نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات سیستم عامل گوشی. اگر نام Android Authority برای یک هدیه کافی نیست، ما در اینجا طرفداران بزرگ سیستم عامل سامسونگ هستیم. باید اعتراف کنیم که گوشی‌های هوشمند سامسونگی بسیار عالی هستند و هر از گاهی مشکلات مختلفی ظاهر می‌شوند. در حالی که برخی از آنها مختص دستگاه هستند، برخی از مشکلات توسط خود سیستم عامل ایجاد می شوند. در اینجا برخی از مشکلات کلی که کاربران سامسونگ با آن مواجه هستند و راه حل های بالقوه برای رفع آنها آورده شده است!

مشکلات سیستم عامل گوشی

تخلیه باتری بسیار سریع یکی از مشکلات سیستم عامل گوشی

تقریباً در هر گوشی هوشمندی کاربرانی را خواهید یافت که از تخلیه سریع باتری شکایت دارند. این می تواند از تخلیه باتری زمانی که تلفن در حالت آماده به کار است تا زمانی که برخی از برنامه ها ثابت می کنند که باتری آنها را کاهش می دهد، متغیر باشد. به خاطر داشته باشید که در برخی شرایط می توانید انتظار تخلیه سریعتر از معمول باتری را داشته باشید. این موارد شامل هنگام استفاده از تلفن برای ناوبری، گرفتن عکس‌های زیاد یا فیلم‌برداری، در حین بازی، یا هنگام راه‌اندازی تلفن برای اولین بار است.

راه حل های بالقوه:

  • برای تعداد کمی از کاربران، یک برنامه شخص ثالث در نهایت دلیل آن بود. برای اینکه ببینید آیا این مورد برای شما صادق است یا خیر، دستگاه را در حالت ایمن راه‌اندازی کنید (دستورالعمل‌های نحوه انجام این کار را در زیر می‌توانید بیابید). گوشی را تا یک نقطه بالاتر از درصد دشارژ شارژ کنید. صبر کنید تا باتری خالی شود تا دوباره به زیر آن عدد برسد. اگر تلفن همانطور که انتظار می رود بدون خاموش شدن زودهنگام کار کند، یک برنامه پشت مشکل است. برنامه های اخیراً نصب شده یا به روز شده را حذف کنید تا زمانی که مشکل برطرف شود. اگر نمی توانید آن را به صورت دستی تشخیص دهید، ممکن است لازم باشد بازنشانی کامل کارخانه را انجام دهید.
  • همچنین ممکن است برای برخی به دلیل تخریب باتری های لیتیوم یون یک مشکل سخت افزاری باشد. اگر تلفن بیش از یک سال از عمر آن گذشته باشد یا تعمیر شده باشد، این امر بیشتر دیده می شود. تنها گزینه این است که با سازنده دستگاه تماس بگیرید و سعی کنید گوشی را تعمیر کنید یا باتری را تعویض کنید.

روشن نشدن با فشار دادن دکمه پاور

اشکال “خواب اجباری” بسیار رایج است و برای دستگاه های متعددی مشکل ایجاد کرده است. هنگامی که صفحه نمایش خاموش است، با فشار دادن دکمه پاور، بیدار نمی شود. در عوض، کاربران باید دکمه پاور را به مدت ده ثانیه فشار داده و نگه دارند و مجبور به راه اندازی مجدد شوند.

راه حل های بالقوه:

  • راه اندازی مجدد اجباری مشکل را حداقل به طور موقت برطرف می کند. با این حال، این یک راه حل بلندمدت نیست و فقط یک به روز رسانی نرم افزاری آتی این مشکل را برای همیشه برطرف می کند. هرچند راه‌حل‌هایی وجود دارد.
  • برخی از کاربران دریافته‌اند که یک محافظ صفحه، به‌ویژه از نوع شیشه‌های سکوریت شده، این مشکل را ایجاد می‌کند. برداشتن محافظ صفحه کمک می کند اما گزینه ایده آلی نیست.
  • فعال کردن «نمایش همیشه روشن» در برخی از تلفن‌های دارای این ویژگی به رفع آن کمک می‌کند.
  • غیرفعال کردن ویژگی Active Edge در تلفن های Pixel با این ویژگی یک راه حل مفید است.
  • برخی از تلفن‌ها به شما امکان می‌دهند دکمه روشن/خاموش را برای آن تغییر دهید و عملکردهای بیشتری مانند راه‌اندازی دستیار Google اضافه کنید. همچنین ممکن است مشکل از تنظیمات باشد. به تنظیمات دستگاه بروید و مطمئن شوید که همه چیز همانطور که باید باشد.

سیم کارت شناسایی نشده است

سیم کارت توسط تلفن شناسایی نمی شود. دریافت سیم کارت جایگزین کمکی به رفع مشکل نمی کند.

راه حل های بالقوه:

  • راه اندازی مجدد گوشی برای برخی از کاربران کارساز بوده است. با این حال، در بیشتر موارد، به نظر می رسد این مشکل تنها برای چند دقیقه از بین می رود.
  • برخی از کاربران دریافته اند که فعال کردن داده های تلفن همراه حتی در صورت اتصال Wi-Fi به رفع مشکل کمک می کند. البته این راه حل فقط برای کسانی که برنامه داده خوبی دارند عالی است و در صورت قطع شدن اتصال وای فای باید از مصرف دیتا استفاده کنید. برای استفاده از داده هزینه دریافت می کنید، بنابراین استفاده از این راه حل بدون بسته داده توصیه نمی شود.
  • اگر تلفنی با سیم کارت الکترونیکی دارید راه حل دیگری وجود دارد. برای باز کردن تنظیمات شبکه، *#*#۴۶۳۶#*#* را شماره گیری کنید. ممکن است چند تلاش طول بکشد. روی اطلاعات تلفن ضربه بزنید. در قسمت تنظیمات شبکه، تنظیمات را به تنظیماتی که کار می کند تغییر دهید. به جای آزمون و خطا، می توانید با تماس با اپراتور شبکه خود، گزینه صحیح را نیز پیدا کنید. اگر تلفن شما از دو سیم کارت پشتیبانی می کند، مطمئن شوید که DSDS فعال است.

برنامه Google باعث تخلیه زیاد باتری می شود

برخی از کاربران دریافته‌اند که برنامه Google مسئول عمده مصرف باتری دستگاه‌هایشان است. این مشکلی است که به طور مکرر و در تلفن های مختلف نشان داده می شود. به نظر می رسد این مشکل در سال های اخیر به طور فزاینده ای در سامسونگ رایج شده است.

راه حل های بالقوه:

  • به Settings–>Apps & Notifications بروید و لیست برنامه ها را باز کنید. به پایین اسکرول کنید و به برنامه Google بروید و روی آن ضربه بزنید. روی «Storage & Cache» ضربه بزنید و هر دو را پاک کنید.
  • در منوی قبلی، روی «داده تلفن همراه و وای فای» ضربه بزنید. می‌توانید «استفاده از داده پس‌زمینه» و «استفاده نامحدود از داده» را غیرفعال کنید و «وای‌فای غیرفعال» و «استفاده از داده غیرفعال» را فعال کنید. اگرچه این روی رفتار برنامه تأثیر می گذارد و برنامه Google و ویژگی های آن (مانند دستیار) آنطور که انتظار می رود کار نمی کند. این مراحل را فقط در صورتی انجام دهید که تخلیه باتری باعث غیرقابل استفاده شدن گوشی شود.
  • به نظر می رسد که این مشکل با به روز رسانی نرم افزار ظاهر می شود و می رود. بنابراین اگر با این مشکل مواجه هستید، به‌روزرسانی برنامه آینده احتمالاً آن را برطرف خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دو =