نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ماشین ظرفشویی سامسونگ . ماشین ظرفشویی یکی از مدرن­ترین لوازم خانگی محسوب می­شود، که در حال حاضر در اکثر منازل مورد استفاده قرار میگیرد.

در این میان برند SAMSUNG  توانسته با تولید برترین و با کیفیت‌­­ترین لوازم خانگی، در بین برندهای دیگر محبوبیت زیادی کسب کند. ماشین ظرفشویی سامسونگ با تنوع بالای مدل­‌ها و کیفیتی مطلوب، یکی از پرفروش­‌ترین لوازم خانگی به شمار می‌رود.

با وجود اینکه ظرفشویی سامسونگ از کیفیت خوبی برخوردار است، اما ممکن است به تعمیر نیاز پیدا کند. درادامه این مطلب به بررسی مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی برند SAMSUNG می­پردازیم.

ماشین ظرفشویی سامسونگ

تولید صداهای ناهنجار

تولید صداهای ناهنجار در حین شستشو می­تواند یک مشکل جدی باشد.

مواردی که باعث تولید صداهای ناهنجار میشود عبارت است از:

  • چیدمان نادرست ظروف در ظرفشویی
  • معیوب بودن قطعات مانند آبپاش
  • معیوب بودن موتور شستشو
  • وجود شئ خارجی داخل پمپ تخلیه ظرفشویی

خشک نشدن ظروف بعد  اتمام شستشو

از دیگر مشکلات رایج در ظرفشویی سامسونگ، خشک نشدن ظروف بعد از اتمام شستشو است. یکی از عواملی که باعث خشک نشدن ظروف می­شود، کارکرد نادرست محفظه هواکش ظرفشویی است. زمانی که هواکش درست کار نکند، رطوبت درون ظرفشویی باعث خیس ماندن ظروف می­شود.

عامل دیگری که باعث خشک نشدن ظروف میشود، اتمام مایع جلادهنده است. با تمام شدن مایع جلا­ دهنده، علامت آن بر روی نمایشگر ظاهر می­شود. در این صورت با خرید یک مایع جلا دهنده با کیفیت این مشکل برطرف می­شود.

عمل نکردن دکمه­ ها

در ابتدا اگر با فشار دکمه­ ها بر روی ماشین ظرفشویی تغییری مشاهده نکردید، احتمال دارد قفل کودک دستگاه فعال باشد. در اینصورت با غیرفعال کردن قفل کودک این مشکل حل می­شود.

اما اگر مشکل برطرف نشد، احتمال دارد دکمه­ها بر اثر فشار زیاد یا فرسودگی قطعات کارایی خود را از دست داده باشند. در اینصورت بهتر است با یک تعمیرکار مجرب تماس حاصل فرمائید.

نشت آب در ماشین ظرفشویی

در صورت مشاهده آب اطراف ماشین ظرفشویی، احتمالا ماشین ظرفشویی نشتی آب دارد. به طور معمول نشتی آب در ظرفشویی SAMSUNG  ناشی از معیوب بودن شیر ورودی و خروجی آب است.

همچنین در بعضی موارد اتصالات قطعات درونی ظرفشویی دچار نشتی آب می­شود. که در این صورت ماشین ظرفشویی ارور می­دهد و کارکرد دستگاه متوقف می­شود.

نمایندگی سامسونگ 

مشکلات درب ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلات درب ظرفشویی، باز شدن درب حین شستشو است. این مشکل زمانی رخ می­دهد که لولاهای درب دچار ایراد شده باشند. که در اینصورت نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

مشکل دیگر درب ماشین ظرفشویی،  بسته نشدن آن است. در اینصورت اول نگاهی می­اندازیم به قفسه­های ظرفشویی، که باید به طور کامل سرجای خود قرار گرفته باشند. اگر قفسه ها در جای خود قرار گرفته باشند، ممکن است لولاها یا قطعات ورودی مشکل جدی داشته باشند. در صورت وجود این مشکل بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی

 تمیز شستن کامل ظروف در ظرفشویی، مشروط به گرم بودن آب داخل دستگاه است. یکی از عوامل مهم در گرم شدن آب ظرفشویی، کارکرد درست المنت است. با خراب شدن این قطعه، آب سرد می­ماند و ظروف تمیز شسته نمی­شوند.

از دیگر عوامل گرم نشدن آب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معیوب بودن پمپ حرارتی؛
  • معیوب بودن سنسور دمای آب
  • معیوب بودن برد اصلی دستگاه

عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی

در صورت مشاهده آب بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی برند سامسونگ، نشان دهنده عدم تخلیه آب است. ابتدا نگاهی به شلنگ تخلیه می­اندازیم. در صورتی که شلنگ تخلیه در جای نامناسبی قرار گرفته باشد­، پیچ می­خورد و مانع خروج آب می­شود. پس با جابجایی شلنگ تخلیه، این مشکل برطرف می­شود.

یکی دیگر از عواملی که باعث عدم تخلیه آب می­شود، گرفتگی پمپ ماشین ظرفشویی است. در این حالت بر روی صفحه نمایشگر علامت مختص به پمپ نمایانگر می­شود. اگر به صورت مداوم ماشین ظرفشویی را تمیز کنید، با این مشکل مواجه نمی­شوید.

تعمیرات حرفه‌ای تبلت سامسونگ

روشن شدن چراغ نمک یا مایع جلا دهنده

یکی از مشکلات ماشین ظرفشویی، روشن شدن چراغ هشدار مخزن نمک یا مایع جلا دهنده است. در اینصورت باید مخزن نمک یا مایع جلا دهنده را پر کنید.

اگر با پر کردن مخزن چراغ هشدار خاموش نشد، باید سنسور آن را تعویض کنید. برای اینکار بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

کثیف بودن ظروف بعد از شستشو

کثیف بودن ظروف بعد از اتمام شستشو در ظرفشویی SAMSUNG می­تواند عوامل بسیاری داشته باشد. کار کرد نادرست یا گرفتگی در بازوهای آبپاش یکی از این عوامل است. بازوهای آبپاش، آب را به سمت ظروف هدایت می­کنند و اگر این بازوها درست کار نکنند، باعث کثیف ماندن ظروف می­شود.

از عوامل دیگر در کثیف ماندن ظروف می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاسد بودن مواد شوینده
  • تمام شدن نمک ظرفشویی
  • تمام شدن مایع جلا دهنده
  • کثیف بودن فیلتر ماشین ظرفشویی
  • گرم نشدن آب

زمانی که با یکی از مشکلات ماشین ظرفشویی مواجه شدید، جهت تعمیر ماشین ظرفشویی SAMSUNG با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت جهت تعمیر ماشین ظرفشویی شما اقدام گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =