نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری

در یک پرینتر لیزری چندین مرحله را می توان انجام داد، تا به بهبود کیفیت اسناد، گرافیک و تصاویر چاپ شده رسید.

بهبود کیفیت محصول نهایی شامل مراحل زیر می باشذ:

  • تنظیمات پیش فرض در پرینتر
  • تنظیمات چاپ برنامه کاربردی مورد استفاده برای پردازش
  • تنظیمات کاغذ در پرینتر
  • نوع کاغذ استفاده شده
  • کیفیت سند اصلی

در ادامه مطالب، به صورت تصویری، به بررسی نحوه تنظیم کیفیت چاپ در پرینتر لیزری، پرداخته شده است.

  1. تنظیمات پیش فرض روی پرینتر را تغییر دهید

 در دسترسی به تنظیمات پیشفرض در یک پرینتر لیزری، تفاوتهایی وجود دارد، که ایجاد آن، توسط سازندگان آن می باشد، با این وجود، کنترل برای این تنظیمات اغلب توسط پنل کنترل پرینتر بوده که در قسمت printing preferences   یا  default settings در دسترس تان می باشند.

  • برای دانستن دستورالعمل های پیشفرض تنظیمات، می توانید رجوع کنید به دفترچه راهنمایی که همراه دستگاه پرینتر تان، ارائه می شود.
  • تنظیم کیفیت چاپ ، قابل تغییر می باشد، که این تنظیمات اغلب دارای برچسب low ( کم normal ( (نرمال) یا high (بالا) هستند، شما به تغییر آن در بالاترین سطح بپردازید.
  1. نحوه تنظیمات کیفیت چاپ در برنامه کاربردی مورد استفاده

این تنظیمات، جهت پردازش سند، گرافیک و تصویر تنظیم شده، می باشد، که دسترسی به این تنظیمات عموما در برنامه کاربردی می باشد، که صورت پذیرفتن آن، توسط کادر مربوط به چاپ بوده، که مورد استفاده برای چاپ سند، می باشد.

برای باز کردن کادر مربوط به چاپ، می توانید، منوی فایل را انتخاب کرده، بعد از آن به تب یا دکمه ای که دارای برچسب های Options   یاAdvanced Settings  می باشد، رفته و تنظیمات چاپ را تنطیم نمایید.

در منوی تنظیمات، تنظیم آن را بالاترین کیفیت (quality ) موجود، انتخاب نمایید.

  1. تایید عدم نیازکارتریج تونر به جایگزینی

  • دسترسی به این اطلاعات معمولا از پنل کنترل پرینتر و در زیر check ink-levels  می باشد، که در موقع جایگزینی کارتریج تونر دستگاه، خودکار، اطلاع داده می شود.
  • جایگزینی کارتریج تونر، را با استفاده از اطلاعات ارائه شده، توسط سازنده می توان انجام داد، که این اطلاعات معمولا در دستورالعمل های عملیاتی همراه با دستگاه وجود دارد، که در هنگام خرید یا اجاره می توانید، از آن استفاده کنید.
  1. نوع کاغذ تعیین شده را تایید کنید

در پنل کنترل پرینتر در زیر  printing preferences  یا advanced printer settings  می توانید، نوع کاغذ مناسب را انتخاب کنید، از آنجا که ضخامت و بافت های مختلف کاغذ، نیازمند به اندازه مختلفی جوهر، برای داشتن اسناد شفاف و تصاویر با کیفیت بالا، می باشند، می توانید، برای آنکه به اجرای دستورالعمل های دقیق در تنظیمات کاغذ، بپردازید، دستورالعمل های مربوط به پرینتر لیزری، را مطالعه و اجرا نمایید.

  1. برنامهدستورالعمل سازنده پرینتر برای تعمیر و نگهداری مناسب

در صورتی که از روش های تعمیر و نگهداری مناسب استفاده نکنید، منجر به کم شدن قابل توجهی از کیفیت اسناد و تصاویر، توسط پرینتر لیزری، می شود، که برای دستورالعمل های خاص در مورد تعمیر و نگهداری مناسب، با مراجعه به دفترچه راهنمای مربوط به دستگاه و یا با تماس به تکنسین پرینتر می توانید، در نگهداری مناسب دستگاه کمک شوید.

  1. استفاده از گرافیکو تصاویر با کیفیت و نتایج بهتر چاپ پروژه ها

رزولوشن یا نقطه در اینچ(dpi) ، تاثیر زیادی بر تصویر اصلی یا فایل گرافیکی و همچنین بر روی محصول نهایی چاپ شده که  محصول یک پرینتر لیزری، می باشد، داشته، این به نحوی است، که برای بهترین نتایج در هنگام چاپ از لیزر، استفاده از تصاویر یا گرافیک با وضوح حداقل ۲۴۰۰ نقطه در اینچ توصیه می شود. شما با کلیک راست بر روی فایل و انتخاب Properties وضوح تصویر یا گرافیک، را در میان اطلاعات موجود، در کادر مربوط به Properties به صورت فهرست شده، خواهید دید.

  1. تماس باتکنسین قرار دادی تان

 در قراردادهای اجاره ای تجاری، به یک تکنسین خدمات واجد شرایط، که به اجرای تمام وظایف تعمیر و نگهداری مورد نیاز برای پرینتر لیزری بپردازد، نیاز دارند، که اغلب تکنسین های تعمیر و نگهداری پرینتر، یک برچسب چاپ شده را همراه با اطلاعات تماس خود در دستگاه قرار داده اند و شما می توانید از آن استفاده نمایید.

افزایش دادن کیفیت چاپ پرینتر لیزری

  • جهت افزایش کیفیت چاپ، در صورتی که بر روی تونر و یا بخش های دیگر پرینتر، گرد و غبار و ذراتی وجود دارد، توصیه می شود، به طور منظم به تمیز کردن آن بپردازید.
  • قطعه تونر حساس بوده و امکان آسیب دیدگی آن زیاد است و توصیه می شود، آن را افقی همیشه قرار دهید و برای بسته بندی تونر، یک محیط  تمیز و بی خطر را برای آن، در نظر بگیرید.
  • برای افزایش کیفیت، سرعت پرینتر را تنظیم نموده، چرا که سرعت در کم رنگ یا پر رنگ شدن خروجی اثر دارد، به نحوی که، در صورت کمرنگ بودن تصاویر و اسناد، باید سرعت را کم کرده و در صورت پر رنگ بودن آن، سرعت را زیاد کنید.
  • گرما یکی از عواملی می باشد، که کیفیت چاپ را پایین می آورد، بنابراین، پرینتر را از وسایل و محیط های بسیار گرم، دور نگه دارید.
  • توصیه می شود، قرار گیری پرینتر، در محیطی خشک و دور از رطوبت و پنجره، باشد.
  • مطمئن شوید، که پرینتر از آخرین سیستم عامل و درایور های ارائه دهنده شرکت سازنده خود بهره ببرد، چرا که به روز کردن آنها، منجر به بالا رفتن کیفیت چاپ خواهد شد. برای این منظور، با رفتن در سایت اصلی سازنده و در قسمت پشتیبانی آن، می توانید، به دانلود و همچنین نصب آخرین درایور پرینتر خود، بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =