نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چاپ صفحات وب بدون تصاویر و تنظیم پرینتر در Chrome

در صورتی که قصد دارید، تا به پرینت از اطلاعات موجود در یک صفحه وب بپردازید، توصیه می شود، که در صورتی که به تصاویر صفحه، نیاز ندارید، از آنها صرف نظر کرده و فقط به چاپ متون صفحه بپردازید، که در افزایش سرعت چاپ نیز موثر می باشد.

البته تنظیمات این روش، به مرورگری که از آن استفاده می‌کنید، بستگی دارد، بعد از انتخاب گزینه پرینت در مرورگر، می توانید، به تغییرات تنظیمات بپردازید، به نحوی که پرینت از Background و تصاویر را حذف کرده و فقط متون صفحه را پرینت بگیرید، همانطور که گفته شد، پرینت کردن تصاویر داخل صفحات وب، از سرعت چاپ می کاهد، علاوه بر آن، موجب افزایش مصرف جوهر و یا تونر نیز می شود.

 روشهای انجام چاپ صفحات وب بدون تصاویر

نصب یک افزونه روی مرورگر Chrome می تواند، برای پرینت صفحات وب بدون تصاویر، موثر باشد، به نحوی که شما به نصب افزونه Print Friendly روی مرورگر خود می پردازید. بعد از اینکه افزونه، نصب شد و در زمانی که بارگذاری کامل صفحه‌ انتخاب شده شما، برای پرینت گرفتن انجام شد، با کلیک بر روی افزونه، صفحه پیش نمایش پرینت برایتان نشان داده می شود، که در بالای صفحه شما قادر به انتخاب سایز تصاویر نمایش داده شده، می باشید. حتی می توانید عدد صفر، را منظور کرده، تا از برنامه بخواهید، تا صفحه بدون عکس چاپ شود. سایز متن صفحه را نیز با تغییر گزینه متن، می‌توانید کم و یا زیاد نمایید، که در صورت کم کردن سایز متن، کاغذ و جوهر کمتری استفاده شده و در آن، صرفه جویی می شود.

برای حذف آیتم‌های موجود در صفحه، روش دیگری را هم می توانید انتخاب نمایید، به طوری که با رفتن روی متن‌ ها و یا تصاویر، علامت سطل زباله روی آن نشان داده خواهد شد، که با زدن این گزینه، می توانید، به حذف آیتم موردنظر پرداخته و به راحتی می توانید، همه آیتم‌های اضافی را حذف نمایید.

تنظیم پرینتر در Chrome

آیا تا به حال برایتان پیش آمده، هنگام پرینت گرفتن از یک سند آنلاین، برای تنظیم نمودن چاپ آن، کاغذ زیادی را از بین برده باشید؟ یا شاید پیش آمده، که برخی اطلاعات اضافی که به آنها نیازی نبوده، در حاشیه کاغذ دیده شده باشند، یا قرار گرفتن نوشته ‎ها روی کاغذ در جهت مناسبی نبوده باشد. کنترل نحوه چاپ سندتان، را می توانید به وسیله تغییر تنظیمات چاپ در Chrome داشته باشید.

نحوه دسترسی به تنظیمات چاپ

برای آنکه به تنظیمات چاپ موجود در Chrome دسترسی داشته باشید، می توانید دکمه ترکیبی CTRL+P را فشار دهید، تا صفحه مربوط به تنظیمات چاپ نشان داده شود. در روش دیگر شما از منوی بالا در سمت راست، می توانید، روی سه نقطه بزنید و به صفحه چاپ منتقل شوید.

 بعد از منوی ظاهر شده، به انتخاب گزینه “Print” بپردازید. صفحه تنظیمات پرینت، در سمت راست شامل پیش نمایش پرینت (print preview) و در سمت چپ شامل تنظیمات پرینتر، می باشد. هنگامی که تنظیمات پرینتر، تغییر کند، پیش نمایش نیز تغییر می کند.

به انتخاب پرینتر خود بپردازید

برای تغییر پرینتر به پرینتر دلخواهتان به منظور چاپ، باید بر روی دکمه ” Change” زده و به این ترتیب، با یک پرینتر دیگر، به پرینت گرفتن از یک سند PDF بپردازید و یا از Google Drive استفاده کرده و از فضای Cloud به پرینت گرفتن خود مشغول شوید.

نحوه انتخاب تعداد صفحات

اگر قصد دارید، به چاپ تمام سند بپردازید، با زدن دکمه “All” این امر انجام می شود. اما اگر قصد دارید تا فقط یک صفحه یا تعدادی از صفحات چاپ شوند، در فیلد زیر می توانید، شماره آنها را قرار دهید.

چاپ بیش از یک نسخه‎

اگر قصد دارید، تا به چاپ بیشتر از یک نسخه بپردازید، باید به تایپ تعداد کپی ها در قسمت Copies بپردازید.

جهت کاغذ

به طور پیش فرض اسناد در طرح پرتره (حالت عمودی) پرینت گرفته می شوند. گاهی به چاپ به صورت عریض (Landscape) نیاز دارید، که از آن معمولا برای صفحات گسترده و بلیط های هواپیمایی استفاده می شود، که در این موارد باید به انتخاب گزینه “Landscape” بپردازید.

فعال کردن چاپ دورو

اگر پرینتر شما دارای قابلیت چاپ دو رو باشد، فعال کردن گزینه Two-sided برای این امر الزامی می باشد.

با کلیک روی گزینه More Settings ، سایر تنظیمات دیده خواهد شد:

استانداردهای جهانی اندازه کاغذ

سایز کاغذ چاپی تان، بنابر استانداردهای جهانی، معمولاً A4 و A5 می باشد.

مقیاس

میزان جاسازی محتویات صفحه وب، داخل یک کاغذ توسط گزینه Scaleتنطیم می شود، که با تغییر عدد، می توانید، نتیجه بهینه تری داشته باشید.

تغییر حاشیه ها

برای تغییر تنظیمات پیش فرض برای حاشیه درChrome ، با کلیک بر روی باکس کشویی، به انتخاب حاشیه صحیح، پرداخته و می توانید به بررسی اعمال تغییر آن، در پیش نمایش، تا زمان درست انجام شدن آن، بپردازید. می توانید، با انتخاب حاشیه سفارشی(custom margin) و کشیدن آن در پیش نمایش، اندازه حاشیه را تغییر دهید.

تنظیم سربرگ، پاورقی و رنگ پس زمینه

معمولا آدرس وب در سربرگ و پاورقی (headers and footer) یک سند آنلاین، نمایش داده می شود، همچنین می‎ توانید سایر اطلاعات را نیز در این محل قرار دهید. در صورتی که در پرینت خود، به آن نیاز ندارید، علامت “Headers and Footers” را می توانید، بردارید.

اگر قصد چاپ تصاویر پس زمینه یا رنگ ‎هایی که در وب سایت وجود دارند را ندارید، باید علامت مربوط به ” Background colors and images ” را برداشته، تا پس زمینه ها و رنگ ها چاپ نشوند.

Print using system dialog

در صورتی که تنظیمات چاپ کروم، برای تنظیمات مورد نظرتان کافی نبود، می توانید، روی دکمه ” Print using system dialog ” بزنید و به پنجره محاوره تنظیمات چاپ ویندوز یا مک منتقل شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =