دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشتی آب در ماشین لباسشویی. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است ماشین لباسشویی سامسونگ شروع به نشتی کند. برخی ممکن است راه حلی سریع باشند و برخی دیگر ممکن است به تماس خدمات نیاز داشته باشند. دلایل احتمالی نشتی ماشین لباسشویی سامسونگ خود را کشف کنید تا در مورد نحوه حل مشکل ایده بگیرید.

نشتی آب در ماشین لباسشویی

نشتی آب در ماشین لباسشویی

اگر آب از پایین دستگاه جمع شود، ممکن است یک پمپ آب آسیب دیده مسئول نشت ماشین لباسشویی سامسونگ شما باشد. پمپ آب در طول چرخه شستشو آب را به گردش در می آورد و پس از اتمام چرخه آب را از وان خارج می کند. برخی از ماشین ها یک پمپ دارند که آب را به گردش در می آورد و دیگری برای تخلیه، در حالی که برخی دیگر از یک لوله برای هر دو عملکرد استفاده می کنند.

سایر دلایل احتمالی برای نشتی واشر از پایین، معیوب بودن درزگیر وان واشر یا ترک خوردگی یا شل شدن لوله تخلیه است. ماشین لباسشویی سامسونگ شما دو وان دارد. یکی سوراخ دار و متحرک است تا آب بتواند در طول چرخه وارد و خارج شود، در حالی که وان دیگر از وان داخلی پشتیبانی می کند و در طول چرخه شستشو آب را نگه می دارد. اگر وان بیرونی معیوب باشد، ممکن است آب از دستگاه نشت کند. لوله تخلیه در نزدیکی پمپ آب قرار دارد و آب کثیف را به بیرون از وان شستشو می دهد. اگر این لوله آسیب ببیند، می تواند باعث ایجاد گودال آب در اطراف دستگاه شما شود.

نحوه رفع نشتی ماشین لباسشویی سامسونگ از پایین در حین پر شدن

اگر دستگاه شما در حین پر کردن یا هم زدن چرخه شستشو نشتی داشته باشد، ممکن است درزگیر وان آسیب دیده مقصر باشد و باید تعویض شود. واشرهایی که به دلیل پر شدن بیش از حد وان نشتی دارند، ممکن است سوئیچ سطح آب دچار مشکل شده باشند. برای بررسی اینکه آیا سوئیچ سطح آب علت نشتی است یا خیر، یک چرخه تست بار کوچک را اجرا کنید تا ببینید آیا واشر به سطح مناسب پر می شود یا خیر. اگر این دلیل نشت است، کمک حرفه ای توصیه می شود.

از پایین در حین چرخه چرخش

ماشین لباسشویی سامسونگ خارج از تعادل ممکن است باعث نشتی در طول چرخه چرخش شود. بررسی کنید که ماشین لباسشویی سامسونگ شما تراز باشد و پایه های تراز را تنظیم کنید تا ماشین متعادل شود. سایر علل احتمالی نشتی در طول چرخه چرخش، گرفتگی پمپ آب یا شلنگ تخلیه یا خرابی مهر و موم بین این دو قسمت است. اگر یکی از این موارد علت نشتی ماشین لباسشویی سامسونگ شما باشد، توصیه می‌شود که با یک تکنسین دارای مجوز تماس بگیرید.

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ با بارگیری از بالا دارید که در طول چرخه چرخش از بالا اسپری می کند، ممکن است واشر پوشش وان خراب شده باشد. این واشر پوشش بیرونی وان و وان را مهر و موم می کند تا آب در طول چرخه داخل دستگاه قفل شود.

از پایین در طول چرخه تخلیه

ماشین‌های لباسشویی سامسونگ که در طول چرخه تخلیه نشتی دارند، ممکن است گیره‌های شلنگ تخلیه، شلنگ شلنگ، شلنگ نشتی یا پمپ تخلیه خراب شده باشند. تعمیر و تعویض این قطعات به بهترین وجه به متخصصان واگذار می شود، بنابراین حتماً با یک تکنسین دارای مجوز برای انجام سرویس برنامه ریزی کنید.

نشتی شلنگ ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از شایع ترین دلایل نشتی واشر از پایین، نشتی در شیلنگ های پرکننده و تخلیه است. این شیلنگ ها ممکن است مسدود، پیچ خورده، آسیب دیده یا جدا شوند و در حین استفاده از ماشین لباسشویی سامسونگ شما نشت کنند.

نحوه رفع نشتی شلنگ ماشین لباسشویی سامسونگ

شیلنگ های پرکننده و تخلیه باید به طور ایمن به ماشین لباسشویی سامسونگ شما وصل شوند تا از نشتی جلوگیری شود. هر شیلنگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی به دستگاه وصل شده اند و مطمئن شوید که واشرهای شیلنگ های ورودی محکم در جای خود قرار دارند. اگر قسمتی شل شد، آن را سفت کنید.

شلنگ تخلیه را برای هر گونه پیچ خوردگی یا گرفتگی بررسی کنید، زیرا هر گونه گرفتگی می تواند آب پشتیبان ایجاد کند که منجر به ایستادن آب می شود. در نهایت، هر گونه علائم ساییدگی در شیلنگ های ماشین لباسشویی سامسونگ خود را بررسی کنید. اگر شکاف یا سوراخی پیدا کردید، شیلنگ باید تعویض شود.

چکیدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر وقتی ماشین لباسشویی سامسونگ شما خاموش است، آب می چکد، ممکن است در شیر ورودی ماشین لباسشویی سامسونگ مشکلی وجود داشته باشد. این شیر اجازه می دهد تا آب در طول چرخه شستشو به داخل وان جریان یابد.

جلوگیری از ریختن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ

برای تعیین اینکه آیا شیر ورودی واشر باعث می شود آب به داخل دستگاه شما چکه کند، دستگاه را از برق بکشید و آن را از دیوار جدا کنید. دریچه ورودی را در پشت واشر قرار دهید و آن را از نظر نشتی بررسی کنید. در صورت مشاهده ترک یا سوراخ، یک سرویس را با یک متخصص برای تعمیر برنامه ریزی کنید.

آب زیر درام ماشین لباسشویی سامسونگ

چند دلیل وجود دارد که چرا ممکن است آب در زیر درام شستشو جمع شود، مانند پیچ ​​خوردگی یا گرفتگی شیلنگ تخلیه یا اینکه مرتباً ماشین شما را با لباس های شسته شده بیش از حد بسته بندی می کند. اینها می توانند باعث انسداد شوند و آب نتواند به درستی از درام واشر تخلیه شود.

جلوگیری از ورود آب به زیر کاسه ماشین لباسشویی سامسونگ

می‌توانید با بررسی منظم شلنگ‌های ماشین لباسشویی سامسونگ خود از نظر پیچیدگی، گرفتگی یا علائم فرسودگی و برنامه‌ریزی تماس با یک متخصص برای تعمیر در صورت لزوم، از این مشکل جلوگیری کنید. راه دیگر برای جلوگیری از گیر افتادن آب در زیر درام شستشو، پرهیز از بسته بندی بیش از حد دستگاه هنگام بارگیری لباس های شسته شده است. هنگامی که درام شستشو بیش از حد پر می شود، واشرهای با بار بالا ممکن است چرخه چرخش ناکارآمدی داشته باشند.

چکه کردن ماشین لباسشویی سامسونگ از درب

اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی سامسونگ شما از درب یا درب چکه می کند، ممکن است درب یا درزگیرها آسیب ببینند. با گذشت زمان، درزگیرهای درب واشر ممکن است پاره یا پاره شوند و در طول چرخه شستشو، آب به بیرون نشت کند.

تعمیر درب ماشین لباسشویی سامسونگ

ابتدا درب یا درب ماشین لباسشویی سامسونگ را از نظر وجود ترک یا سوراخ بررسی کنید. اگر علت نشتی درب باشد، باید توسط متخصص تعویض شود. اگر به نظر نمی رسد درب آسیب دیده باشد، مهر و موم واشر را بررسی کنید. اگر متوجه پارگی یا پارگی در مهر و موم شدید، باید آن را تعویض کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه پشتیبان گیری از گوشی هوشمند سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 3 =