دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ارور نوسیگنال در مانیتور / مانیتور­های سامسونگ جزو مانیتور­های پرطرفدار روز دنیا هستند، بسیاری از افراد که به دنبال تصاویر با کیفیت­‌تر و با ابعاد بزرگتر می­‌گردند از مانیتور­ها استفاده می­‌کنند. اما یک سری مشکلات در هنگام نصب یا استفاده از آن­ها می‌­تواند به وجود بیاید که به آن­ها می­‌پردازیم. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شده باشید نیز ارور نوسیگنال است، که در این مقاله به روش­‌های بررسی این موضوع و راه­‌حل­‌های آن می‌پردازیم. پس اگر شما هم چنین مشکلی دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

عیب‌یابی ارور نوسیگنال مانیتور سامسونگ

دلایل مختلفی باعث بروز ارور نوسیگنال در مانیتورها به خصوص محصولات شرکت سامسونگ می‌شوند که در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل و نحوه عیب‌یابی آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی اتصالات مانیتور

ابتدا در وصل کردن مانیتور به منبع الکتریکی ممکن است مشکل وجود داشته باشد که برق‌رسانی به درستی انجام نمی­‌شود. پس باید با بررسی اتصالات وروردی و خروجی مانیتور و یک بار قطع و وصل کردن آن­ها مطمئن شوید که مشکل این نیست.

استفاده از مبدل معیوب

استفاده از مبدل معیوب برای اتصال کابل HDMI به ورودی مانیتور می‌­تواند موجب ارور نوسیگنال شود.

در بعضی مانیتور­های سامسونگ نمی­توان کابل HDMI را مستقیم به مانیتور وصل کرد و نیاز است تا از مبدل استفاده شود. اگر مبدل شما معیوب باشد یا برق را به خوبی عبور ندهد انگار که اصلا آن را وصل نکرده‌­اید. پس این مورد را هم چک کنید.

درست نبودن منبع ورودی مانیتور

درون خود مانیتور باید منبع ورودی خود را انتخاب کنید اگر گزینه­‌ای را انتخاب کنید که سیم از آنجا به مانتیور شما وصل نباشد ارور نوسیگنال را نمایش می‌دهد.

ارور نوسیگنال در مانیتور

عدم تطابق وضوح تصویر با مانیتور

هر مانیتور یک توانایی برای نشان دادن وضوح تصویر دارد باید تصویری که انتخاب می­‌کنید تا روی آن ببینید با میزان وضوح تصویر خود مانیتور مطابق باشد.

به روزنبودن درایور کارت ‎‎گرافیک

هر کارت گرافیکی که روی سیستم خود قرار می­‌دهید به صورت نرم‌­افزاری درایوری نیاز دارد تا بتواند از آن استفاده کند. آپدیت نبودن درایور نصب شده نسبت به خود کارت گرافیک مشکل ایجاد می‌­کند. به عنوان مثال اگر یک درایور قدیمی را برای یک کارت گرافیک جدید نصب کنید.

خراب بودن پورت­‌های ورودی مانیتور

تا اینجای کار از سیم‌­های اتصالات، مبدل­‌ها صحبت کردیم. اما امکان دیگری که می‌­تواند موجب ارور نوسیگنال شود خراب بودن پورت ورودی خود مانیتور است که اگر درست کار نکند نمی‌­تواند برق را به خوبی منتقل کند برای همین خوب است این مورد را نیز چک کنید.

درست ‎جا نرفتن کارت گرافیک

اگر کارت گرافیک شما درست جا نرفته باشد نیز ممکن است ارور نوسیگنال بگیرید. چرا که شما کارت گرافیک را قرار دادید و فکر می‌­کنید که درست هم قرار دادید اما سیستم شما در حال استفاده از آن نیست بنابراین نیاز است تا مجددا چک کنید که کجای کار شما مشکل داشته است و مشکل را برطرف کنید.

تنظیمات اشتباه مانیتور

یکی دیگر از علت­‌های ارور نوسیگنال می‌­تواند اشتباه بودن تنظیمات مانیتور شما باشد که برای درست کردن این مورد نیاز دارید که مانیتور خود را ریست کنید.

در این مقاله به رفع مشکل ارور نوسیگنال مانیتور سامسونگ پرداختیم. ۸ دلیل را بررسی کردیم که باعث می­‌شود شما این ارور را روی صفحه مانیتور خود مشاهده کنید. برای مرور این ۸ علت را این جا بیان می­‌کنیم. عدم تطابق وضوح تصویر با مانیتور، استفاده از مبدل معیوب، درست نبودن منبع ورودی مانیتور، به روزنبودن درایور کارت گرافیک، خراب بودن پورت­‌های ورودی مانیتور، درست جا نرفتن کارت گرافیک، تنظیمات اشتباه مانیتور می‌­تواند موجب دیدن ارور نوسیگنال بر روی مانیتور شما بشود. با بررسی موارد بالا می‌­توانید خودتان از علت این ارور آگاه شوید و اگر چیزی باشد که با انجام این موارد نتوانید آن را انجام دهید می­‌توانید با مراجعه به مراکز تعمیرات مانیتور از افراد مجرب برای تشخیص مشکل مانیتور خود کمک بگیرید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

تعمیرات تخصصی تبلت سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =