دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سوسو زدن مانیتور سامسونگ / قابل مشاهده ترین و در عین حال اغلب نادیده گرفته شده ترین بخش هر سیستم کامپیوتری مانیتور سامسونگ است. جایی است که فیلم‌های شما پخش می‌شوند، صفحات گسترده‌تان نمایش داده می‌شوند و ماجراجویی‌های بازی‌تان در آنجا جان می‌گیرند.

توسعه و بهبود آهسته اما مطمئن مانیتور سامسونگهای LCD و LED در بیست سال گذشته، نمایشگرهای باکیفیت را حتی در محدودترین بودجه‌ها نیز در دسترس قرار داده است، تا جایی که نمایشگرهای قدیمی‌تر CRT تقریباً از بازار منقرض شده‌اند.

متأسفانه، سوسو زدن مانیتور سامسونگ مانیتور سامسونگهای CRT را در خاکستر تاریخ دنبال نکرده است. اگرچه مانیتور سامسونگهای جدید بسیار قابل اعتمادتر از فناوری قدیمی CRT هستند، اما هنوز هم امکان ایجاد سوسو زدن برای آنها وجود دارد. اما نترسید – اگر مانیتور سامسونگ رایانه شما شروع به سوسو زدن کرد، به این معنی نیست که به طور خودکار برای آن قطعه سخت افزاری پرده است.

این فقط می تواند به این معنی باشد که به روزرسانی درایور مورد نیاز است یا اینکه شما یا شخص دیگری قبلاً تغییراتی در پیکربندی ویندوز ایجاد کرده اید. در این مقاله، مانیتور سامسونگ سوسو زدن خود را عیب‌یابی می‌کنید تا بتوانید مشکل را پیدا کنید و مشکل را برطرف کنید.

سوسو زدن مانیتور سامسونگ

چرا یک مانیتور سامسونگ کامپیوتر سوسو می زند؟

حتی اگر نمایشگر روی صفحه کامپیوتر شما به نظر می رسد که یک تصویر ثابت است، اینطور نیست. در عوض، تصویر به طور مداوم با سرعتی سریع که چشمان شما قادر به درک آن نیستند، دوباره ترسیم و پاک می شود. یک صفحه نمایش مدرن می تواند تا ۱۰۰ بار در ثانیه یا حتی بیشتر به روز شود. این عمل به نرخ تازه سازی اشاره دارد و با هرتز اندازه گیری می شود.

وقتی به مشخصات مانیتور سامسونگ نگاه می کنید، عددی مانند ۶۰ هرتز، ۱۰۰ هرتز یا چیز دیگری را مشاهده خواهید کرد. این عدد نشان می‌دهد که در هر ثانیه چند بار به‌روزرسانی می‌شود. در یک مانیتور سامسونگ ۶۰ هرتزی، به روز رسانی صفحه نمایش ۶۰ بار در ثانیه اجرا می شود. یک مانیتور سامسونگ ۱۰۰ هرتزی ۱۰۰ بار در ثانیه تازه می شود. هرچه رفرش سریع‌تر باشد، نمایشگر سریع‌تر به تغییرات واکنش نشان می‌دهد و تجربه روان‌تر می‌شود. این نتیجه به همین دلیل است که تلویزیون‌های ۱۰۰ هرتزی بسیار محبوب شدند و چرا مانیتور سامسونگهای رایانه ۱۰۰ هرتزی برای بازی‌هایی که نمایشگر دائماً تغییر می‌کند ایده‌آل هستند.

افراد مختلف نسبت به دیگران حساسیت بیشتری نسبت به تازه کردن دارند. برخی از افراد می توانند مانیتور سامسونگهایی را با سرعت ۳۰ هرتز اجرا کنند و همچنان صفحه نمایشی کاملاً پایدار ببینند. افراد دیگر می‌توانند به‌روزرسانی را تشخیص دهند و آن را به صورت سوسو زدن ببینند.

مراحل رفع سوسو زدن مانیتور سامسونگ کامپیوتر

کابل مانیتور سامسونگ را بررسی کنید

هر دو سر کابل DVI مانیتور سامسونگ دارای پیچ هایی هستند که آنها را محکم در جای خود نگه می دارد، اما همه از آنها استفاده نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که هر دو انتهای کانکتورها ایمن هستند و آنها را محکم در جای خود نگه دارید. اگر ایمن کردن اتصال باعث رفع سوسو زدن نشد، ممکن است خود کابل معیوب باشد. یک یدکی بگیرید و آنها را عوض کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود یا خیر.

 پاور را بررسی کنید

بررسی کنید که هر دو سر کابل برق نیز ایمن باشد. شل شدن کابل برق گاهی اوقات می تواند باعث سوسو زدن صفحه نمایش شود و صدای وزوز اغلب با آن همراه است.

 تنظیمات نمایش را بررسی کنید

اگر به تازگی درایور گرافیک خود را به روز کرده اید، تنظیمات نمایشگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی تغییر نکرده است.

  1. روی یک فضای خالی روی دسکتاپ کلیک راست کرده و کارت گرافیک خود، NVIDIA Control Panel را در این مثال انتخاب کنید. گزینه منو بسته به سازنده کارت گرافیک شما متفاوت خواهد بود.
  2. در کنترل پنل گرافیکی، روی Change Resolution کلیک کنید. مانیتور سامسونگ سوسو زدن را در گزینه ها انتخاب کنید و مطمئن شوید که نرخ تازه سازی حداقل ۶۰ هرتز است. اگر مانیتور سامسونگ ۱۰۰ هرتزی دارید، آن را روی آن تنظیم کنید. هر تغییری را ذخیره کنید و دوباره تست کنید.

همچنین می توانید تنظیمات ویندوز ۱۰ را بررسی کنید.

  1. به تنظیمات بروید و روی System کلیک کنید.
  2. به پایین بروید و تنظیمات پیشرفته نمایشگر را انتخاب کنید.
  3. پیوند متنی ویژگی های آداپتور را در کادر مرکزی نمایش دهید.
  4. تب Monitor را انتخاب کنید و از آنجا نرخ تازه سازی را بررسی کنید.
  5. ۴. کارت گرافیک خود را بررسی کنید

مشکلات مربوط به کارت گرافیک گاهی اوقات می تواند باعث سوسو زدن مانیتور سامسونگ شود. این موقعیت ها غیرعادی هستند، اما یک احتمال است. اگر چند مانیتور سامسونگ دارید و تنها یک صفحه نمایش فعال است، مشکل از کارت گرافیک شما نیست. اگر همه مانیتور یا تنها مانیتور سامسونگ شما سوسو می زنند، ارزش بررسی سخت افزار و اتصالات را دارد.

بررسی کنید که کارت گرافیک شما آلودگی و گرد و غبار روی سطوح انباشته نداشته باشد. مطمئن شوید که فن خنک کننده کار می کند و همه فن های کیس در زمانی که باید می چرخند. از Speedfan یا یک برنامه مشابه برای نظارت بر دمای کارت خود استفاده کنید، زیرا گرمای بیش از حد عامل اصلی اکثر مشکلات کارت گرافیک است. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، ممکن است کارت گرافیک شما باعث سوسو زدن نمی شود.

 مانیتور سامسونگ را بررسی کنید

آخرین علت بالقوه سوسو زدن مانیتور سامسونگ کامپیوتر خود مانیتور سامسونگ است. می توانید با تغییر پورتی که استفاده می کنید، مانیتور سامسونگ را آزمایش کنید. اگر از اتصال DVI استفاده می کنید، از خروجی VGA یا DisplayPort استفاده کنید. اگر چیزی تغییر نکرد، ممکن است لازم باشد مانیتور سامسونگ دیگری را برای آزمایش قرض بگیرید. یا مانیتور سامسونگ خود را روی رایانه دیگری که می دانید خوب کار می کند آزمایش کنید. اگر مانیتور سامسونگ روی رایانه دیگری یا با اتصال سخت افزاری دیگر سوسو می زند، متأسفانه باید بگوییم که مانیتور سامسونگ شما احتمالاً عمر خود را به پایان رسانده است.

مانیتور سامسونگ قابل تعمیر هستند، اما هزینه تعمیر آن احتمالاً بیشتر از خرید یک مانیتور سامسونگ جدید است، مگر اینکه مانیتور سامسونگ شما بسیار پیشرفته و گران باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 18 =