نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خنک نشدن یخچال. شما به یخچال سامسونگ خود وابسته هستید تا غذای خود را خنک و تازه نگه دارد. فهمیدن اینکه یخچال سامسونگ شما به درستی خنک نمی شود می تواند هشدار دهنده باشد، اما لزوماً به این معنی نیست که نیاز به تعویض دارد. در زیر، برخی از دلایل احتمالی خنک نشدن یخچال سامسونگ شما و کارهایی که می توانید در مورد آن انجام دهید را توضیح خواهیم داد.

خنک نشدن یخچال

۸ دلیل اصلی برای سرد نکردن یخچال سامسونگ شما به اندازه کافی یا به درستی

سرد نشدن یخچال سامسونگ شما به درستی می تواند نگران کننده باشد، اما خبر خوب این است که ممکن است اغلب اوقات علت آن یک رفع سریع و آسان باشد. اگر به نظر می رسد یخچال سامسونگ شما به طور ناگهانی خنک می شود، برخی از دلایل رایج – از ساده ترین به سخت ترین برای تعمیر فهرست شده است – می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • منبع برق خاموش شده است
  • ترموستات به درستی تنظیم نشده است
  • دریچه های مسدود شده
  • کویل های کندانسور کثیف
  • واشرهای کثیف یا معیوب
  • فضای خالی کافی نیست
  • فن کندانسور شکسته یا گیر کرده است
  • برد مدار معیوب

در زیر راه‌هایی را برای عیب‌یابی این دلایل احتمالی سرد نشدن یخچال سامسونگ شما آنطور که تصور می‌شود، مورد بحث قرار می‌دهیم.

منبع تغذیه خاموش یا قطع شده

اگر یخچال سامسونگ شما خنک نمی‌شود، دوباره بررسی کنید که هنوز به پریز برق وصل است و کلیدی که لوازم آشپزخانه شما را تغذیه می‌کند در جعبه شکن خاموش نشده باشد. اگر یخچال سامسونگ خود را باز کردید و چراغ روشن نشد و خنک نشد، منبع برق را بررسی کنید.

ترموستات به درستی تنظیم نشده

دمای یخچال سامسونگ شما در حالت ایده آل باید بین ۳۲ درجه فارنهایت تا ۴۰ درجه فارنهایت برای عملکرد مطلوب حفظ شود. اگر خنک شدن یخچال سامسونگ شما متوقف شد، مطمئن شوید که ترموستات شما در آن محدوده تنظیم شده است. بسته به محل ترموستات یخچال سامسونگ شما، می‌تواند به راحتی تنظیمات را به طور تصادفی تغییر دهند یا مواد غذایی به سوئیچ برخورد کنند.

دریچه های مسدود شده در خنک نشدن یخچال

یخچال سامسونگ ها برای خنک شدن مناسب نیاز به جریان هوای مناسب دارند. اگر یخچال سامسونگ شما خنک نمی‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که مواد غذایی دریچه‌های یخچال سامسونگ و/یا محفظه‌های فریزر را مسدود کرده‌اند. پر کردن بیش از حد یخچال سامسونگ با مواد غذایی می تواند باعث مسدود شدن دریچه ها و جلوگیری از گردش مناسب هوای خنک شود. یخچال سامسونگ خود را به گونه ای سازماندهی کنید که جریان هوای مناسب را تضمین کند و وسایلی را که ممکن است دریچه ها را مسدود کرده است جابه جا کنید. در موارد کمتر، ممکن است دریچه فریزر شما یخ زده باشد. در این مورد، شما می خواهید یخ را بردارید.

کویل های کندانسور کثیف

با گذشت زمان، یخچال سامسونگ شما ممکن است گرد و غبار، خاک و سایر ذرات را روی کویل های کندانسور جمع کند. این کویل ها معمولاً در پایین یا پشت یخچال سامسونگ شما قرار دارند و ممکن است توسط مو یا گرد و غبار حیوانات خانگی مسدود شوند. کویل‌های مسدود شده می‌توانند خروج گرمای یخچال سامسونگ را دشوارتر کنند و ممکن است کمپرسور را سخت‌تر از حد نیاز کار کند. برای کمک به جلوگیری از این مشکل، اگر محیط اطراف یخچال سامسونگ شما به خصوص چرب یا گرد و غبار است، یا ترافیک قابل توجهی از حیوانات خانگی در خانه شما وجود دارد، توصیه می شود هر ۲ تا ۳ ماه یکبار کویل های خود را تمیز کنید.

واشرهای کثیف یا معیوب

مهر و موم نرم و انعطاف پذیری که در داخل درب یخچال سامسونگ شما (واشرها) وجود دارد، ممکن است به مرور زمان کثیف یا فرسوده شود، که ممکن است مانع از آب بندی مناسب یخچال سامسونگ شما شود. واشرها به جلوگیری از خروج هوای سرد کمک می کنند و در عوض آن را در محفظه یخچال سامسونگ نگه می دارند. اگر احساس کردید هوای سرد از یخچال سامسونگ شما خارج می شود، واشر و لبه های دستگاه خود را با یک اسفنج و آب گرم و صابون تمیز کنید.

اگر پس از تمیز کردن واشرهای شما، هوا همچنان خارج می‌شود و یخچال سامسونگ شما هنوز خنک نمی‌شود، سرویس را برنامه‌ریزی کنید تا تکنسین تشخیص دهد که آیا ممکن است تعویض واشر شما ضروری باشد یا خیر.

خالی نبودن فضای کافی

همانطور که یخچال سامسونگ ها فرآیند خنک سازی را طی می کنند، هنگامی که مبرد بخار به شکل مایع متراکم می شود، گرما آزاد می شود. یخچال سامسونگ شما به حداقل ½ اینچ فاصله در طرفین و ۱ اینچ در پشت نیاز دارد تا بتواند با عملکرد مطلوب کار کند. به دستورالعمل های نصب یخچال سامسونگ خود مراجعه کنید و بررسی کنید که فضای خالی مناسبی برای خنک شدن موثر یخچال سامسونگ خود دارید. اصول سازماندهی یخچال سامسونگ و بهترین راه برای سازماندهی یخچال سامسونگ ساید بای ساید را بیاموزید.

فن کندانسور شکسته یا گیر کرده

اکثر یخچال سامسونگ ها حداقل دارای یک فن هستند که معمولاً در پشت دستگاه قرار دارد. این فن کویل های کندانسور را خنک نگه می دارد و به نوبه خود از گرم شدن بیش از حد کمپرسور جلوگیری می کند. اگر متوجه شدید که فن شما از کار افتاده است، بهتر است برای تعمیر با یک متخصص مشورت کنید.

برد مدار معیوب در خنک نشدن یخچال

برد مدار در اصل مغز یخچال سامسونگ است که همه چیز را از تنظیم دما گرفته تا تامین انرژی بخش های جداگانه را کنترل می کند. اگر بعد از بررسی علل مختلف احتمالی و عیب یابی یخچال سامسونگ شما هنوز به درستی خنک نمی شود، ممکن است یک برد مدار معیوب داشته باشید. جایگزینی آنها می تواند گران باشد، بنابراین استخدام یک متخصص برای تشخیص و تعمیر ممکن است مطمئن ترین شرط شما باشد.

علت کار نکردن یخچال سامسونگ

اگر فریزر شما خنک است اما یخچال سامسونگ شما خنک نیست، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد، از جمله:

  • فن اواپراتور معیوب یا گیر کرده است
  • کنترل دمپر ممکن است گیر کرده یا در وضعیت بسته باشد
  • ترمیستور معیوب دما را به درستی نمی خواند
  • برد مدار دما نیاز به تعویض دارد

در حالی که اکثر اینها می توانند یک تعمیر نسبتاً ساده داشته باشند و می توانند به طور مشابه با سرد نشدن یخچال سامسونگ شما مورد بررسی قرار گیرند، توجه داشته باشید که اگر این قطعات را بررسی کنید و همه آنها به درستی کار می کنند، ممکن است برد مدار شما نیاز به تعویض داشته باشد و باید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر سرد بودن یخچال سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفت =