتری ممکن است کمی طول بکشد تا دوباره احیا شود و دوباره به برق برگردد. لپ تاپ سامسونگ را برای مدت زمان مناسبی در حال شارژ بگذارید تا سلول های باتری فعال شوند و منبع تغذیه روشن شود.

بسیاری از کاربران این اشتباه را مرتکب می شوند که دستگاه را به برق وصل کرده و بدون شارژ باتری از آن استفاده می کنند. این امر باتری را ضعیف می کند و باعث می شود لپ تاپ سامسونگ با مشکلاتی روشن نشود.

شماره ۷ – علائم یا بوق های LED را در لپ تاپ سامسونگ تفسیر کنید

اگر لپ تاپ سامسونگ شما چیزی را نمایش نمی دهد اما از طریق نشانگر LED برای روشن شدن برق یا صدای بوق مادربرد بازخورد می دهد، به احتمال زیاد با مشکلات جدی مواجه شده است.

خوشبختانه، برخی از الگوهای چشمک زن و بوق اختصاصی وجود دارد که می توانید آنها را تفسیر کنید تا متوجه شوید چه مشکلی در سیستم وجود دارد. با این حال، اینها فقط به چند برند محدود می شوند و هر برند می تواند الگوهای متفاوتی برای شناسایی مسائل مختلف داشته باشد. لطفاً وب سایت پشتیبانی رسمی سازنده یا دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا مشکل احتمالی لپ تاپ سامسونگ را شناسایی کنید.

پیشنهاد مطالعه: چاپ کردن صفحات خالی پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − ده =