نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چاپ خطوط سیاه روی کاغذ توسط پرینتر سامسونگ

خطوط سیاه روی کاغذ در حین پرینت گرفتن، گاهی نقش بستن خطوط سیاه روی صفحات، آن هم در حین یک کار مهم، که زمان کمی نیز برای ارائه آن دارید، می تواند، باعث مشکلات و ریختن اعصابتان به هم شود، که این مشکل در پرینترها جزو یکی از شایع ترین مشکلات بوده و بسیاری از مردم آن را تجربه می نمایند و معمولا هنگامی رخ می دهد، که شما نیازمند چاپ خوب یک مطلب بوده اید و دوست ندارید، این خطوط سیاه را بر روی کاغذتان ببینید ولی هیچ جای نگرانی وجود ندارد، شما می توانید آن را رفع نموده و از یک چاپ نرمال بهره مند شوید.

دلیل خطوط سیاه روی کاغذ پرینت شده، هنگام پرینت چیست؟

چندین دلیل باعث پرینت خطوط سیاه و یا ایجاد لکه‎هایی روی صفحه می شوند، که در زیر به آن، اشاره شده است:

  1. ایجاد خطوط سیاه یا اثراتی از آن در هر دو طرف و گاهی اوقات در وسط صفحه.
  2. بخشی از متن (همیشه در یک محل و یا در نقاط مختلف) چاپ نمی شود.
  3. وجود لکه‎های روی صفحه (همواره در یک محل و یا در نقاط مختلف)

خطوط سیاه یا اثراتی در هر دو طرف صفحه

درون پرینتر، انتقال کاغذ، توسط غلتک ها و یک قطعه فیلم می باشد، که نقش تسمه نقاله را (به نام کمربند انتقال) بازی می کند. این ایراد، زمانی رخ می دهد، که غلتک ها یا کمربند انتقال داخل پرینتر، نیاز به تمیز کردن دارد و کثیف می باشد و یا پودر تونر اضافی، آن را پوشانده باشد، که باعث می شود، تا در زمان عبور کاغذ از داخل پرینتر، “اثراتی” در صفحه از خود به جای گذارد.

خطوط سیاه روی کاغذ
خطوط سیاه روی کاغذ

در این ایراد، در هر دو طرف صفحه، اثرات آن، را می توان دید، در صورتی که اثرات یا لکه‎ها در سراسر صفحه یا حتی در وسط وجود داشته باشد، امکان دارد، که علت آن از آسیب دیدن کمربند انتقال، باشد، همچنین می تواند، علت آن، از چسبیدن یک لکه گرد و خاک یا تونر قدیمی بر روی یک غلتک یا کمربند انتقال، بوده، که به ایجاد خطی در قسمت پایین کاغذ منجر می شود.

رفع مشکل خطوط سیاه یا اثراتی در هر دو طرف صفحه

  1. با برداشتن یک تکه پارچه بدون پرز و با استفاده از دستکش‎های لاستیکی (برای تماس نداشتن تونر با دستانتان)، مقداری الکل ایزوپروپیل را برداشته و با استفاده از یک برس نرم رنگ آمیزی، به تمیز کردن هر غلتک لاستیکی، که توانایی برداشتن آن، را به آسانی دارید، بپردازید.
  2. توسط یک جاروبرقی، به خارج کردن همه ذرات تونر پخش شده در داخل پرینتر، بپردازید.
  3. به آرامی، کمربند انتقال را توسط یک پارچه‎ی بدون پرز، را پاک نمایید (البته در همه پرینترها موجود نمی باشد).
  4. اگر موارد بالا، مشکل تان را حل نکرد، احتمال می رود که به عوض کردنِ غلتک انتقال / کمربند انتقال، نیاز دارید.

هشدار: حتما از دست زدن به کمربند انتقال، توسط انگشتان تان، خودداری کرده و از دستکش استفاده نمایید، در غیر این صورت وقتی علامتی روی آن بجا گذاشته شود، باعث بروز مشکلات چاپی بیشتری ‎خواهد شد. حتما این امر را جدی گرفته و اگر برای انجام این کار توانایی لازم را ندارید، از یک تکنسین پرینتر که در تمیز کردن پرینتر ماهر باشد، کمک بگیرید.

خطوط سیاه روی کاغذ
خطوط سیاه روی کاغذ

برای رفع برخی از خطوط در صفحات پرینت شده چه باید کرد؟

به طور معمول، ایجاد خطوط کمرنگ یا از دست رفته صفحه، توسط کارتریجی می باشد، که برداشتن مهر و موم آن به طور کامل انجام نشده و یا اینکه روی غلتکها یا یونیت درام چیزی چسبیده و در نتیجه به مسدود نمودن یک خط از تونر یا جوهر، به هنگام چاپ منجر خواهد شد.

  1. به بررسی هد چاپ، درام، کارتریج جوهر و یا کارتریج تونر پرداخته، تا از برداشتن مهر و موم در هنگام نصب اطمینان حاصل کرده و همچنین حباب های چسبنده پشت آن را، نیز چک نمایید.
  2. به تمیز کردن پرینتر بپردازید.
  3. به تعویض کارتریج درام یا تونر بپردازید.

هر یک از مراحل ذکر شده، باید به ترتیب انجام داده شوند و بعد از هر مرحله نیز باید یک پرینت گرفته شود، تا اگر نیازی به انجام تمام مراحل نبوده و مشکل تان برطرف شده، از ادامه دادن بقیه مراحل خودداری کنید.

راه حل هایی که در مطالب قبل، برای انواع مختلف مشکلات چاپ گفته شد، باید به رفع مشکلتان کمک کرده باشد، اما اگر هیچ یک از مراحل ذکر شده فایده نداشت، احتمالا پرینتر شما دارای مشکلی جدی بوده و باید از تکنسین ماشین های اداری کمک بگیرید.

ایجاد لکه‎های روی صفحه در یک محل و یا در نقاط مختلف

با دیدن لکه هایی روی صفحات کاغذ که همیشه در یک مکان اثر می گذارند، برخی از آسیب‎ها به درام و یا غلتک‎ها را گوشزد می کنند، که راهکارهایی برای رفع آن، وجود دارند، که در ادامه مطالب می توانید، آنها را مطالعه نمایید.

در این ایراد، در صورتی که، درام و یا غلتک، بر اثر انگشت یا خاک کثیف شده باشند، در هنگام عبور از فیوزر، سبب پاشیدن تونر، روی صفحه کاغذ، به شکل لکه می شوند، همچنین در صورتی که علامت ها در مکان‎های مختلف دیده شوند، احتمالا، اشکال از درام می باشد.

برطرف کردن لکه‎های روی صفحه

به داخل پرینتر نگاهی کرده و ببینید، گرد و خاکی بر روی درام نشسته ؟ و یا آیا غلتکی که می تواند، ایجاد کننده مشکل باشد، تمیز می باشد؟ بعد از آن، می توانید، به صورت پشت سر هم، به انجام مراحل زیر پرداخته و قبل از رفتن به مرحله بعد، یک پرینت تهیه نمایید، که این کار برای این است، تا بنوانید، به برطرف شدن مشکل تان پی ببرید.

  1. به تمیز کردن غلتک بپردازید.
  2. در صورت داشتن کارتریج تونر، به تعویض آن پرداخته، چرا که ناقص یا خراب بودن آن باعث بروز مشکل می شود.
  3. به تعویض یونیت درام بپردازید.
  4. به تعویض یونیت فیوزر بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =