دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل هنگی لپ تاپ سامسونگ

به نظر می رسد هنگی لپ تاپ سامسونگ شما فقط در وسط کارهای مهم اتفاق می افتد، اینطور نیست؟ اگر لپ تاپ سامسونگ شما تقریباً کند شده است – یا کاملاً پاسخگو نیست – در اینجا نحوه بازیابی مشکل و جلوگیری از وقوع آن در آینده آورده شده است.

یک دقیقه به آن فرصت دهید تا به نتیجه برسد

اگر در حال انجام یک کار مخصوصاً با CPU هستید، گاهی اوقات همه چیز برای لحظه ای معلق می ماند و باعث می شود فکر کنید لپ تاپ سامسونگ شما برای همیشه یخ زده است، حتی اگر اینطور نباشد.

اگر به نظر می رسد که لپ تاپ سامسونگ شما کاملاً قفل شده است، چند دقیقه به آن فرصت دهید تا کاری را که انجام می دهد به پایان برساند. تعجب خواهید کرد که چند بار این واقعاً کار می کند، به خصوص اگر یک اتفاق تصادفی باشد (و نه یک مشکل مزمن). به طور مشابه، مطمئن شوید که ماوس شما به درستی کار می کند – ممکن است اتصال ماوس شما به تازگی قطع شده باشد یا باتری آن تمام شده باشد، که می تواند باعث ایجاد توهم یخ زدن کامپیوتر شما شود.

هنگی لپ تاپ

برنامه خراب را پاک کنید

اگر ویندوز بازیابی نشد (یا بعد از بازیابی دوباره شروع به یخ زدگی کرد)، وقت آن رسیده است که وفادار قدیمی را بشکنید: Ctrl + Alt + Delete. این ترکیب را روی صفحه کلید خود بزنید و گزینه Task Manager را از صفحه نمایش انتخاب کنید تا لیستی از برنامه های در حال اجرا را ببینید. کاربران مک می توانند از Command + Option + Escape برای باز کردن منوی مشابه استفاده کنند.

اگر هر یک از آنها پاسخ نمی دهد، آنها را انتخاب کنید و روی دکمه پایان کار کلیک کنید. اگر با یک حادثه مجزا سر و کار دارید، این تنها چیزی است که نیاز دارید. سیستم عامل شما باید به محض بستن برنامه مورد توجه قرار گیرد و برای ادامه کار می توانید آن را مجددا راه اندازی کنید.

با این حال، اگر به نظر می رسد لپ تاپ سامسونگ شما همیشه هنگام اجرای برنامه ثابت می ماند، ممکن است لازم باشد آن را حذف کنید و یک جایگزین پیدا کنید. اگر برنامه آنقدر فشرده است که منابع آن تمام می شود، ممکن است حتی نیاز به ارتقای سخت افزار خود داشته باشید.

هنگی لپ تاپ

Task Manager مرورگر خود را بررسی کنید

گاهی اوقات، لپ تاپ سامسونگ شما به خوبی کار می کند، اما مرورگر شما در صفحه خاصی گیر می کند. و وقتی بسیاری از کارهایی که ما در لپ تاپ سامسونگ‌ها انجام می‌دهیم به مرورگر محدود می‌شود، به نظر می‌رسد که کل لپ تاپ سامسونگ شما یخ می‌زند، در حالی که ممکن است فقط صفحه‌ای باشد که در آن هستید. در این سناریوها، Task Manager ویندوز ممکن است به شما بگوید که مرورگر شما پاسخ نمی دهد، اما اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد علت آن داشته باشید، باید عمیق تر جستجو کنید.

در کروم و اج، Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager مرورگر را ببینید. در فایرفاکس، می توانید روی دکمه منو کلیک کنید و به ابزارهای بیشتر > Task Manager بروید. این به شما فرآیندهای مختلف در حال اجرا در مرورگر شما را نشان می دهد، به طور بالقوه به شما اطلاعاتی در مورد اینکه چه صفحه یا برنامه افزودنی ممکن است مسدود شده باشد، یا از تعداد زیادی CPU و حافظه به شما می دهد.

همچنین ممکن است با یک برنامه افزودنی تضاد جدی داشته باشید – به عنوان مثال، من اخیراً مشکلی با افزونه Grammarly داشتم که Google Docs را دائماً مسدود می کند – بنابراین سعی کنید افزونه های مرورگر را غیرفعال کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر. امیدواریم که توسعه دهندگان، همانطور که به نظر می رسد Grammarly این کار را انجام داده است، اصلاحیه ای را صادر کنند.

راه اندازی مجدد را دوباره امتحان کنید

اگر حتی نمی توانید Task Manager را باز کنید، کامپیوتر شما واقعاً قفل شده است و تنها راه برای به حرکت درآوردن آن دوباره تنظیم مجدد سخت است. دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا کامپیوتر خاموش شود، سپس دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا از ابتدا پشتیبان‌گیری شود.

اگر در هنگام فریز کردن روی چیز مهمی کار می‌کردید، بسته به برنامه و نحوه مدیریت اسناد ذخیره‌نشده، ممکن است بتوانید آن را بازیابی کنید. به عنوان مثال، مایکروسافت ورد، اکسل و پاورپوینت پشتیبان‌های خود را در حین کار ذخیره می‌کنند و اغلب می‌توانید دفعه بعد که برنامه را باز می‌کنید، آنها را بازیابی کنید. همچنین می توانید به File > Info > Manage Document(s) > Recover Unsaved Document بروید.

لزوماً هر بار کار نمی‌کند، اما ارزش آن را دارد که هر برنامه‌ای که خراب شده را بررسی کنید تا ببینید آیا ویژگی مشابهی دارد یا خیر. اگر اینطور نیست، متأسفانه ممکن است در انجام دوباره برخی از آن کارها گیر کرده باشید.

هنگی لپ تاپ

مانیتور قابلیت اطمینان را بررسی کنید

اگر هنوز نمی توانید علت قفل شدن خود را مشخص کنید، باید عیب یابی بیشتری انجام دهید. در این مواقع، توصیه می‌کنم مانیتور قابلیت اطمینان ویندوز را بررسی کنید—این ابزاری است که کمتر شناخته شده و در گزارش خطا در تنظیمات ویندوز مدفون شده است. منوی Start را باز کنید، “reliability” را جستجو کنید و روی گزینه View reliability history که ظاهر می شود کلیک کنید.

نموداری از قابلیت اطمینان لپ تاپ سامسونگ شخصی خود در طول زمان، با گزارش های خرابی و سایر مشکلات در کنار به روز رسانی ها و برنامه های تازه نصب شده را مشاهده خواهید کرد.

اگر بتوانید خطایی را پیدا کنید که تقریباً همزمان با شروع مشکل انجماد شما فهرست شده است، Reliability Monitor به شما این امکان را می دهد که جزئیات فنی را مشاهده کنید یا پایگاه داده مایکروسافت را برای حل مشکل بررسی کنید. این جزئیات ممکن است دارای کدهای خطا باشد که می توانید برای اطلاعات بیشتر جستجو کنید. در همین حال، پایگاه داده مایکروسافت به ندرت کار می کند، اما چیزی است که باید امتحان کرد.

اگر این موارد کمکی نکرد، ممکن است از نمودار نیز برای اطلاع از اینکه چه برنامه‌ها یا به‌روزرسانی‌هایی قبل از شروع انجماد نصب شده‌اند، استفاده کنید. اگر یک برنامه یا به‌روزرسانی جدید دلیل آن به نظر می‌رسد، سعی کنید از System Restore استفاده کنید تا لپ تاپ سامسونگ خود را به حالت قبل از نصب برگردانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 5 =