دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ/ بسیاری از خرابی ها ممکن است در تلویزیون رخ دهد. با این وجود، شناسایی سیگنال‌ها برای یافتن منشأ عیب و در نتیجه یافتن راه‌حل‌های مربوطه برای تلاش دوباره برای درست کار کردن آن ضروری است. در میان سیگنال ها، به ویژه چراغ قرمز چشمک زن را خواهید دید. سپس تلویزیون شما یک پیام بسیار واضح برای شما ارسال می کند: یک نقص مانع از روشن شدن آن می شود. خب این مشکل چی میتونه باشه؟ و با اینکه تلویزیون سامسونگ شما دیگر روشن نمی شود و LED قرمز چشمک می زند چه کار کنیم؟ پاسخ ها را در این مقاله بیابید.

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

وقتی تلویزیون سامسونگ روشن نمی شود و LED قرمز چشمک می زند چه کار کنم؟

وقتی تلویزیون سامسونگ شما دیگر روشن نمی‌شود و LED قرمز چشمک می‌زند، می‌تواند نشانه‌ای از نقص پردازنده یا نرم‌افزار باشد. اولین واکنشی که باید داشته باشید این است که برای رفع این نقص های احتمالی که از روشن شدن تلویزیون شما جلوگیری می کند، به تنظیم مجدد الکتریکی بروید. برای انجام این :

  • سیم تلویزیون سامسونگ خود را از پریز جدا کنید
  • ۲ دقیقه صبر کنید
  • سیم را دوباره به پریز دیواری (بدون چندین سوکت) وصل کنید.

اگر تلویزیون سامسونگ شما همچنان روشن نمی‌شود، به عیب‌یابی ادامه دهید. اگر چراغ قرمز دیگر چشمک نمی زند اما تلویزیون شما هنوز کار نمی کند، این مقاله را بخوانید.

برای روشن کردن تلویزیون سامسونگ از سشوار استفاده کنید

هنگامی که تلویزیون سامسونگ شما روشن نمی شود و LED قرمز چشمک می زند، یک ترفند نسبتا موثر استفاده از سشوار برای روشن کردن مجدد آن است.

در واقع، اغلب اوقات، چراغ قرمز چشمک زن به این معنی است که یک قطعه داخلی معیوب است و در بیشتر موارد خازن ها هستند (به بخش بعدی این مقاله مراجعه کنید). برای کمک به آنها با وجود از دست دادن ارزش خود، باید آنها را گرم کرد. سشوار به لطف هوای گرمی که پخش می کند این نقش را بر عهده می گیرد.

برای اجرای این تکنیک مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سشوار را نزدیک تلویزیون سامسونگ خود وصل کنید
  • آن را روشن کنید و دمنده آن را از طریق دریچه های پشت تلویزیون هدایت کنید
  • در حالی که تلویزیون شما دوباره روشن می شود، چند دقیقه ادامه دهید.
  • اگر این اتفاق نیفتاد، سعی کنید در حالی که سشوار را روشن نگه داشته اید و به سمت تلویزیون گرفته اید، دکمه «روشن» را روی کنترل از راه دور فشار دهید.

لطفا توجه داشته باشید که این راه حل موقتی است و هیچ چیز متعارفی در مورد آن ندارد. این یک نکته عیب یابی است. پس از آن، تعیین منبع مشکل که اغلب ناشی از خرابی خازن ها است، ضروری خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش بعدی راهنمای ما مراجعه کنید.

قطعات و قدرت را بررسی کنید

محتمل‌ترین علت این مشکل زمانی که تلویزیون سامسونگ شما روشن نمی‌شود و چراغ قرمز چشمک می‌زند این است که او دچار نقص قطعه داخلی یا مشکلی در فرآیند تغذیه آن شده است.

ابتدا، در اینجا بررسی‌های اساسی در رابطه با نقص منبع تغذیه وجود دارد:

  • بررسی کنید که کابل ها محکم در پورت ها قرار گرفته باشند و آسیبی ندیده باشند.
  • برای جلوگیری از مشکلات ولتاژ و تداخلی که می تواند باعث شود نوار برق را بردارید.
  • اگر مولتی متر دارید، بررسی کنید که ولتاژ در پریز دیوار به اندازه کافی بالا باشد.

اگر همه این پارامترها درست باشند، اکنون باید بررسی کنید که برد پاور و مادربرد کار می کنند. برای انجام این کار، باید با برداشتن پیچ های پشت تلویزیون سامسونگ خود را جدا کنید.

پس از برداشتن درب پشت تلویزیون سامسونگ ، موارد زیر را بررسی کنید:

۱/ به صورت چشمی بررسی کنید که هیچ قطعه ای روی مادربرد و روی برد منبع تغذیه آسیبی ندیده باشد. آنها نباید تغییر شکل داده، آسیب ببینند، ذوب شوند یا سوخته باشند. همچنین می توانید تست کنید که ولتاژ به لطف یک مولتی متر بر روی صفحات عبور می کند. اگر اندازه گیری نمایش داده نشد، منبع تغذیه معیوب است. سپس باید منبع مشکل را مشخص کرد و کارت یا قطعه خراب را جایگزین کرد. برای تخصص عمیق با یک متخصص تماس بگیرید.

۲/ بررسی کنید که خازن ها کار می کنند. در واقع، در اکثر موارد، وقتی تلویزیون سامسونگ دیگر روشن نمی‌شود و LED قرمز چشمک می‌زند، به این معنی است که یک خازن از کار افتاده است. خازن ها برای نوسان دادن تغییرات ولتاژ در مدار استفاده می شوند. بنابراین، آنها ولتاژ را ذخیره می کنند و زمانی که تلویزیون در حالت آماده به کار است یا کمی بالاتر زمانی که تلویزیون روشن است، آن را با شدت ثابت توزیع می کنند. به عبارت دیگر، آنها ولتاژ را ذخیره می کنند تا سپس آن را توزیع کنند و در نتیجه راه اندازی تلویزیون را تسهیل می کنند. هنگامی که آنها از کار می افتند، دیگر ولتاژ کافی برای راه اندازی آن را تحویل نمی دهند. خازن خراب در بالا متورم می شود. شما همچنین می توانید آن را از طریق یک مولتی متر اندازه گیری کنید. اگر یک یا چند مورد از آنها معیوب است، آنها را تعویض کنید.

عیب یابی مشکلات کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =