دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در مورد تعمیر درایور نوری لپ تاپ چه می دانید؟

 DVD  رایتر یا درایو نوری یکی از قسمت های مهم لپ تاپ است که اجرای دی وی دی ها و سی دی های مختلف با آن امکان پذیر می شود. بسیاری از کاربران با این قطعه مشکل دارند و از عملکرد نادرست آن شاکی هستند. درایو نوری لپ تاپ با استفاده از فناوری لیزر و توسط یک لنز، اطلاعات را از روی سی دی و دی وی دی خوانده و برای کاربر به نمایش در می آورد.

مشکلات بسیاری اعم از خوانده نشدن دیسک، باز نشدن درب و … باعث می شود که دی وی دی رایتر نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض داشته باشد.

تشخیص زمان تعمیر درایو نوری لپ تاپ

از مشکلات شایع دی وی دی رایترها باز نشدن آنهاست. یعنی هر چقدر دکمه باز و بسته کردن را فشار می دهید، DVD  رایتر باز نمی شود. گاهی هم این قسمت بلافاصله بعد از باز شدن بسته شده و مشکلاتی را برای شما ایجاد می کند.

بعضی از کاربران چنین عنوان می کنند که دی وی دی رایتر لپ تاپ شان بعد از نصب ویندوز ۱۰ دچار مشکل شده و مثل قبل کار نمی کند. همه این موارد، احتمال دارد ناشی از خرابی بخش های داخلی دستگاه باشند که در این صورت، نیاز به تعمیر درایو نوری لپ تاپ خواهد بود. اگر هر یک از موارد ذکر شده را مشاهده کردید و شاهد تداوم آنها بودید، بهتر است هرچه زودتر برای ترمیم یا تعویض دی وی دی رایتر لپ تاپ خود به شکل حرفه ای اقدام کنید.

تعمیر درایو نوری لپ تاپ چگونه انجام می شود؟

برای تعمیر این قطعه اقدامات مختلفی انجام می شود. بسته به این که این بخش چقدر آسیب دیده، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض و یا تمیز کردن اجزاء آن باشد. یکی از اقداماتی که برای رفع مشکلات این بخش انجام می شود، تمیز کردن لنز است. این کار معمولا وقتی انجام می شود که پس از مدتی دی وی دی رایتر لپ تاپ شما سی دی ها را نمی خواند. خود شما هم می توانید با استفاده از پنبه و الکل لنز را تمیز کنید. روش دیگر برای تعمیر درایو نوری لپ تاپ ، افزایش شدت مقاومت است.

تعویض DVD رایتر لپ تاپ

برخی مواقع دیده شده علیرغم تلاش تعمیرکاران، امکان تعمیر درایو نوری لپ تاپ وجود ندارد. در این صورت باید این قطعه با یک دی وی دی رایتر جدید تعویض شود. به طور کلی تعمیرکار برای تعویض این قطعه اول کابل شارژر را از لپ تاپ جدا می کند و باتری را بیرون می آورد.

پس از باز کردن پنل پشتی، دی وی دی رایتر یا همان درایو نوری لپ تاپ جدا قابل دسترسی خواهد بود. در مرحله بعدی پیچ های نگه دارنده درایو نوری می شوند تا این قطعه از دستگاه خارج شود. سپس تکنسین DVD رایتر معیوب را بیرون آورده و نمونه جدید را جایگزین آن می کند. در صورت استفاده از قطعه اورجینال و نصب درست و بی نقص، می توانید بدون هیچ نگرانی از دی وی دی رایتر لپ تاپ تان استفاده کنید.

تعمیرات لپ تاپ تخصصی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شانزده =