نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا یخچال سامسونگ سرد نمی کند

یخچال سامسونگ خنک نمی شود؟ در اینجا نحوه رفع یخچال و عیب یابی یخچال سامسونگ آمده است. این راهنمای گام به گام به شما نشان می دهد که چگونه مشکل را شناسایی کرده و احتمالاً حتی خودتان آن را برطرف کنید. حتی اگر تعمیر نیاز به یک حرفه ای داشته باشد، می توانید مشکل را به آنها نشان دهید و در وقت و هزینه آنها صرفه جویی کنید.

دلایل عدم کارکرد فریزر یخچال

دلایل متعددی وجود دارد که یخچال، شیر شما را سرد یا بستنی شما را یخ نزند. قبل از انجام تعمیرات پیچیده تر، اگر یخچال سامسونگ شما سرد نمی شود و فریزر شما کار نمی کند، این راه حل های ساده را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که یخچال سامسونگ به برق متصل است و برق می گیرد. وقتی در را باز می کنید باید چراغ روشن شود.
  • ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اشتباه خاموش نشده است. اگر ترموستات یخچال سامسونگ/فریزر شما کار نمی کند، این ترموستات ها را به راحتی در آمازون نصب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دریچه های پشت محفظه فریزر توسط جعبه های بستنی یا سبزیجات منجمد مسدود نشده باشند – دریچه ها باید تمیز باشند تا هوای سرد به گردش در آید.
  • سیم پیچ های زیر یا پشت یخچال سامسونگ را جاروبرقی بکشید. گرفتگی کویل ها می تواند باعث خنک شدن ضعیف شود.
  • بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ چیزی در فن کندانسور گیر نکرده است و آزادانه می چرخد ​​(مدل هایی که دارای سیم پیچ در پشت هستند فن ندارند). برای این کار یخچال سامسونگ را از برق بکشید و بیرون بیاورید. تیغه های فن را تمیز کرده و فن را با دست بچرخانید تا ببینید گیر کرده است. یخچال سامسونگ را به برق وصل کرده و مطمئن شوید که فن در هنگام کار کمپرسور کار می کند. اگر فن کار نمی کند، دستورالعمل های زیر را ببینید که نحوه تعویض آن را نشان می دهد.

یخچال سامسونگ

فن تبخیر کننده یخچال سامسونگ را تعویض کنید

در اینجا نکاتی برای عیب یابی یخچال سامسونگ آمده است که در صورت خنک شدن یخچال به شما کمک می کند تا مشکل را حل کنید. اگر می توانید صدای کمپرسور را بشنوید اما یخچال سامسونگ خنک نمی شود، به احتمال زیاد مشکل از سیم پیچ های اواپراتور مسدود شده از سرمازدگی یا یک فن اواپراتور گیر کرده یا خراب است. فن های اواپراتور اغلب وقتی شروع به خراب شدن می کنند جیغ می زنند یا جیغ می زنند.

تعویض فن اپراتور یخچال

اگر در هنگام بازکردن در فریزر صدا بیشتر شود، می دانید که این فن اواپراتور است. سیم پیچ ها و فن تبخیر کننده در پشت یک روکش در محفظه فریزر قرار دارند

مرحله ۱: حذف جلد

برای بررسی اواپراتور یخچال سامسونگ و دسترسی به فن اواپراتور، درپوش را بردارید. پیچ ها ممکن است با شاخه های پلاستیکی پوشانده شوند که آنها را بیرون می آورید.

مرحله ۲: پوشش فن را بردارید

اگر یخچال  شما دارای یک پنکه فن است، پیچ هایی را که آن را در جای خود نگه داشته است، جدا کنید. سپس درپوش را بردارید تا به فن برسد.

مرحله ۳: فن اواپراتور را بردارید

اگر سر و صدا دارد یا نمی چرخد ​​، فن اواپراتور را تعویض کنید. ابتدا یخچال سامسونگ را از برق بکشید. سپس پیچ هایی را که فن را به دیوار فریزر نگه می دارد، بردارید.

مرحله ۴ : فن را تعویض کنید

فن قدیمی را با فن جدید تعویض کنید. براکت نصب را از فن قدیمی جدا کرده و به فن جدید وصل کنید. سیم ها را جدا کرده و آنها را از فن قدیمی به فن جدید تغییر دهید. فن را دوباره نصب کرده و درپوش را تعویض کنید.

مرحله ۵:  فن خازن یخچال سامسونگ را تعویض کنید

یخچال سامسونگ را از دیوار جدا کرده، آن را از برق بکشید و قسمت نازک پشت را در نزدیکی قسمت پایین بردارید تا به کمپرسور و فن کندانسور دسترسی پیدا کنید. سپس یخچال  را وصل کرده و منتظر بمانید تا کمپرسور روشن شود. فن هم باید بیاد. اگر کمپرسور کار می کند اما فن کار نمی کند، یا اگر فن سر و صدا دارد، به یک فن جدید نیاز دارید. اگر هیچکدام کار نمی کند و کمپرسور داغ است، یخچال سامسونگ را از برق بکشید و پنکه یا سشوار را روی «بدون حرارت» کمپرسور قرار دهید. صبر کنید تا کمپرسور خنک شود و دوباره امتحان کنید. اگر کمپرسور کار کند اما فن کار نکند، فن خراب است. یخچال  را از برق جدا کرده و فن را تعویض کنید (دستورالعمل پروژه در زیر). اگر هیچ کدام اجرا نشد، ممکن است به رله یا کمپرسور جدید نیاز داشته باشید. برای اطلاع از این موضوع با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

زمان تعویض فن کندانسور

اگر فن کندانسور سر و صدا دارد یا کار نمی کند تعویض کنید. بسته به تعمیر یخچال سامسونگ شما، ممکن است لازم باشد ابتدا براکت فن را برداشته و سپس فن را از براکت جدا کنید.

مرحله ۶ New Fan را نصب کنید

سیم ها را نزدیک به فن قدیمی برش دهید. سیم ها را جدا کرده و فن جدید را با اتصالات سیم متصل کنید. پنکه جدید را به براکت بچرخانید و دوباره فن و براکت را در یخچال  نصب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 8 =