دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش فعال کردن کلید FN در لپ تاپ

همانطور که می‌دانید لپ تاپ به صورت کاملاً فشرده طراحی شده است به گونه‌ای که هم مانند یک کامپیوتر قدرتمند است و هم اینکه قابل حمل می‌باشد. به همین سامسونگ برای جلوگیری از افزایش سایز لپ تاپ، کلیدهای تنظیمات مانند: تنظیمات نور، صدا و … در طراحی لپ تاپ با کلیدهای تابعی ادغام شده‌اند چراکه کلیدهای تابعی می‌توانند به جای انجام یک کار، دو کار انجام دهند.

برای استفاده از هر کدام از کلیدهای ادغام شده باید از کلید ترکیبی FN نیز استفاده کرد. گاهی اوقات کلید FN قفل می‌شود و دردسرهایی را برای استفاده از کلیدهای ادغام شده به وجود می‌آورد اما از کجا باید بفهمیم کلید FN قفل شده است و نحوه فعال کردن کلید FN چگونه است؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه این مطلب، که توسط کارشناسان مرکز تعمیر لپ تاپ تهیه شده است را از دست ندهید.

از کجا بفهمیم کلید FN قفل شده است؟

قبل از آموزش نحوه فعال کردن کلید FN باید بتوانید تشخیص دهید که آیا کلید FN قفل شده است یا خیر؟ اما چطور؟ منظور از قفل شدن کلید FN یعنی فعال شدن این کلید به صورت ثابت از این‌رو برای استفاده از کلید مورد نظر مجبورید به صورت معکوس عمل کنید. برای مثال فرض کنید کلید F1 در لپ تاپ با قطع و وصل شدن صدای لپ تاپ ادغام شده است. البته وظیفه کلید F1 به تنهایی، نمایش راهنمای برنامه‌ها است.

درصورتی که کلید FN قفل شود به جای اینکه با زدن کلید F1 راهنمای برنامه‌ای که داخل آن هستید نمایش داده شود، صدای سیستم قطع می‌شود. در این حالت اگر بخواهید راهنمای برنامه‌ای که داخل آن هستید را ببینید باید به جای استفاده از کلید F1 به تنهایی از کلید F1 به همراه FN استفاده کنید یعنی دقیقاً برعکس. بنابراین هر زمانی که عملکرد کلیدهای تابعی برعکس شد، مطمئن باشید که کلید FN قفل شده است.

نحوه فعال کردن کلید FN و سامسونگ بروز این مشکل

گاهی اوقات استفاده از کلیدهای FN و Number Lock با یکدیگر موجب غیرفعال شدن کلید FN می‌شود. در این حالت باید برای رفع مشکل قفل شدن کلید FN در لپ تاپ، مجددا از کلیدهای FN و Number Lock با یکدیگر استفاده کنید.

برخی مواقع نیز استفاده از کلیدهای FN + Shift + Number Lock موجب غیر فعال شدن کلید FN می‌شود که با فشردن مجدد تمامی این کلیدها می‌توانید این کلید را فعال کنید.

یکی دیگر از سامسونگ که موجب غیرفعال شدن کلید FN در لپ تاپ می‌شود، فعال شدن کلیدهای عملیاتی در تنظیمات بایوس است. نحوه فعال کردن کلید FN در این حالت، رفتن به تنظیمات بایوس، انتخاب گزینه System Configuration و Disable کردن گزینه Action Keys Mode است.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ

اگر از کاربران لپ تاپ سامسونگ هستید و سیستم شما با مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری روبه‌رو شده است، لازم نیست که نگران پیدا کردن مرکزی برای تعمیرات سیستم خود باشید. نمایندگی تعمیر لپ تاپ سامسونگ، خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویژه‌ای را به صورت کاملا حرفه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد. این خدمات شامل: عیب‌یابی دقیق دستگاه، تعمیرات تخصصی و تست نهایی دستگاه جهت اطمینان از رفع مشکل آن می‌باشد. اگر شما هم تمایل دارید که از خدمات تعمیر تخصصی لپ تاپ در نمایندگی سامسونگ برخوردار شوید می‌توانید به یکی از شعب این نمایندگی مراجعه کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «فعال کردن کلید fn»

  1. سلام وقت بخیر
    دکمه fn فقط برای کم و زیاد کردن نور مانیتپر کار نمیکنه.
    ویندوز رو هم عوض کردم بازم درست نشد.لبتاپ سامسونگ ویندوز ۷ بیت۳۲ و ram2GB
    cpu847_1.10GHz
    دستگاه سامسونگ ۲۷۰E
    مدل np270e5v

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =