نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای تمیز کردن صحیح پرینتر

تمیز کردن صحیح پرینتر نظافت درست و به موقع دستگاه چاپگر، اهمیت و تٲثیر به سزایی در افزایش طول عمر و کاهش خرابی های قطعات آن دارد.

لازم است بدانید که انجام عملیات نظافت پرینتر، اصول و قواعد خود را دارد و در صورت عدم اطلاع از چگونگی انجام درست آن، ممکن است به دستگاه صدمه وارد نمایید.

در ادامه این مقاله، به شرح نحوه درست تمیز کردن اجزای مختلف چاپگر سامسونگ پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

نظافت شیشه و کاور سند

تمیز بودن این ناحیه از پرینتر شما، برای اسکن و چاپ تمیز و عاری از ایراد اسناد، بسیار مهم است.

بنابراین، سعی کنید شیشه و کاور سند را روزانه با پارچه بدون پرز و مایع مناسب (ترجیحاً زیراکس)، پاک کنید. این کار از بروز خط، خش و لکه بر روی صفحه CVT نیز جلوگیری می نماید.

نظافت نواحی خارجی پرینتر

کنترل پنل، صفحه نمایش لمسی، فیدر سند، سینی خروجی و سینی کاغذ از قطعات بیرونی دستگاه چاپگر می باشند که تمیز کردن به موقع آن ها نیز برای جلوگیری از کثیفی و ایجاد لکه ها و خط و خش، هائز اهمیت است. برای از بین بردن لکه ها و اثر انگشت بر روی این نواحی، از پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.

 

نظافت رولر فیدر سند

تمیز کردن قطعه رولر فیدر پرینتر سامسونگ، باید ماهی یک بار به صورت اصولی انجام شود تا پرینتر، بهترین عملکرد در کیفیت چاپ سند را به طور همیشگی داشته باشد. در صورت عدم توجه کافی به نظافت این قطعه، ممکن است با مشکلاتی از قبیل گیر کردن کاغذ داخل دستگاه، رو به رو شوید.

برای پاک کردن رولر فیدر، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. با بالا بردن اهرم پرینتر، کاور فوقانی رولر فیدر را باز کنید.
  2. رولر را با پارچه عاری از پرز و مرطوب شده با آب، پاک کنید. به هیچ وجه از تمیز کننده های شیمیایی استفاده نکنید.
  3. پس از تمیز نمودن قطعه، کاور فوقانی را ببندید. شنیدن صدای کلیک به معنی بسته شدن کامل آن است.

نظافت لنزهای سر پرینت

بهتر است بدانید که پرینتر ها دارای چهار لنز سر پرینت هستند و برای تمیز کردنشان، باید مراحل زیر را در هنگام خاموش بودن دستگاه، دنبال کنید:

  1. پرینتر را در صورت روشن بودن، خاموش نمایید.
  2. کاور جلویی را باز کنید.
  3. تب نارنجی رنگ ظرف تونر زائد را برداشته و ظرف را از دستگاه خارج کنید. ظرف را در گوشه ای برای در امان ماندن از آسیب های احتمالی قرار دهید.
  4. ابزار تمیز کننده مخصوص را از کاور جلویی جدا کنید.
  5. ابزار تمیز کننده را به آرامی در هر اسلات قرار دهید تا متوقف شود. پس از آن به آرامی ابزار را به سمت بیرون بلغزانید. این کار را برای هر سر پرینت انجام دهید.
  6. ابزار را در جای خود در کاور جلویی قرار دهید.
  7. ظرف تونر را بعد از اینکه انتهایش را با تب ها هم تراز کردید، به سمت پرینتر بچرخانید تا هنگامی که با صدای کلیک، متوجه نشستن آن در جایگاه خودش شوید.
  8. کاور جلویی را ببندید.
  9. اکنون می توانید دستگاه را روشن کنید.

نظافت پرینتر با الکل ایزوپروپیل

برای نظافت و استریل کامل قسمت هایی مانند کابل ها و سیم ها، یک تکه پنبه را به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید و به آرامی پاک کنید. این ماده شیمیایی با درجه خلوص ۹۹ درصد، آلودگی را از قطعات داخلی حذف می‎ کند و با این حال، هیچ علامتی از خود باقی نخواهد گذاشت. از وارد آوردن فشار بیش از حد به این قطعات حساس جلوگیری کنید تا خط و خش و خراشی روی قطعات ایجاد نشود و از آسیب های غیر قابل جبران جلوگیری شود.

نکاتی در رابطه با تمیز کردن چاپگر

  • از وارد کردن فشار بیش از حد به قطعات پرینتر، در هنگام نظافت خودداری کنید.
  • استفاده از هوای فشرده برای تمیز کردن اجزای داخلی و خارجی پرینتر، مانعی ندارد.
  • اگر از جاروبرقی برای ربودن گرد و خاک روی پرینتر استفاده می کنید، فشار مکش آن را پایین تنظیم کنید تا از بروز آسیب ناگهانی جلوگیری شود.
  • اجزای یونیت درام تونر، به دلیل حساسیت بالا نباید لمس شوند و احتمال آسیب دیدن آن بسیار بالاست. این قطعه به طور معمول در داخل کارتریج تعبیه شده است، اما گاهی اوقات به صورت یک واحد جداگانه نیز تعبیه می شود. یونیت درام یک سیلندر سبز رنگ است و توسط یک پوشش پلاستیکی به نام هوپر تونر پوشیده ‎شده است.

  • در صورت داشتن حساسیت به گرد و غبار، از ماسک گرد و غبار استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =