نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راههای جلوگیری از خرابی سیستم لپ تاپ سامسونگ

به طور معمول، همه ما کارهای زیادی با لپ تاپ های خود انجام می دهیم مانند بازی کردن، ارسال ایمیل، گشت و گذار در اینترنت و موارد دیگر. بنابراین، اعتماد و در نظر گرفتن سیستم به عنوان بهترین دوست ما برای اکثر ما اشتباه نیست.

اما این یک چیز درست نیست زیرا نمی توان به ماشین ها اعتماد کرد زیرا در صورت عدم نگهداری مناسب در هر زمان ممکن است خراب شوند و می توانند شما را رنج دهند. مطمئناً، این ناگوارترین چیز است، اما در صورت عدم نگهداری و مراقبت مناسب، سیستم های لپ تاپ ی خراب می شوند.

بنابراین، برای جلوگیری از خرابی لپ تاپ، باید موارد خاصی را به طور مرتب دنبال کنیم و از خرابی سیستم لپ تاپ خود جلوگیری کنیم.

قبل از بحث در مورد نکاتی که مانع از خرابی لپ تاپ می شود، بیاموزیم که چرا لپ تاپ خراب می شود؟

چرا لپ تاپ من مدام خراب می شود؟

استفاده از سیستمی که اغلب خراب می شود ناامید کننده است زیرا منجر به از دست دادن داده ها و اتلاف وقت می شود. بنابراین، دانستن دلیل خرابی لپ تاپ و چکار برای جلوگیری از خرابی آن ضروری است. خرابی سیستم را می توان به صورت انجماد، صفحه آبی مرگ، خاموش شدن ناگهانی، راه اندازی مجدد، روشن و خاموش شدن صفحه بدون هشدار و غیره طبقه بندی کرد.

در اینجا، علل متداول خرابی لپ تاپ و نحوه رفع خرابی لپ تاپ را توضیح می دهیم.

گرمای بیش از حد

 یکی از شایع ترین علل خرابی تصادفی سیستم است. در غیاب سیستم جریان هوا، سخت افزار گرم می شود و عملکرد صحیح را متوقف می کند و منجر به خرابی تصادفی سیستم می شود. بنابراین، تمیز کردن مداوم فن سیستم بسیار مهم است زیرا در اثر خرده غذا، موی حیوانات خانگی، گرد و غبار مسدود می شود.

علاوه بر این، مطمئن شوید که فن سیستم ها به درستی کار می کند. اگر هنگام کار سر و صدا از سیستم ما می شنوید، زنگ خطر است. شما باید کار را متوقف کنید و اجازه دهید لپ تاپ شما خنک شود. زیرا هرچه بیشتر از سیستم لپ تاپ خود استفاده کنید، هارد دیسک و پردازنده بیشتر حرارت تولید می کنند. مطمئناً فن طراحی شده است تا بتواند این میزان گرما را تحمل کند، اما استفاده زیاد منجر به خرابی سیستم می شود.

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی، یخ زدن تصادفی سیستم، خرابی سخت افزار لپ تاپ است. بنابراین، مهم است که رجیستری سیستم عامل بهینه سازی شود. رجیستری یک بایگانی برای همه اجزای ویندوز است که در آن تنظیمات پیکربندی، اطلاعات مربوط به سخت افزار نصب شده و برنامه نرم افزاری ذخیره می شود. از یک نرم افزار تمیز کردن رجیستری مانند Advanced PC Cleanup می توان برای رفع رجیستری خراب استفاده کرد.

Advanced PC Cleanup یک نرم افزار پاکسازی لپ تاپ است که دارای ابزار تمیز کردن و بهینه سازی رجیستری است و همه موارد نامعتبر مربوط به رجیستری صادر شده را برطرف می کند.

می توانید Advanced PC Cleanup را با دکمه بارگیری در زیر بارگیری کنید.

به غیر از رجیستری خراب، راننده معیوب نیز می تواند سیستم را خراب کند که منجر به صفحه آبی مرگ می شود. بنابراین، منطقی است که از نرم افزاری استفاده کنید که فقط درایورهای سازگار را نصب کند و به شما امکان می دهد درایورهای ناسازگار را حذف کنید. برای این کار می توانید از Advanced Driver Updater یک محصول نهایی با موتور اسکن پیشرفته استفاده کنید که فقط درایورهای سازگار را نصب می کند. نه تنها این محصول حتی از درایور قدیمی نیز نسخه پشتیبان تهیه می کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل درایور قدیمی بازیابی شود. حتی بیشتر می توانید درایور ناسازگار را به لیست حذف اضافه کنید.

آخرین و مهمترین مورد در لیست دلایل ما برای خرابی سیستم، نرم افزار است. به طور کلی، افراد معتقدند نرم افزار رایج ترین دلیل خرابی سیستم است. اما این کاملاً درست نیست زیرا نرم افزار به ندرت باعث خرابی سیستم می شود. گویا این مورد سیستم عامل شما به اندازه کافی هوشمند است تا گزینه خاموش کردن نرم افزار را در اختیار شما قرار دهد زیرا می داند ممکن است منجر به خرابی سیستم شود.

اما اگر یک نرم افزار حشره دار یا مخرب نصب کرده اید ممکن است این اتفاق بیفتد. بنابراین، باید یک ابزار ضد جاسوس افزار خوب نصب شود زیرا می تواند به مدیریت چنین شرایطی کمک کند. ما به شما توصیه می کنیم از Advanced System Protector استفاده کنید، ابزاری که به اندازه کافی هوشمند برای تشخیص و حذف عفونت های سیستم است. حتی اگر یک نرم افزار آلوده سعی کند آن را اجرا کند، اعلان ها را نشان می دهد تا کاربر بتواند تصمیم بگیرد که چه می خواهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =