نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات تلویزیون های سامسونگ

با تلویزیون سامسونگ خود مشکلی دارید؟ معمولاً دستگاه های الکترونیکی هر از گاهی با مشکل روبرو می شوند و خوشبختانه معمولاً می توانید این مشکلات را خودتان حل کنید. با این اوصاف، خوب است بدانید که چگونه تلویزیون سامسونگ خود را عیب یابی کنید تا مشکل مراجعه به مرکز خدمات را برای خود نجات دهید.

  1. برنامه ای که در تلویزیون سامسونگ کار نمی کند

ممکن است گاهی اوقات با برنامه ای روبرو شوید که به راحتی از کار درست خودداری کند. شما می خواهید یک برنامه را باز کنید، یا این برنامه راه اندازی نمی شود، یا در حین استفاده همچنان خراب می شود. روش های مختلفی برای عیب یابی این مسئله وجود دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به تلویزیون یک بوت سرد بدهید.

  • یک بوت سرد باعث می شود تا تلویزیون شما از حالت تعطیل کامل خارج شود.
  • همانطور که فشار دادن کنترل از راه دور یا تلویزیون به سادگی تلویزیون شما را در حالت آماده به کار قرار می دهد، یک بوت سرد تلویزیون شما را مجدداً راه اندازی می کند بدون اینکه بار اضافی روی آن وارد شود.

با دو روش می توانید راه اندازی مجدد سیستم را انجام دهید:

  • با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون، دکمه روشن / خاموش را نگه دارید تا تلویزیون خاموش و دوباره روشن شود.
  • روش دیگر انجام این کار این است که تلویزیون را از منبع تغذیه جدا کنید و قبل از اتصال مجدد به مدت ۳۰ ثانیه صبر کنید.

درصورت عدم حل این مشکل، باید بررسی کنید که آیا برنامه و سیستم عامل تلویزیون به روزرسانی شده است.

برای بررسی اینکه آیا برنامه ای به روزرسانی دارد:

  • دکمه Smart Hub را فشار دهید و گزینه Featured را باز کنید.
  • به دنبال برنامه ای باشید که با آن مشکلی دارید، سپس کلید Enter را فشار داده و نگه دارید.
  • یک منوی فرعی ظاهر می شود که در آن شما باید به Update Apps بروید.
  • این گزینه را برای انتخاب برنامه هایی که می خواهید به روز کنید دارید.
  • Update را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا بارگیری برنامه به پایان برسد.

اگر برنامه هنوز کار نمی کند، ممکن است برنامه با سیستم عامل تلویزیون سازگار نباشد.

  • برای به روزرسانی سیستم عامل، به تنظیمات بروید و به دنبال پشتیبانی بروید.
  • در زیر این زیر منو، به Software Update بروید، سپس روی Update Now کلیک کنید.
  • تلویزیون سامسونگ شما برای به روزرسانی بررسی می کند.
  • اگر به روزرسانی سیستم عامل وجود داشته باشد، تلویزیون شما آنها را به طور خودکار بارگیری می کند.
  • بعد از بارگیری، حتماً نصب شود.

توجه داشته باشید که توصیه می شود پس از نصب سیستم عامل یا به روزرسانی برنامه، به تلویزیون یک راه اندازی مجدد سرد بدهید.

  1. تلویزیون سامسونگ فقط یک صفحه سیاه نشان می دهد

یک تلویزیون که فقط صفحه سیاه نشان می دهد، بدون توجه به مارک تجاری، مسئله رایج تلویزیون های هوشمند است. تشخیص علت این مشکل نسبتاً آسان است، گرچه مسائل مختلفی در پشت این مشکل وجود دارد.

  • اگر بین جعبه تنظیمات یا هر دستگاه ویدیویی دیگری که به تلویزیون متصل است، یک صفحه سیاه وجود داشته باشد. در این حالت، باید کابلهای متصل به تلویزیون را تعویض کنید.

اگر هیچ دستگاهی به تلویزیون متصل نباشد، به احتمال زیاد مشکل از منبع تغذیه داخل تلویزیون است.

  • احتمال این وجود دارد که شما ممکن است یک خازن معیوب در داخل منبع تغذیه داشته باشید.
  • شما می دانید که کدام خازن هنگام نشت یا نفخ شکسته است.
  • با بردن تلویزیون به یک مرکز مجاز تعمیر، این مشکل برطرف می شود.
  1. تلویزیون سامسونگ هنگام استفاده سوسو می زند

ممکن است در صفحه تلویزیون سامسونگ خود با سوسو زدن روبرو شوید.

  • برای رفع این مشکل می توانید یک راه اندازی مجدد سیستم عامل سرد را امتحان کنید. راه اندازی مجدد سیستم به شما کمک می کند تا تلویزیون شما از تمام پردازش هایی که انجام می دهد، از بین برود.
  • اگر سوسو زدن ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد در منبع تغذیه یک جهنده معیوب دارید. یک متخصص تعمیر و نگهداری مجاز می تواند به راحتی این مشکل را برطرف کند.
  1. تلویزیون سامسونگ صدا ندارد

ممکن است با زمانی روبرو شوید که تلویزیون سامسونگ شما بی صدا شود.

  • اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا حالت بی صدا روشن است یا اینکه صدا روی صفر تنظیم شده است. ممکن است واضح به نظر برسد، اما بررسی چیز خوبی است! برای بررسی، خاموش و روشن را فشار دهید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بررسی کنید که آیا یک هدست یا بلندگوی بلوتوث با تلویزیون جفت شده است. در صورت وجود، آن را در تنظیمات صوتی جدا کنید یا هدست را خاموش کنید.

همچنین اگر هنوز صدایی وجود ندارد، ممکن است انجام یک راه اندازی مجدد سرد تلویزیون را در نظر بگیرید.

  • اگر بعد از راه اندازی مجدد هوا تلویزیون بی صدا باقی بماند، اگر از دستگاه خارجی مانند کنسول بازی استفاده می کنید، اتصالات کابل خود را بررسی کنید.
  • ممکن است یک کابل معیوب وجود داشته باشد که باعث از بین رفتن صدا شود.

اگر از تلویزیون سامسونگ خود به عنوان مانیتور رایانه استفاده می کنید، مطمئن شوید که تنظیمات HDMI در رایانه، تلویزیون شما را به عنوان خروجی صدا تعیین کرده باشد.

اگر از درگاه USB فیلم مشاهده می کنید، باید کدک مورد استفاده برای ویدیو را نیز بررسی کنید. در حالی که تلویزیون های سامسونگ پوشش گسترده ای برای رمزگذارهای صوتی و تصویری دارند، مواردی وجود دارد که می توانید ویدیویی را پخش کنید که با رمزگذار صوتی شناخته شده توسط تلویزیون ارائه نشده است.

توجه داشته باشید که برخی از تلویزیون های سامسونگ برای کمک به شما در یافتن مشکل، یک ویژگی خودآزمایی در زیر منوی پشتیبانی ارائه می دهند. همچنین می توانید برای بررسی هرگونه مشکل، این تست تشخیصی را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهارده =