نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی مانیتور ال سی دی/ مانیتورهای پیشرفته امروزی که به فناوری LCD متکی هستند می توانند مشکلاتی از سوسو زدن تا گرم شدن بیش از حد را ایجاد کنند و مانیتورهای سامسونگ نیز از آن مصون نیستند. بسیاری از این مشکلات دائمی نیستند و ممکن است در پاسخ به اقدامات شما یا تغییرات محیطی رخ دهند. با درک نحوه عملکرد مانیتور LCD سامسونگ، می‌توانید مشکلات رایج را عیب‌یابی کرده و خودتان آن‌ها را اصلاح کنید تا وقفه‌ها در جریان کارتان به حداقل برسد.

مسائل قدرت در عیب یابی مانیتور ال سی دی

ممکن است رایانه شما به خوبی کار کند، اما زمانی که مانیتور شما در حین انجام یک کار مهم تجاری خالی می شود، ممکن است زمان و هزینه خود را از دست بدهید. اگر مانیتور شما تصویری نمایش نمی‌دهد، بررسی کنید که سیم برق از منبع تغذیه به ترمینال ورودی AC در سمت چپ مانیتور در پشت به خوبی وصل شده باشد. همچنین کلید برق اصلی مانیتور را که در کنار آن ترمینال قرار دارد، پیدا کرده و آن را روشن کنید. هنگامی که کلید اصلی برق را به طور مکرر روشن و خاموش می کنید، سامسونگ توصیه می کند که بین تغییر موقعیت سوئیچ پنج ثانیه یا بیشتر صبر کنید.

عیب یابی مانیتور ال سی دی

حالت آماده به کار تصادفی

مانیتور سامسونگ شما دارای ویژگی Adjustment Lock است که به شما امکان می دهد کلید پاور را غیرفعال کنید. با فشار دادن دکمه “Size” واحد کنترل از راه دور خود به مدت حدود پنج ثانیه و سپس فشار دادن کلیدهای پیمایش آن به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. سپس می توانید برای مشاهده منوی روی صفحه که آیتم منوی Adjustment Lock را نشان می دهد، “راست” را فشار دهید. کلیدهای پیکان منو را فشار دهید تا مقدار کنار آن مورد به خاموش تغییر کند.

حالت ورودی نادرست

نمایشگرهای LCD سامسونگ دارای چندین سوکت هستند که می توانید دستگاه های خارجی را به آنها متصل کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک کامپیوتر به ورودی HDMI و یک پخش کننده DVD وصل شده به مانیتور از طریق سه فیش ویدیوی جزء داشته باشید. برای اینکه یکی از این منابع ویدیویی روی مانیتور شما ظاهر شود، باید حالت ورودی صحیح را انتخاب کنید. این کار را با فشار دادن دکمه “ورودی” کنترل از راه دور انجام دهید تا لیستی از ورودی ها را روی صفحه مشاهده کنید. سپس می توانید کلیدهای پیمایش از راه دور را فشار دهید تا ورودی مورد نظر را برجسته کنید. با فشار دادن دکمه پیکان «راست»، آن ورودی انتخاب می شود. تنظیم نادرست حالت ورودی همچنین می تواند از پخش صدا از طریق مانیتور شما جلوگیری کند.

افزایش دما در عیب یابی مانیتور ال سی دی

اگر مانیتور شما صدای تق تق می دهد، یعنی پاپ کورن درست نمی کند. سامسونگ می گوید که این صدا طبیعی است و ممکن است در هنگام تغییر دما ایجاد شود. با این حال، اگر کلمه “دما” روی صفحه نمایش داده شود و مانیتور شما وارد حالت آماده به کار شود، LED پاور شما سبز و قرمز چشمک می زند. وقتی این اتفاق افتاد، مانیتور را از هر چیزی که ممکن است دریچه های آن را می پوشاند دور کنید. اگر چیزی مانع دریچه ها نشد، کلید برق را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. گرد و غبار داخل مانیتور نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود. اگر فکر می کنید که گرد و غبار ممکن است مشکلی باشد، با نماینده سامسونگ خود تماس بگیرید تا دستورالعمل های مربوط به حذف آن را دریافت کنید. دمای بالا همچنین می تواند باعث کاهش روشنایی مانیتور و ظاهر شدن عبارت “Auto Dimming” روی صفحه شود.

پیشنهاد مطالعه: بدون نمایشگر یا صفحه سیاه روی مانیتور سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هشت =