نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی صدا در سینما خانگی. سینما خانگی وسیله ای است که برای بهتر شنیده شدن و قوی تر صدن صدا ها خریداری می شود اما اگر بعد از مدتی شاهد خرابی و بی کیفیت شدن صداها شویم چه کاری را باید انجام دهیم. ما در این مقاله به بررسی خرابی صدا در سینما خانگی سامسونگ می پردازیم

خرابی صدا در سینما خانگی

وجود صدای هوم در بلندگوها

اساساً، دو قطعه از تجهیزات در یک مدار الکتریکی با یکدیگر تداخل دارند و چیزی را تولید می‌کنند که به عنوان حلقه زمین ۶۰ هرتز شناخته می‌شود – صدای زمزمه آزاردهنده‌ای که می‌توانید از طریق بلندگوهای خود بشنوید، هر چقدر هم که تلاش کنید از بین نمی‌رود.

برای از بین بردن آن، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید مقصران چه کسانی هستند. به جای اینکه خواه ناخواه همه چیز را از برق بکشید، روش کار کنید. با گیرنده خود شروع کنید. یک تست خوب تنظیم صدا است. اگر زمزمه تغییر کرد، حداقل یکی از مقصران را پیدا کرده اید. اگر نه، پس هر چیزی که باعث ایجاد صدا می شود، پس از گیرنده است. اگر ورودی دیگری را انتخاب کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر چنین است، تمام کابل‌هایی را که گیرنده را به هر چیز دیگری متصل می‌کنند بردارید، اما بلندگوها را به همراه کابل برق گیرنده وصل کنید. اگر می‌توانید آن را جدا کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قطعه‌ای از تجهیزات متخلف را بردارید، به این معنی که ممکن است قطعه‌ای از تجهیزات نیاز به تعمیر یا مطالعه بیشتر داشته باشد. افراد حاضر در PS Audio راهنمای خوبی برای این موضوع دارند، که به جزئیات فنی بسیار بیشتر از فضایی که در اینجا داریم می‌پردازد.

اما بیایید فرض کنیم نمی‌توانید آن را با تغییر ورودی‌ها یا تنظیم صدا جدا کنید. بعدش چی شد؟ خوب، به این معنی است که تقریباً مطمئناً یک حلقه زمین دارید، و این بدان معنی است که برای تعمیر آن به یک یا دو قطعه تجهیزات نیاز خواهید داشت. اگر منبع تلویزیون کابلی شما باشد، به ترانسفورماتور ایزوله مانند این نیاز دارید. اگر منبع چیز دیگری است، یک جداساز زمینی مانند را امتحان کنید.

کار نکردن کنترل از راه دور

ریموت های جهانی عالی هستند. آنها جایگزین هزاران ابزار کوچک دیگر می شوند که برای کنترل زندگی صوتی خود به آن نیاز دارید، اما هر چند وقت یکبار، شما را ناکام می گذارند. اول از همه: بیایید چیزهای بدیهی را حذف کنیم. بررسی کنید که باتری ها شارژ داشته باشند، منبع صحیح را انتخاب کرده اید، و چیزی بین ریموت و گیرنده شما وجود ندارد. اگر گیرنده خود را در کابینت یا کمد قرار دهید، ممکن است این اتفاق بیفتد، که خطای رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. با فرض اینکه همه آن چیزها درهم و برهم هستند، وقت آن است که فنی شوید.

آنلاین شوید و ببینید که آیا کنترل از راه دور شما از مادون قرمز (IR) یا فرکانس رادیویی (RF) استفاده می کند. همین کار را برای گیرنده خود انجام دهید. گیرنده‌ای که از RF استفاده می‌کند نمی‌تواند کنترلی را که از IR استفاده می‌کند انتخاب کند، و اگر در نهایت با عدم تطابق مواجه شده باشید، به راحتی ناامید می‌شوید. به خصوص اگر به تازگی کنترل از راه دور را خریداری کرده اید و نمی خواهید مشکلات مربوط به بازگشت را تحمل کنید. خبر خوب این است که در بسیاری از موارد، می توانید این تنظیمات را روی خود گیرنده خود تغییر دهید. اگر نمی توانید، ابزارهای زیادی وجود دارند که از IR به RF یا برعکس تبدیل می شوند.

نداشتن باس در بلندگوها

زمانی را به یاد بیاورید که در مورد فرکانس ها و تنظیمات متقاطع صحبت کردیم. این باید اولین بار در چک لیست شما باشد. تنظیم کراس اوور ساب ووفر شما اغلب می تواند تفاوت چشمگیری در نحوه درک بیس شما ایجاد کند. همانطور که قبلاً گفتیم، از ۸۰ هرتز شروع کنید و از آنجا بروید. اگر هنوز بهبودی ندیده اید، ممکن است مشکل اتصال باشد. به عنوان مرجع، یک کابل RCA از گیرنده شما به ساب ووفر شما باید از آن مراقبت کند. اگر هیچ‌کدام از اینها جواب نمی‌دهند، به احتمال زیاد مشکل از محل قرارگیری است.

هنگام کار با ساب ووفر باید به چند نکته توجه داشته باشید. به طور سنتی، رایج ترین مکان ها برای قرار دادن ساب ووفر در گوشه ای از اتاق، دور از دیوارها است. زیر و در مجاورت بلندگوهای جلو؛ یا به سمت موقعیت شنیداری خود. اگر می‌خواهید بیس خود را افزایش دهید، اینها اولین مکان‌هایی هستند که باید امتحان کنید. اگر کار نکرد، وقت آن است که یک ترفند قدیمی را امتحان کنید که دوستداران فرعی مدتی است از آن استفاده می کنند. زیر را که هنوز متصل است بردارید و آن را در موقعیت گوش دادن خود قرار دهید. چیزی سنگین را روی باس پخش کنید، سپس – و منظور ما واقعاً این است – روی زمین بخزید و متوجه شوید که باس در کجا برجسته تر است. ساب ووفر را در آنجا قرار دهید. این یک ترفند قدیمی است، اما امتحان شده و درست است.

۱۰ تاخیر بین صدا و تصویر

این یکی از رایج ترین و آزاردهنده ترین مسائل در دنیای سینمای خانگی سامسونگ است. آنقدر رایج است که بسیاری از تولید کنندگان حتی یک ویژگی منوی خاص را برای مقابله با آن در نظر می گیرند. به طور خلاصه، وقتی صدای شما قبل از تصویر شما می آید، به این دلیل است که پردازش ویدیو کمی بیش از حد طول می کشد. این بدان معنی است که صدا قبل از تصویر آماده است و بازیگران روی صفحه قبل از حرکت دهانشان صحبت می کنند. عمیقاً تحریک کننده است

خوشبختانه، رفع آن نیز آسان است. در منوی روی صفحه تلویزیون یا گیرنده خود به دنبال ویژگی با عنوان تاخیر صدا بگردید. هر بار آن را چند میلی ثانیه تنظیم کنید تا صدا و تصویر مطابقت پیدا کنند. راهنمای بسیار دقیق تری برای انجام این کار در اینجا پیدا خواهید کرد، که همچنین شامل گزینه هایی برای زمانی که این کار کاملاً کار نمی کند، می باشد. به هر حال، اگر تصویر قبل از صدا باشد، ممکن است مشکلات عمیق تری داشته باشید. خوشبختانه، این راهنمای کامل در این مورد نیز کمک خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: حل مشکلات رایج سینمای خانگی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =