نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج در سینمای خانگی

سیستم های سینمای خانگی پیچیده هستند. وقتی سیستمی با این تعداد سیم و تنظیمات دریافت می کنید، به طور شگفت انگیزی اشتباه می توان کار را انجام داد. در طی سالها تنظیم و آزمایش ده ها قطعه از تجهیزات سینمای خانگی، خود ما با مشکلات زیادی روبرو شده ایم. خوشبختانه، ما در این راه چند چیز یاد گرفته ایم. در این مقاله نحوه راهنمایی، ما ده مورد از رایج ترین مشکلاتی را که مردم هنگام راه اندازی سیستم سینمای خانگی با آن روبرو می شوند و نحوه رفع آنها را حل خواهیم کرد.

  1. نداشتن صدا

ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هنگام تماشا فیلم صدایی از بلندگوهای شما خارج نشود. خبر خوب این است که بسیار بعید به نظر می رسد شما از کار افتادن کامل سیستم بوده باشید. برای این اتفاق، هر بلندگو در تنظیمات شما باید یک باره بر روی fritz برود، این اتفاق نمی افتد مگر اینکه در لحظه دقیق نشستن شما یک فاجعه بار برق ایجاد کند.

راه حل اول

گیرنده خود را از منبع برق جدا کنید. اگر از برق گرفتگی مرده باشید نمی توانید بقیه این راهنما را بخوانید. مورد بعدی که باید انجام دهید بررسی اتصال صحیح گیرنده AV شماست. نخند – این شایع تر از چیزی است که فکر می کنی. (به درستی متصل شده است) به این معنی است که کابل برق کاملاً وارد شده و سیم های بلندگو به درستی تحت فشار قرار گرفته اند (اگر از شاخه های موز استفاده می کنید).

اگر از سیم خالی استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که توسط پیچ های اتصال دهنده محکم بسته شده است، بدون اینکه سیم بیش از حد زیاد دیده شود.

تنظیمات نرم افزاری

با فرض اینکه همه چیز درست و به درستی متصل باشد، بهترین حدس بعدی این است که مشکل در تنظیمات نرم افزار گیرنده شماست. به منوی تنظیمات روی صفحه بروید و آزمایش تنظیمات مختلف بلندگو را شروع کنید. در بعضی موارد، ممکن است لازم باشد که بلندگوها را به صورت دستی به کانال های خاصی اختصاص دهید و در موارد دیگر، ممکن است مواد منبع در تنظیم بلندگو که دارید، پخش نشود. صرف نظر از این، آزمایش تنظیمات مختلف باید خیلی سریع این مشکل را برطرف کند. از بسیاری جهات، کمبود کامل صدا ساده ترین مشکل برای حل است – مگر اینکه واقعاً در اثر افزایش جریان برق مواجه شده باشید یا بلندگو خراب شده باشد.

  1. کار نکردن بلندگوها

ما می خواهیم یک راه حل تقریباً کاملاً واضح ارائه دهیم – راه حلی که احتمالاً مشکلی را حل نمی کند، اما به هر حال ارزش انجام آن را دارد. صدا را زیاد کن. در برخی موارد، محتوای فراگیر در صحنه خاصی از فیلم یا سریال می تواند بسیار ظریف باشد و برداشت اولیه شما از کمبود صدای فراگیر ممکن است به این دلیل باشد که بیش از حد بی صدا پخش می شود. برای تنظیم میزان صدا برای بلندگوهای جداگانه، باید به منوی تنظیمات گیرنده خود بروید. با فرض اینکه چنین نیست، اتصالات بلندگو را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی پیچ شده است.

بررسی منبع

اگر با این کار مشکلی حل نشد، سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا در واقع مواد منبع شما دارای صدای فراگیر ۵.۱ یا ۷.۱ است. اگر از طریق گیرنده خود موسیقی پخش می کنید، احتمالاً این کار انجام نخواهد شد، زیرا اکثر آهنگ ها برای دو کانال ترکیب می شوند نه پنج یا هفت. به احتمال زیاد فیلم ها و سریال ها ترکیبی فراگیر دارند اما نه همیشه. در این صورت، ممکن است لازم باشد گیرنده خود را تنظیم کنید تا ترکیبی ۲.۱ را به ۵.۱ یا بزرگتر ترجمه کند.

تنظیمات گیرنده متفاوت است، اما شما باید گزینه این را تحت چیزی با عنوان تنظیمات DSP یا موارد دیگر پیدا کنید. باز هم، با تنظیمات مختلف بازی کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند. همیشه می توانید منبعی را که می دانید دارای صدای فراگیر فراگیر است آزمایش کنید تا بررسی کنید آیا گیرنده یا بلندگو از کار افتاده است.

اگر از یک پخش کننده Blu-ray استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد خروجی را روی جریان بیت چند کانال تنظیم کنید. شما باید بتوانید این گزینه را در منوی تنظیمات اختصاصی آن پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =