نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صدای زیاد کولر گازی

کولر گازی دستگاه پرمصرفیست که ممکن است ساعات زیادی از شبانه روز در حال کار باشد. این کارکرد بالا خود موجب پیدایش مشکلات مختلفی در دستگاه خواهد شود و نیازمند اقدامات تعمیراتی است. یکی از مواردی که افراد را به تعمیر کولر گازی و سرویس آن سوق می دهد، ایجاد صدای زیاد و ناهنجار از کولر است. صدای غیر معمول و آزاردهنده کولر گازی می تواند از کندانسور داخلی یا خارجی دستگاه نشات بگیرد. عموما در چنین شرایطی تعمیر بی نتیجه بوده و رفع صدای زیاد کولر گازی با تعویض چند قطعه معیوب همراه می شود. در این مقاله قصد داریم دلایل پیدایش مشکل صدای دادن کولر گازی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل اصلی صدای زیاد کولر گازی سامسونگ

لق بودن پایه های کندانسور

در صورتی که پایه های کندانسور یا مهره های پنل خارجی لق شده باشند، کولر گازی به هنگام کار سر و صدای زیادی ایجاد خواهد کرد. جهت رفع مشکل در این شرایط، فرآیند آچارکشی کندانسور باید انجام شود. با استفاده از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی سامسونگ می توانید از مشکلات ریز و درشت مرتبط با صدای زیاد کولر گازی سامسونگ رهایی پیدا کنید.

شکستگی فن کولر گازی

یکی دیگر از علل صدای زیاد کولر گازی، شکستگی فن و پره های آن است. این خرابی نیازمند تخصص تعمیرکاران می باشد. چرا که وضعیت پره های فن باید به دقت بررسی شود و در صورت وجود شکستگی، تعویض گردد. نمایندگی رسمی سامسونگ همواره آماده ی خدمت رسانی در راستای تعمیر و تعویض فن انواع کولرگازی های جدید و قدیم سامسونگ می باشد.

وجود جسم خارجی در کندانسور

یکی از اصلی ترین علل صدای زیاد کولر گازی، گیر کردن جسمی خارجی در کندانسور است. کندانسور یا پنل بیرونی کولر، یکی از دو بخش اصلی دستگاه است که عموما در محلی چون بالکن نصب می شود. اگر جسمی خارجی در این بخش گیر کند، صداهایی از کولر به گوش می رسد که پیش از این سابقه نداشته است. از طرفی، همواره امکان این وجود دارد که پرنده ها در این بخش لانه بسازند و یا سایر حیوانات در آن مخفی شوند. به هنگام شنیدن صدای ناهنجار از کولر سریعا آن را خاموش کنید، از برق بکشید و سپس داخل کندانسور را به دقت بررسی نمایید.

باز بودن قاب جلویی کولر گازی

گاهی غفلت در بستن قاب جلویی کولر گازی موجب صدا دادن این دستگاه می شود. اگر این درب، باز باشد، صداهایی شبیه به تق تق از دستگاه شنیده می شود. برای رفع مشکل در این حالت، کافی است درب جلویی کولر را ببندید.

تراز نبودن کولر گازی

تراز بودن کولر گازی موضوع با اهمیتی است که در شکل گیری عملیات خنک سازی دستگاه نقش دارد. طریقه ی نصب و تراز بودن کولر گازی از اولین عواملی است که باید در حین پیدایش مشکل صدا دادن کولر بررسی شود. اگر پنل های دستگاه تراز نباشند؛ به مرور زمان شاهد بروز صداهایی در کولر گازی خواهید بود.

اهمیت رفع اختلالات مرتبط با صدا دادن کولر گازی

صدای زیاد کولر گازی اختلال مهمی است که باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد. گاهی کاربر با چشم پوشی از صدای غیر عادی کولر باعث بروز مشکلات بسیار جدی در دستگاه می شود. صدای کولر می تواند دلایل بسیاری داشته باشد و نیازمند بررسی های تخصصی سرویس کاران مجرب است. علاوه بر موارد ذکر شده در بخش قبلی، عوامل دیگری هم در صدا دادن کولر گازی موثر هستند.

نصب نامناسب پنل داخلی، خرابی بوشن، تاب داشتن شفت موتور پروانه داخلی، معیوب بودن موتور بلوور، آلودگی بلوور و خارج شدن این قطعه از حالت بالانس، شکستگی در پایه ها و پره های بلوور، تعبیه نا مناسب بلوور بعد از سرویس یا تعمیر کولر گازی و مواردی از این دست، جز مشکلاتی هستند که می توانند منجر به ایجاد صداهای غیر عادی در هنگام کار این دستگاه شوند. تداوم این اختلالات فنی زمینه را برای پیدایش ایرادهای جدی تر در کولر فراهم کرده و هزینه ی تعمیرات را به شدت افزایش می دهد.

نمایندگی تعمیر کولر گازی سامسونگ

استفاده طولانی مدت از کولر گازی و عواملی چون نوسانات برق و فرسودگی قطعات داخلی می توانند موجب عدم کارکرد صحیح کولرهای گازی شوند. در این راستا نمایندگی تعمیر کولر گازی سامسونگ برترین گزینه انتخابی است. این مرکز با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته به یاری کاربران شتافته و کلیه ی اختلالات موجود در انواع کولرهای گازی سامسونگ را مطابق با پارامترهای اصولی و استاندارد مرتفع می سازد. خدمات تخصصی نمایندگی تعمیر کولر گازی سامسونگ براساس دانش به روز تکنسین های مجرب شکل گرفته و به همراه ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 20 =