نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض درام پرینتر سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از شرکت هایی است که دائم پرینترهای تولیدی خود را به جدیدترین فناوری ها مجهز می کند. درام قطعه ای حیاتی است که عمل چاپ را بر عهده دارد. متن یا تصویر سند به وسیله ی نور یا لیزر بر سطح صیقلی این قطعه تابیده می شود سپس دولوپر تونر را بر روی آن می ریزد و تمام قطعات روند چاپ را پیش می برند. به طور کلی می توان پرینتر را یک مجموعه ی منظم دانست که تمام اجزای الکترونیکی و مکانیکی آن هماهنگ با هم عمل می کنند.

کار درام چاپگر Samsung

همانطور که بیان کردیم درام پرینتر Samsung عمل مهم و حیاتی چاپ را در پرینتر بر عهده دارد. درام به طور معمول از جنس سلنیوم یا سولفید کادمیوم ساخته می شود. در اصل این قطعه از نور و الکتریسیته ی ساکن برای عمل چاپ بهره می برد. برای اینکه تعمیر درام پرینتر Samsung به خوبی پیش برود بهتر است بدانیم که جنس درام حتما باید از مواد رسانای نور باشد همچنین محکم و سخت بوده تا تحمل تلورانس بسیار کم برای ایجاد تصاویر دقیق را داشته باشد. اگر این قطعه به هر دلیلی دچار حادثه شود در مواقعی به تعمیر و در بیشتر مواقع به تعویض درام پرینتر سامسونگ نیاز خواهد داشت.

نشانه های تعمیر یا تعویض درام پرینتر سامسونگ

یکی از قابلیت هایی که این شزکت ها برای پرینترهای خود ایجاد کرده است قرار دارد سنسور تشخیص خرابی تمام قطعات از جمله درام است. تعمیر درام کار بسیار مشکلی بوده به همین جهت بیشتر تعمیرکاران پس از پایان عمر مفید درام اقدام به تعویض آن می کند. این زمان تقریبا برابر است با هر سه بار تعویض کارتریج. یعنی بهتر است پس از این دوره، به طور همزمان تعویض کاتریج با تعویض درام پرینتر سامسونگ صورت بگیرد.

تعمیر یا تعویض درام چاپگر سامسونگ

برای ما ثابت شده است که هر چیزی دارای عمری مفید است. پس از فساد و اتمام ظرفیت بهره برداری از آن زمان تعمیر یا تعویض آن فرا می رسد. برای تعویض درام پرینتر سامسونگ بهتر است ابتدا به فکر یافتن قطعه ای اورجینال برای جایگزینی بود. واحد تعمیرات پرینتر Samsung علاوه بر تعمیر قطعات مختلف پرینتر، آرشیو بزرگی از قطعات اورجینال ساخته شده در کمپانی دارد. عمر مفید درام ۵۰۰ تا ۷۰۰ برگه است. پس از این زمان توصیه می شود دستگاه پرینتر سامسونگ خود را در اختیار تکنسین های تعمیرات سامسونگ قرار دهید تا از قطعات اوجینال و ضمانتنامه ی کالا همچنین خدمات پس از فروش آن استفاده کنید و سیر درست تعویض درام پرینتر سامسونگ خود را پیش ببرید.

چگونگی تعمیر درام پرینتر

تعمیر درام پرینتر توسط کاربر غیر ممکن نیست هرچند احتمال آسیب وجود دارد ،اما با رعایت اصولی که بیان می کنیم می توانید تعمیر درام پرینتر را به خوبی انجام دهید. از آنجا که درام در تصویر سازی و کیفیت تصویر نقش حیاتی و اساسی دارد، لذا کیفیت کارایی آن باید در فواصل زمانی مشخص و مدون مورد بررسی قرار بگیرد. بهترین و اولین کاری که برای بالا بردن کیفیت درام می توان انجام داد، حفظ نظافت آن است.  این اولین و حیاتی ترین نکته ای است که  در تعمیر درام پرینتر می توانید به آن توجه کنید. برای این کار لازم است در فواصل زمانی معین و با برنامه درام را با یک دستمال بدون پرز و خشک و بدون استفاده از هیچ ماده دیگری، تمیز کنید. با تمیز نگه داشتن کارتریچ نظافت درام هم تامین می شود.

حساسیت های رایج در تعمیر درام پرینتر

درام از نور فراری است و در مقابل ضربه بسیار آسیب پذیر. با در نظر داشتن این دو نکته پیوسته می توانید از درام به خوبی محافظت کنیدو تعمیر درام پرینتر به خوبی انجلم دهید.  این قطعه استوانه ای شکل با محفوظ ماندن در کارتریچ، بسیار هوشمندانه از خود مراقبت می کند. پس نتیجه می گیریم که کارتریچ در سالم ماندن درام نقش مهمی بازی می کند.

چرا تعمیر درام پرینتر مهم است؟

ظاهر شدن خطوط و نقاط غیر عادی نشان می دهد که تعمیر درام پرینتر امری ضروری است؛  بین سطح کاغذ و سطح یک درام اختلاف بسیار کمی وجود دارد. درام‎ها به خراش حساس هستند و این خراش ها باعث می شوند علامت های دائمی در هر نسخه چاپ، ظهورکنند. برخی از مواد همچنین می توانند توانایی خود برای نگهداری یا مقاومت در برابر شارژ را از دست بدهند که باعث می شود تونر به درام نچسبد. در تعمیر درام پرینتر باید به همه این نکات توجه کنیم. به یاد داشته باشید که اگر تونر به صورت الکتروستاتیکی به درام جذب نشود، پرینت انجام نمی‎شود.

دلایل اهمیت تعمیر درام پرینتر

  • زمانی که برای اولین بار کارتریج اصلی را شارژ می‌کنیم.
  • در صورت زخمی بودن درام
  • در صورتی که حجم کار بالا باشد.

تعمیر انواع پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =