دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل پاور تلویزیون در پنج مرحله

آیا می دانید هنگامی که تلویزیون روشن نمی شود باید چکار کرد؟ برای رفع مشکل پاور تلویزیون در زیر اقداماتی را ارائه می دهیم.

هر دستگاه الکتریکی می تواند با مشکلات برقی مواجه شود. این مشکلات می توانند ناشی از خرابی اجزای داخل تلویزیون، برق ناگهانی، یا مشکلات سیم کشی باشند.

مراحل رفع مشکل پاور تلویزیون

رفع مشکل پاور تلویزیون را در ۵ مرحله به شما توضیح می دهیم تا بتوانید در صورت مواجه با هر یک از آنها مشکلاتتان را رفع نمایید.

مشکلات برق ممکن است به خدمات یا تعویض قطعات داخلی تلویزیون نیاز داشته باشند. قبل از استفاده از گارانتی خدمات یا تعمیر کردن تلویزیون، از روشهای سریع زیر استفاده کرده تا تلویزیون کار کند. این مرحله ها سریع بوده و به هیچ ابزاری نیاز ندارند. این شانس وجود دارد که تلویزیون شما عرض چند دقیقه کار کند.

اگر تلویزیون مشکل برقی داشت باید چکار کرد؟

هر زمانی که صفحه تلویزیون تصویری نشان ندهد و صدا از اسپیکرها پخش نشود، احتمالا تلویزیون مشکل برقی دارد.

اکثر تلویزیونهای سامسونگ در سمت چپ پایین تلویزیون یک چراغ پاور دارند. این چراغ به هنگام زدن دکمه پاور روشن شده و ممکن است پس از چند لحظه خاموش شود. چراغ پاور حتی اگر تلویزیون روشن نباشد نیز ممکن است هنوز روشن باشد.

۱. بررسی کنید که نمایشگر هیچ تصویری را نشان نمی دهد

اگر تلویزیون یک صفحه سیاه را نشان می دهد بدین معنی نیست که تلویزیون روشن نیست. مشکل می تواند بدلیل منبع یا پنل باشد تا اینکه مشکل برقی باشد.

دکمه منوی روی ریموت و یا یک سمت تلویزیون را زده. اگر پس از زدن این دکمه، منوی تلویزیون روی صفحه دیده می شود پس تلویزیون روشن است و مشکل برقی ندارید. صفحه سیاه احتمالا ناشی از مشکل منبع مانند مشکل کابل یا خدمات ماهواری تلویزیون است.

۲. استفاده از دکمه پاور روی تلویزیون بجای ریموت

ممکن است فکر کنید مشکل ریموت مانند مشکل تلویزیون است. تلویزیون بخوبی کار می کند اما ریموت خراب است. از دکمه پاور در یک سمت تلویزیون استفاده کنید اگر که ریموت مشکل دارد.

گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که هیچ دکمه ای روی تلویزیونهای ویزیو وجود ندارد. تقریبا هر تلویزیون سامسونگ که در سال ۲۰۱۴ یا پس از آن ساخته شده دقیقا در پشت تلویزیون دارای دکمه پاور بوده که دسترسی به آن آسان است.

سمت چپ تلویزیون را نگاه کرده. دکمه پاور درست عقب تلویزیون است و ممکن است این همان چیزی باشد که باید برای کار کردن تلویزیون استفاده کنید.

دکمه on/off در تلویزیونهای قبل از سال ۲۰۱۴ در سمت چپ یا راست می باشد.

اگر این دکمه کار کند پس مشکل مربوط به ریموت می شود. شما ممکن است باتریهای جدید گذاشته و یا اینکه ممکن است چیزی سنسور IR روی تلویزیون را مسدود کرده باشد.

۳. چرخه برق تلویزیون

چرخه برق می تواند بسیاری از مشکلات تلویزیونهای سامسونگ را حل کند.

ابتدا سیم برق تلویزیون را از خروجی برق قطع و از دوشاخه در آورده. سپس دکمه پاور روی تلویزیون را به مدت ۱۰ ثانیه نگهدارید.

پس از ۱۰ ثانیه، تلویزیون روشن می شود.

۴. قراردادن مجد سیم برق

سیم برق شل ممکن است منجر به مشکل شود. سیم برق می تواند از اکثر تلویزیونهای سامسونگ جدا شود. این سیم با پت ها خانگی یا حرکت دادن تلویزیون به هنگام تمیز کردن می تواند به آسانی قطع شود.

سیم برق را از پشت تلویزیون در آورده، مجددا وصل کرده و سپس تلویزیون را تست نموده.

۵. تست کردن تلویزیون هنگامی که خروجی جدید وصل می شود

چک کنید که تلویزیون از خروجی دیوار استفاده می کند.

شما همیشه می خواهید تا تلویزیون با استفاده از دومین خروجی روشن شود. خروجی جدید را تست کرده حتی اگر سایر دستگاهها در اولین خروجی کار کنند.

سیم برق تلویزیون را به خروجی جدید وصل کرده که قبلا استفاده نشده است و سپس تلویزیون را تست کنید. از محافظ برق هنگام استفاده از خروجی برق جدید استفاده نکنید، زیرا این دستگاهها گاهی اوقات می توانند منبع مشکل باشند.

اگر تلویزیون اکنون کار می کند پس مشکل از خروجی اصلی است.

آیا تلویزیون روشن نمی شود؟

جای امیدواری است که تلویزیون شما پس از انجام یکی از مرحله های بالا روشن می شود.

اگر تلویزیون کار نمی کند پس باید تعمیر شود. شما ممکن است بتوانید تلویزیون را با گارانتی تعمیر کنید. پس با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید. شاید دیش ماهواره آسیب دیده، و اینگونه خدمات را می توانید از تکنسین ساسونگ سوال کنید. مرکز خدمات فنی تمام گزینه های احتمالی را برای تعمیر تلویزیون می گوید.

منبع: نمایندگی سامسونگ

6 دیدگاه دربارهٔ «رفع مشکل پاور تلویزیون»

  1. علی اکبر زارعی

    با سلام تلویزیون ال سی دی سامسونگ۴۰ اینچ مدل LA40C530 صفحه نمایش خاموشه ولی هر ۳۰ ثانیه یه با صدای پاور روشن شدن میاد بک لایت هم سالمه مشکل از چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. پشتیبانی آنلاین سامسونگ

      سلام باید بررسی بشه .
      تماس بگیرید کارشناس به محل اعزام بشه اگر قابل رفع باشه رفع میکنه در غیر اینصورت باید با دستگاه تست بشه

  2. سلام وقتتون بخیر تلویزیون ال ای دی ۴۲سامسونگ وقتی روشنش میکنم فقط ارم ابی سامسونگ میادبعدصفحه سیاه میشه وحتی باطری کنترل روهم عوض کردم ولی کلاا صفحه سیاه ست علتش چی میتونه باشه

    1. پشتیبانی آنلاین سامسونگ

      سلام. این مشکل باید توسط کارشناس بررسی شود و احتمالات زیادی در خصوص این ایراد هست

  3. سلام
    تلویزیون سامسونگ bu8000 تازه خریدم بعضی موقع ها کنترل کار نمیکنه دکمه پاور هم همزمان کار نمیکنه

  4. سلام تلویزیون ال ای دی ۵۰ سامسونگ هیچ مشکلی نداشت امروز خودبخود خاموش و روشن میشه کابل اتصال برق رو هم چند بار چک کردم مشکلی نبود ولی تا برق میزنم روشن میشه دوباره خاموش میشه دوباره بعد چند ثانیه روشن میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =