نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن و خاموش شدن مانیتور. اگر صفحه نمایش کامپیوتر شما روشن و خاموش می شود، می تواند نشانه ای از خرابی مانیتور سامسونگ باشد. با این حال، برخی از تنظیمات رایانه می‌توانند باعث سوسو زدن یا خاموش شدن مانیتور سامسونگ شوند. ویندوز ۷ به طور خودکار مانیتور سامسونگ را پس از مدت زمان مشخصی خاموش می کند و برخی تنظیمات صفحه نمایش می تواند فلاش تکراری ایجاد کند. در صورت شل بودن اتصالات کابل برق یا داده، ممکن است صفحه نمایش روشن و خاموش شود.

روشن و خاموش شدن مانیتور

تنظیمات باتری مانیتور در روشن و خاموش شدن مانیتور

روی نماد باتری موجود در سمت راست نوار وظیفه کلیک کنید. روی گزینه More Power Options کلیک کنید. روی «انتخاب چه زمانی برای خاموش کردن نمایشگر» کلیک کنید. منوهای کشویی کنار «Turn Off the Display» را به «Never» تغییر دهید، سپس روی «Save Changes» کلیک کنید. کلید لوگوی ویندوز را نگه دارید، سپس “D” را فشار دهید تا به دسکتاپ بروید. روی دسکتاپ کلیک راست کنید، سپس روی “رزولوشن صفحه” کلیک کنید.

روی “تنظیمات پیشرفته” کلیک کنید. به تب “مانیتور سامسونگ” بروید و نرخ تازه سازی را در محدوده ۷۲ هرتز تا ۸۵ هرتز انتخاب کنید. دوبار روی “OK” کلیک کنید.

خاموش کردن مانیتور

در صورت ادامه مشکل، دکمه پاور را فشار دهید تا مانیتور سامسونگ خاموش شود. کابل برق متصل به پشت صفحه را بررسی کنید. اگر کابل برق شل است، کانکتور را به داخل شیار برق پشت مانیتور سامسونگ فشار دهید تا زمانی که به مقاومت برخورد کنید.

اطمینان حاصل کنید که سر دیگر کابل برق کاملاً به پریز وصل است. اگر کابل برق به طور ایمن به پریز و مانیتور سامسونگ وصل شده است، اما صفحه همچنان روشن و خاموش می شود، از کابل برق دیگری استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل مربوط به خود کابل است یا خیر.

بررسی اتصالات پشت

اتصال کابل پشت کامپیوتر و پشت مانیتور سامسونگ را بررسی کنید. یک سر کابل ویدیو را دوباره به پشت مانیتور سامسونگ وصل کنید، سپس پیچ های شست را در جای خود محکم کنید. سر دیگر کابل ویدئو را دوباره به پشت کامپیوتر وصل کنید، سپس پیچ های شست را ببندید. در صورت ادامه مشکل، کابل ویدیو را تعویض کنید.

هنگامی که مانیتور سامسونگ خاموش می شود، چراغ نشانگر را بررسی کنید. اگر چراغ نشانگر سبز چشمک زن یا کهربایی درخشان است، ممکن است مشکل از صفحه نمایش نباشد، بلکه کامپیوتر باشد. هنگامی که مانیتور سامسونگ خاموش می شود، کابل ویدیو را جدا کنید. اگر پیامی مانند “No Signal Could Be Found” روی صفحه ظاهر شد، آداپتور ویدئو ممکن است مقصر باشد. اگر چراغ نشانگر خاموش باشد، به احتمال زیاد مانیتور سامسونگ معیوب است.

جلوگیری از سوسو زدن مانیتور سامسونگ

عیب یابی صفحه نمایش ال سی دی ۲۴ اینچی سامسونگ که در حال سوسو زدن است، می تواند شما را در مسیرهای مختلف قرار دهد، اما هر تست عیب یابی نسبتاً ساده است. سوسو زدن می تواند به تعدادی از وقفه های مختلف در نمایشگر ویدیو اشاره داشته باشد که برخی از آنها می تواند به معنای مشکل جدی در سخت افزار نمایشگر واقعی باشد.

بررسی کابل ها در روشن و خاموش شدن مانیتور

کابل های سیگنال ویدئویی را هم در انتهای مانیتور سامسونگ و هم در انتهای کامپیوتر دوباره وصل کنید. همچنین کابل را برای هر گونه شکستگی یا پیچ خوردگی که می تواند سیگنال ویدیویی را که به مانیتور سامسونگ می رسد قطع کند، بررسی کنید.

بررسی کنید که هیچ وسیله ای که ممکن است باعث تداخل فرکانس الکتریکی یا رادیویی در نزدیکی مانیتور سامسونگ شود وجود نداشته باشد. تداخل از این نوع می تواند باعث چیزی به نام “Hum bars” شود که اعوجاج افقی است که در مانیتور سامسونگ بالا و پایین می رود. این موارد معمولاً با وصل کردن مانیتور سامسونگ به محافظ برق یا پشتیبان باتری برطرف می شوند.

بررسی تنظیمات

با وارد کردن Device Manager از طریق کنترل پنل سیستم، درایور ویندوز مانیتور سامسونگ را به اجبار به روز کنید. در زیر عنوان مانیتور سامسونگ، باید یک مورد “PnP Monitor” را مشاهده کنید. روی آن کلیک راست کرده و “Update Driver” را انتخاب کنید. روی «بعدی» کلیک کنید تا به پایان جادوگر به‌روزرسانی برسید. به روز رسانی درایور می تواند گزینه های وضوح بیشتری را در تنظیمات صفحه نمایش ارائه دهد و به شما امکان می دهد صفحه نمایش را روی وضوح بهینه تنظیم کنید.

به تنظیمات صفحه نمایش ویندوز بروید و مطمئن شوید که رزولوشن روی تنظیمات بهینه برای مانیتور سامسونگ تنظیم شده است. برای یک مانیتور سامسونگ ۲۴ اینچی ASUS این ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ است و به نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز نیاز دارد. این تنظیمات را در تنظیمات آداپتور پیشرفته در ویندوز، در زبانه مانیتور سامسونگ انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: تنظیم و سوسو زدن صفحه مانیتور سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =