نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفر تا صد تعمیر موتور جاروبرقی

تعمیر موتور جاروبرقی. جاروبرقی وسیله ای است که با ایجاد مکش گرد و خاک ها را جمع می‌کند. قطعه ی اصلی جاروبرقی موتور آن است که مهم ترین وظیفه ی دستگاه که مکش است را انجام می دهد. قسمت های دیگر جاروبرقی خرطومی، کیسه ، سیم جمع‌کن و … می باشد که این قطعات در کنار هم وظیفه ی جمع کردن آشغال های ریز کف خانه را به عهده دارند، در نتیجه جاروبرقی یکی از وسایل مهم نظافت خانه است. جاروبرقی خوب جاروبرقی ای است که موتور آن قدرت مکش خوبی داشته باشد. هر چه قدرت مکش بیشتر باشد کیفیتش نیز بهتر است.

موتور جاروبرقی SAMSUNG مهمترین و باارزش ترین بخش از جاروبرقی می‌باشد لذا هنگام مشاهده یا شنیدن هر مشکلی سریعا باید به نمایندگی های تعمیرات قطعات جاروبرقی سامسونگ مراجعه شود. زمانی که موتور جاروبرقی به مشکل می‌خورد بعد از گذشت مدتی دوباره مشکل قبلی یا جدیدی به وجود می‌آید.

تعویض ذغال موتور، تعویض بلبرینگ، تعویض پروانه توربین، تعویض خوردگی کلکتور موتور از جمله قطعاتی است که با تعویض آن‌ها می‌توان موتور جاروبرقی شما را سالم و نو کرد.

نکات مهم هنگام تعمیر موتور جاروبرقی

زمانی که موتور جاروبرقی شما دچار مشکل می‌شود موارد زیر را به یاد داشته باشید:

در هنگام خرابی جاروبرقی را روشن کنید و ببینید کدام قسمت آن مشکل دارد. آیا روشن نمی شود؟ آیا ضعیف یا نامنظم جارو می کشد؟ آیا پاک کردن غبار و آلودگی‌ها برای جاروبرقی مشکل است؟ آیا صدای خاصی از آن می شنوید؟ آیا بوی بدی حس می کنید؟

اول بدانید که آیا جاروبرقی روشن است، سپس مطمئن شوید که پریزتان سالم است. توجه کنید که جاروبرقی شما به طور خودکار خاموش می شود یا خیر و آیا این را می‌دانید که بعضی از جارو‌ها به طور خودکار بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خاموش می‌شوند؟ کیسه ی جاروبرقی خود را بررسی کنید،‌ شاید نیاز به تعویض داشته باشد. قطعه‌ی دنده‌ی دستگاه را بررسی کنید زیرا شاید قطعه ای شکسته شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: ترفند ویژه جهت رفع خرابی مکش جاروبرقی

اگر موتور جاروبرقی شما بوی سوختگی می‌دهد ابتدا بررسی کنید تا فیلترها کثیف نباشد که باعث فشار آمدن به موتور شود. پاکت برس و خرطومی را چک کنید. شاید به دلیل گرفتگی زباله‌ای باعث فشار به موتور شده باشد. در صورتی که موتور دچار سوختگی شده باشد بوی سوختگی را از جاروبرقی‌تان احساس می کنید.

تعمیر موتور جاروبرقی

اگر موتورجاروبرقی شما جرقه می‌زند مشکل از گیرکردن ذغال های موتور می‌تواند باشد. اشکال در کالکتور باعث ایجاد جرقه در موتور می‌شود. فرسوده شدن بلبرینگ موتور به کلکتور آرمیچر فشار می‌آورد و در نهایت منجر به جرقه در جارو برقی سامسونگ می شود. شایع ترین علت جرقه مشکل در کلکتور و ذغال است که باید تعویض شود.

موتور جاروبرقی شما زمانی نیاز به تعمیر دارد که دستگاه شما نشانه های زیر را داشته باشید:

  • زمانی که دستگاه شما خاموش می شود.
  • زمانی که دستگاه شما خاموش و روشن می‌شود.
  • زمانی که قدرت مکش جاروبرقی کم شده باشد.
  • زمانی که صدای جاروبرقی زیاد شده باشد.
  • زمانی که جاروبرقی بوی سوختگی داده باشد.
  • زمانی که سیم جمع کن باز نمی‌شود ‌یا بسته ‌نمی شود و یا سیم جمع کن قطع شده باشد.
  • زمانی که از فیلترها گرد و خاک بیرون بیاید

درصورت وجود این مشکلات با نمایندگی های سامسونگ در ارتباط باشید.

نحوه صحیح جاروبرقی کشی

برای عدم وجود مشکل در موتور جاروبرقی نحوه ی صحیح جاروبرقی کشیدن را رعایت نمایید:

پیش از جاروبرقی کشیدن سطح زمین را به دقت بررسی کرده و قطعات درشت که مناسب جمع آوری با جاروبرقی نیستند را با دست یا با جاروی دستی جمع کنید. مانند زمانی که شیشه ای می شکند و زمین پر از شیشه های ریز و درشت میشود. زیرا اگر به جاروبرقی وارد شوند باعث کم شدن قدرت مکش جاروبرقی خواهند شد.

لازم است نهایتا هفته ای یک بار از جاروبرقی برای تمیز کردن خانه استفاده نمایید. در صورت رفت و آمد زیاد می توان دو تا سه بار در هفته از جارو برقی استفاده نمایید.

در زمان جاروبرقی کشیدن دسته ی جاروبرقی در جهت پرزهای فرش حرکت کند تا به جاروبرقی فشار وارد نشود و این به شما کمک می کند که فرشی یک‌دست داشته باشید. همچنین جاروبرقی کشیدن را به آرامی و بدون عجله انجام دهید تا خاک ها و آلودگی ها به طور کامل وارد دستگاه شوند تا فرش شما تمیز و درخشان شود.

تعمیرات تخصصی تبلت سامسونگ                                                                                                                          

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =