نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شایع ترین خرابی لوازم خانگی

با توجه به گزارشات مصرف کننده، در اینجا برخی از رایج ترین مشکلات و تعمیرات لوازم خانگی برای پشتیبانی از نتایج ذکر شده است.

به عنوان صاحب خانه، شما به لوازم خانگی خود وابسته هستید تا به راحتی کار کنند تا بتوانید با حداقل اختلالات در زندگی زندگی کنید. متأسفانه، هیچ چیز برای همیشه دوام نمی آورد، و این در مورد لوازم خانگی دو برابر می شود. طول عمر یخچال ها، ظروف، مایکروویو، ماشین های ظرفشویی و سایر لوازم خانگی محدود است و وقتی خراب می شوند، باید فوراً آنها را تعمیر کنید.

ضمانت نامه خانگی می تواند به شما در تامین هزینه های خرابی غیرمنتظره دستگاه کمک کند. وقتی گارانتی خانگی را انتخاب می کنید، سیستم ها و لوازم خانگی تحت پوشش شما، بدون توجه به سن آنها، مورد مراقبت قرار می گیرند. لوازم تکراری – مانند یخچال دوم در گاراژ شما – نیز پوشانده شده است.

هر وسیله ای می تواند خراب شود، اما برخی بیشتر از بقیه این کار را می کنند. تیم تحقیق Survey در Consumer Reports داده های خرابی بیش از ۳۸۱،۰۰۰ دستگاه خریداری شده بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ را جمع آوری کرده است. در اینجا برخی از رایج ترین خرابی های لوازم خانگی گزارش شده توسط مصرف کنندگان آورده شده است.

محدوده

طبق گزارشات مصرف کننده، ۶ درصد از صاحبان خانه مشکلات روشن نشدن یا گرم شدن اجاق گاز یا اجاق گاز را گزارش کرده اند و همین تعداد نیز مشکل گرم نشدن اجاق گاز را گزارش کرده اند. در محدوده گاز، معمولاً این سیستم جرقه زنی است که خراب می شود. مشکلات مشعل های گاز نیز شایع است.

در هر دو محدوده الکتریکی و گاز، سنسور دمای فر (که اطلاعات دما را برای تنظیم دمای فر جمع آوری می کند) یا عنصر پخت فر (که فر را گرم می کند) به احتمال زیاد خراب می شود. غالباً سیستم جرقه زنی مشعلهای گاز با بقایای مواد غذایی مسدود می شود و می توان آن را با صابون و آب گرم تمیز کرد.

یخچال و فریزر

اگر یخچالی دارید با یخ یا دستگاه پخش آب، احتمالاً از تهیه آب تازه، سرد و یخ در صورت نیاز لذت می برید – اما احتمالاً آنقدر هیجان زده نیستید که بدانید آب و یخ ساز شما محتمل ترین قسمت یخچال شما است. با شکایت ۱۷ درصد از اعضای Consumer Reports از یک توزیع کننده که کار خود را متوقف می کند شکایت دارند. ۱۳ درصد از یخ ساز که دیگر یخ نمی سازد شکایت دارند. ۷ درصد تجمع یخ در یخچال و ۶ درصد نشت آب و ۵ درصد می گویند یخچال سرد نمی شود. یخ ساز، موتور فن اواپراتور و ترموستات از عوامل اصلی خرابی هستند.

ماشین های ظرفشویی

آیا تا به حال ماشین ظرفشویی خود را بعد از یک چرخه باز کرده اید و متوجه شده اید که ظروف شما هنوز تمیز نیستند؟ ۱۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اشاره کردند که ماشین ظرفشویی آنها تمیز کردن ظروف را به درستی متوقف کرده است، در حالی که ۹ درصد گفتند که دیگر به درستی خشک نمی شود و ۷ درصد نیز گفته اند که دیگر به درستی تخلیه نمی شود. همانند مشکلات مشعل برد، برخی از مشکلات ماشین ظرفشویی را می توانید با تمیز کردن فیلترها یا بازوهای سمپاش در خانه برطرف کنید.

با این حال، اگر به قطعه جدیدی برای ماشین ظرفشویی خود نیاز دارید، به احتمال زیاد این دریچه ورودی است که اجازه می دهد آب به داخل ماشین ظرفشویی شما جریان یابد. بازوی شستشو، که قفسه های ظرف را با آب اسپری می کند. پمپ تخلیه، که ماشین ظرفشویی شما را از آب کثیف خالی می کند. یا پمپ گردش خون، که وظیفه پاشش آب به زور از بازوی شستشو برای تمیز کردن ظروف را بر عهده دارد.

ماشین لباس شویی و خشک کن

این روزها ماشین های لباسشویی با بار جلو محبوبیت زیادی دارد، اما ۱۴ درصد از مشتریانی که در مورد ماشین لباسشویی خود نظرسنجی کرده اند از وجود کپک در اطراف درب جلو شکایت کرده اند. می توانید با استفاده از یک چرخه داغ با جوش شیرین و سرکه و خشک کردن قسمت داخلی درام و همچنین مهر و موم در و درب، با یک پارچه خشک و تمیز، ماشین لباسشویی را که بارگیری می کند، تمیز کنید. با خشک کردن مهر و موم درب خود پس از هر بار بارگیری، از تکرار کپک جلوگیری کنید و شستشوی سرکه را ماهانه تکرار کنید.

درهای کپک زده تنها مشکلی نیستند که صاحبان ماشین لباسشویی گزارش کرده اند. در بین دارندگان دو مدل بارگذاری بالا و جلو، ۶ درصد شکایت داشتند که چرخاندن درام به درستی یا اصلاً متوقف شده است. ۵ درصد گزارش داده اند که ماشین لباسشویی دیگر به درستی تخلیه نمی شود – اگر این اتفاق برای شما بیفتد، ممکن است پس از بازکردن گرفتگی شلنگ تخلیه، خودتان بتوانید آن را تخلیه کنید. ۴ درصد از افراد مورد بررسی از کنترل پنل معیوب و ۳ درصد از نشت آب از دستگاه گزارش کردند.

مواردی که ممکن است بر روی ماشین لباسشویی شما بشکند شامل در یا درب سوئیچ است که باعث می شود در هنگام باز شدن درب از چرخاندن درام جلوگیری کند. پمپ تخلیه و یاطاقان وان نیز از علل شایع خرابی ماشین لباسشویی هستند. با این حال، Consumer Reports می گوید گران ترین مشکل برای تعمیر، کنترل پنل معیوب است.

۱۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از خشک نکردن کامل لباس های خشک کن شکایت کردند. ممکن است بتوانید خودتان این مشکل را با تمیز کردن محل پرز یا تمیز کردن دریچه خشک کن خود برطرف کنید. ۷ درصد خرابی غلطک، موتور یا تسمه درام را گزارش کرده اند. مواردی که در خشک کن ها تمایل به خراب شدن دارند شامل فیوز حرارتی است که از گرم شدن بیش از حد خشک کن جلوگیری می کند. خرابی عنصر گرمایش نیز متداول است، همچنین درام مهر و موم معیوب.

مایکروویو داخلی

مایکروویوها آماده سازی وعده های غذایی را سریع جلوه می دهند، اما نه زمانی که خراب می شوند. ۵ درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی، کنترل پنل را خراب کرده اند، در حالی که ۴ درصد یا صدای زیاد، ناتوانی در گرم کردن کافی غذا یا شکستگی درب که قفل یا بسته نمی شود را گزارش کرده اند. ۲ درصد از عدم چرخش صفحه گردان یا کار نکردن فن اگزوز شکایت کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =